Olej CDI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej CDI
Super,díky za odpovědi,já žiju v domnění že to DPF má,ale jestě to zjistim.
díky
díky
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej CDI
Je-li DPF či není, to je, oč tu běží... Osobně předpokládám, že ve výfukovém systému motoru vozu z r. 2007 už bude (kupř. Opel montoval od r. 2006.) A tedy olej 10W40 s medvědí normou 228.51 není to pravé ořechové (pro filtr, pro motor naopak.)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej CDI
Tak sem z toho jelen!Pod autem je něco jako katalizátor,žádný dráty k tomu nevedou,v autě žádná kontrolka není,i ten prodávající mi říkal že to DPF nemá,ale není si jistý,měli jsme to zvednutý,jen sem našel nějakou lambdasondu hned u svodů ještě v motorovým prostoru...je to muj prvni diesel tak fakt nevím,jeste sem zkusim nahrat nejaký obrazky co mám v motorovým prostoru za cedulky
https://ibb.co/9g6xCL2
https://ibb.co/LvNScpx
Takže podle mýho selskýho rozumu to filtr nemá,olej by měl být 229.5 teda podle vasich rad 5w-40 je to tak?
Díky
Třeba tento?
https://maziva.heureka.cz/mercedes-benz ... e/#section
https://ibb.co/9g6xCL2
https://ibb.co/LvNScpx
Takže podle mýho selskýho rozumu to filtr nemá,olej by měl být 229.5 teda podle vasich rad 5w-40 je to tak?
Díky
Třeba tento?
https://maziva.heureka.cz/mercedes-benz ... e/#section
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej CDI
Dyť v tom manuálu (na druhém obrázku) přímo píšou motory bez odlučovače pevných částic...
Chceš-li míti jistotu, zadej VIN vozu sem: https://www.lastvin.com/ - zobrazí se ti datakarta s výbavou vozu a nebude-li v ní m.j. uveden kód 474 DIESEL PARTICULATE FILTER, pak DPF nemáš.
Chceš-li míti jistotu, zadej VIN vozu sem: https://www.lastvin.com/ - zobrazí se ti datakarta s výbavou vozu a nebude-li v ní m.j. uveden kód 474 DIESEL PARTICULATE FILTER, pak DPF nemáš.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej CDI
Colommbo díky moc,fakt nemám DPF
https://www.lastvin.com/vin/GKamyADMWmqd0M5QL
https://www.lastvin.com/vin/GKamyADMWmqd0M5QL
Re: Olej CDI
Ten origo MB oil se dá, a když
....tak můžeš i třeba z těchto https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 29-5-C166/Cvalav píše:....nemám DPF
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Borci díky,budu se řídit Vašimi radami,už to tu nebudu zasírat,mějte se pohodově!Ještě jednou díky za rady!
Re: Olej CDI
Ahoj!
Psal jsem Pitrisovi i SZ, ale pospíchám a potřeboval bych vědět, zda do E250cdi s DPF 2013 bez adb. se mám řídít 229.51 nebo současně musí na oleji být napsáno C3? Není mi to vůbec jasný.. Chtěl bych dát 5w40 a zas tolik jich na výběr není s 229.51 a navíc ještě s C3, většinou jsou to jen A3/B3, A3/B4.. jak to prosím je?
Chtěl jsem shell helix ultra, ale nemá právě C3, tak se rozhoduji mezi valvoline SYNPOWER MST C3 5W40 a motul 8100 X-CLEAN 5W40. V autě dle štítku je nyní asi 8100 x clean ale 5W30.
Psal jsem Pitrisovi i SZ, ale pospíchám a potřeboval bych vědět, zda do E250cdi s DPF 2013 bez adb. se mám řídít 229.51 nebo současně musí na oleji být napsáno C3? Není mi to vůbec jasný.. Chtěl bych dát 5w40 a zas tolik jich na výběr není s 229.51 a navíc ještě s C3, většinou jsou to jen A3/B3, A3/B4.. jak to prosím je?
Chtěl jsem shell helix ultra, ale nemá právě C3, tak se rozhoduji mezi valvoline SYNPOWER MST C3 5W40 a motul 8100 X-CLEAN 5W40. V autě dle štítku je nyní asi 8100 x clean ale 5W30.
Re: Olej CDI
Pokud je DPF, tak by olej měl plnit ACEA Cx - u MB pak C3. A rozdíl mezi 229.5 a 229.51 (příp. mezi 229.3 a 229.31) je právě to, že ta "jednička" je pro DPF. Takže buď 5w40 C3, nebo (lépe) tu 229.51 nebo 229.31. A jsou - třeba Ravenol VMO, Valvoline All Climate Diesel C3, Yacco VX 1000 FAP nebo Petro-Canada Supreme C3-X Synthetic....
Pokud ale vím, tak Shell 5w40 s C3 nemá
Edit: jestli ten Valvoline nebo Motul je asi celkem jedno. Oba jsou
A edit 2: prvni interval bych zkrátil na 5 tkm, bo nevíš co a jak dlouho tam bylo. Tak na proplach.... A potom při kratších jizdách max 10 a při delších MAX 15 tkm nebo rok.
Pokud ale vím, tak Shell 5w40 s C3 nemá
Edit: jestli ten Valvoline nebo Motul je asi celkem jedno. Oba jsou
A edit 2: prvni interval bych zkrátil na 5 tkm, bo nevíš co a jak dlouho tam bylo. Tak na proplach.... A potom při kratších jizdách max 10 a při delších MAX 15 tkm nebo rok.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Ahoj,
zrovna mě čeká B-servis u mé V250 Bluetec (OM651.950) a přemýšlím, jestli tam nechat dát olej 10W-40 dle MB specifikace 228.51 (byl tam vždy předtím) anebo jestli nepřejít na 5W-30 (MB specifikace 229.51). Do auta jdou dát podle manuálu oba dva. Auto prozatím jezdilo na výměny přesně podle předpisů v servisce. Nyní jezdí jako domácí auto, tzn. jak dálky, tak město.
Jak jsem se dočetl v diskuzi, tak 228 je olej pro náklaďáky, 229 pro osobáky. Počítám, že dodávka se ještě řadí mezi osobáky , ale zase na druhou stranu MB doporučuje oba typy.
Co myslíte, přejít na 5W30 anebo nechat dál 10W40?
zrovna mě čeká B-servis u mé V250 Bluetec (OM651.950) a přemýšlím, jestli tam nechat dát olej 10W-40 dle MB specifikace 228.51 (byl tam vždy předtím) anebo jestli nepřejít na 5W-30 (MB specifikace 229.51). Do auta jdou dát podle manuálu oba dva. Auto prozatím jezdilo na výměny přesně podle předpisů v servisce. Nyní jezdí jako domácí auto, tzn. jak dálky, tak město.
Jak jsem se dočetl v diskuzi, tak 228 je olej pro náklaďáky, 229 pro osobáky. Počítám, že dodávka se ještě řadí mezi osobáky , ale zase na druhou stranu MB doporučuje oba typy.
Co myslíte, přejít na 5W30 anebo nechat dál 10W40?
Re: Olej CDI
Osobně bych vzal olej 5w40 MB 229.51.pre.vit píše:....jak dálky, tak město.
A nevím kolik je předepsaný interval výměny, ale většinou je to moc
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
MB má ten jejich olej 229.51 právě jen 5W30. Mám tam celkem výrazné slevy, takže to nechávám dělat u nich. Jinak kdybych šel do neautorizáku, tak bych si přinesl svůj 5W40..Pitris píše: Osobně bych vzal olej 5w40 MB 229.51.
Re: Olej CDI
V tom případě raději 229.51 5w30, protože ty "nákladní" oleje normy 228.xx cituji FS: nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej CDI
Ahojte! Koukám, že asi záleží na zdroji informací, bo:
228.51 - pro osobní automobily, odpovídají zhruba třídám ACEA A3/B4/C3-04
229.51 - pro osobní automobily s naftovými motory vybavenými filtrem pevných částic (DPF), pro benzínové motory s prodlouženými intervaly výměny, přibližně odpovídají normám ACEA A3/B4/C3-04, omezují tvorbu popela a splňují požadavky na "long life."
https://www.torriacars.cz/informace-o-s ... utomobilek
P.S. Pokud se však na různých místech informace zrovna takovéhoto typu liší, není to dobře...
P.P.S. Nechal bych olej 10W40
228.51 - pro osobní automobily, odpovídají zhruba třídám ACEA A3/B4/C3-04
229.51 - pro osobní automobily s naftovými motory vybavenými filtrem pevných částic (DPF), pro benzínové motory s prodlouženými intervaly výměny, přibližně odpovídají normám ACEA A3/B4/C3-04, omezují tvorbu popela a splňují požadavky na "long life."
https://www.torriacars.cz/informace-o-s ... utomobilek
P.S. Pokud se však na různých místech informace zrovna takovéhoto typu liší, není to dobře...
P.P.S. Nechal bych olej 10W40
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej CDI
Já vycházím z tohodlenctohodle (dole):
MB 228.51 - oleje pro nákladní automobily, omezení sulfátového popela, fosforu a síry, přibližně odpovídá ACEA E6
MB 228.51 - oleje pro nákladní automobily, omezení sulfátového popela, fosforu a síry, přibližně odpovídá ACEA E6
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF