https://www.youtube.com/watch?v=8alrpieveDg
v stadiu patentu, spojenec mahle...
7,5l r4 atmo 654k "uplne novy dizajn ojnice" .... viac nechcu prezradit.
Čo je na hlave motorov, dnes tu pre vás mám niečo skutočne zaujímavé, úplne nový radový štvorvalcový motor, ktorý má potenciál úplne zmeniť hru. Prečo? Pretože tvrdí, že prekonal jediný najväčší obmedzujúci faktor akéhokoľvek radového štvorvalcového motora - a tým je jeho zdvihový objem.
Pred pár dňami som skúmal a overoval jedno z mojich budúcich videí a potom som narazil na túto stránku. Toto je stránka začínajúceho investora pre spoločnosť AlfaDan inc. Nikdy ste o nich nepočuli? Ani ja. Ako vidíte, hľadajú investorov pre svoj úplne nový lodný prívesný motor a už vyzbierali viac ako milión dolárov.
Ale to nie je zaujímavé. Zaujímavé je, že ide o štvorvalcový radový motor, ktorého cieľom je prekonať motory V6 a V8 vo všetkom. Teraz celkom nepoznám odvetvie prívesných motorových člnov, ale zjavne je veľkým problémom to, že tieto člny v priebehu rokov narástli, a preto potrebujú viac sily na to, aby ich pretlačili cez vodu. Riešením teda bolo jednoducho pridať viac prívesných motorov. Očividne to nie je optimálne riešenie, pretože zvyšuje hmotnosť a spotrebu paliva.
A tu sa veci naozaj zbláznia. Spoločnosť ALFADAN tvrdí, že ich revolučný radový štvorvalcový motor ponúka o 50% viac konských síl, 50% nižšiu hmotnosť a 50% menej pohyblivých častí v porovnaní so všetkými súčasnými závesnými motormi. Inými slovami, 3 radové štvorkolky Alfadan môžu mať pri polovičnej hmotnosti rovnaký výkon ako 6 konkurenčných motorov. Bol som rád, áno, správne ... .. Počul som veľa príliš dobrých na to, aby to boli pravdivé tvrdenia za tie roky a presne to sú zvyčajne ... príliš dobré na to, aby to bola pravda. Rozhodol som sa teda čítať ďalej a zistiť, ako presne tvrdia, že to dosiahli. A tu, ako vidíte, hovoria o inherentnej sekundárnej nerovnováhe, o ktorej sme práve hovorili, ale čo je dôležitejšie, tvrdia, že tento problém s dizajnom vyriešili patentovaným novým dizajnom hnacieho ústrojenstva i4, čo spoločnosti ALFADAN umožnilo vyrobiť úplne prvý vysoký zdvihový objem radový štvorvalcový motor.
Takže som stále posúval dole a veci sa dosť zhoršili. Nejde len o prázdne tvrdenia, dôkaz o koncepcii a štúdii uskutočniteľnosti už bol dokončený. A nielen ktokoľvek, štúdia uskutočniteľnosti bola vykonaná na mojom pohonnom ústrojenstve Mahle. Ako možno viete, Mahle je jedným z najznámejších mien v odvetví motorov a súčastí motorov. Piesty vo vnútri Bugatti Veyron sú napríklad Mahle. Verím, že to hovorí dosť. Mahle bol v popredí v oblasti znižovania veľkosti motora, turbodúchadla a účinnosti zlepšovania.
Ale to nie je všetko. Alfadan má za sebou ďalšie veľké meno. Freevalve. Pravdepodobne ste o nich už tiež počuli. Sesterská spoločnosť spoločnosti Koenigsegg Automotive, ktorá vyvíja bezmotorový motor na titulky správ. To je správne. Žiadne vačkové hriadele, to znamená žiadne vačkové prevody, to znamená žiadne rozvodové reťaze alebo rozvodové remene. Konečný výsledok? Dramaticky zmenšený motor s dramaticky zníženým trením a dramaticky zvýšeným výkonovým potenciálom.