Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Moderátor: Colommbo
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Souhlas, bohužel mi na zapojení hlavy chybí vědomosti v tomto odvětví.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
To neva, i tak děkuju! S kolegy z MB fór a jejich zkušenostmi to dáme nakonec dohromady.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
hledal jsem motocyklové oleje PAO.
Motul 300V 5W40
Motorex Cross Power 5W40 (případně Power Synth 4T)
Ravenol Racing 4T 10W40
??? Liqui Moly Street Race 10W40 ??? - tady si nejsem jistý a nenašel jsem zda je základ PAO
Pročítal jsem, sice starší, ale zajímavé vlákno na ducati fóru. Dozvěděl jsem se, že motory, hlavně ložiska, jsou konstruovány většinou na oleje 10W40. Dále se řešilo, že pokud překročím druhou hodnotu "40" ubere to výkon, zvýší se námaha klikové hřídele a motor se bude díky tomu více zahřívat, než s "40". Prvnní hodnota, pokud bude nižší, předpokládám nevadí.
Když jsem koukal na Motul 300V, tak dělají 10W50, kde je použití jak pro silnice tak off road. Pak dělají dva přímo pro off road a to 10W60 a 5W40.
Pokud jsem to správně pochopil, tak 10W60 je spíše pro Dakar, Extreme Enduro a podobně.
Naopak 5W40 je určena pro SuperCross a MotoCross.
Motul 300V 5W40
Motorex Cross Power 5W40 (případně Power Synth 4T)
Ravenol Racing 4T 10W40
??? Liqui Moly Street Race 10W40 ??? - tady si nejsem jistý a nenašel jsem zda je základ PAO
Pročítal jsem, sice starší, ale zajímavé vlákno na ducati fóru. Dozvěděl jsem se, že motory, hlavně ložiska, jsou konstruovány většinou na oleje 10W40. Dále se řešilo, že pokud překročím druhou hodnotu "40" ubere to výkon, zvýší se námaha klikové hřídele a motor se bude díky tomu více zahřívat, než s "40". Prvnní hodnota, pokud bude nižší, předpokládám nevadí.
Když jsem koukal na Motul 300V, tak dělají 10W50, kde je použití jak pro silnice tak off road. Pak dělají dva přímo pro off road a to 10W60 a 5W40.
Pokud jsem to správně pochopil, tak 10W60 je spíše pro Dakar, Extreme Enduro a podobně.
Naopak 5W40 je určena pro SuperCross a MotoCross.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
PAO by měl být i Millers https://www.millersoils.cz/zfs-10w40?c=493Mcjochn3 píše:hledal jsem motocyklové oleje PAO....
a Yacco https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-MVX- ... -d2441.htm bude "pětka" - plná, a s estery.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
já tomu stále úplně nerozumím, ale Yacco a Millers jsou v těchto viskozitách "pouze" ester blend - takže je to srovnatelné s Motul 7100?
To co jsem vypsal výše je porovnatelné kvalitativně nebo ten Ravenol a LM jsou o malinko níže?
Ještě jsem našel Thumper® Racing Works Synthetic Ester 4T, ale ten se nabízí jen 10W50 a 10W60
To co jsem vypsal výše je porovnatelné kvalitativně nebo ten Ravenol a LM jsou o malinko níže?
Ještě jsem našel Thumper® Racing Works Synthetic Ester 4T, ale ten se nabízí jen 10W50 a 10W60
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Mohu požádat o upřesnění, jak dle bezpečnostního listu poznat, zda se jedná o plnou syntetiku? Nemohu si pomoci, ale jak koukám na Motul 300V, tak dle bezpečnostního listu se nejedná o plnou syntetiku , ale Motorex Cross Power je celekem jistě plná syntetika.
Motul 300V
Identification (EC) 1272/2008 Note %
CAS: 72623-87-1 GHS08 L 25 <= x % < 50
EC: 276-738-4 Dgr
REACH: 01-2119474889-13 Asp. Tox. 1, H304
LUBRICATING OILS (PETROLEUM),
C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL
OIL-BASED
CAS: MIXTURE GHS08 2.5 <= x % < 10
EC: MIXTURE Dgr
Asp. Tox. 1, H304
MINERAL OIL
CAS: 64742-54-7 GHS08 L 1 <= x % < 2.5
EC: 265-157-1 Dgr
REACH: 01-2119484627-25 Asp. Tox. 1, H304
Made under licence of European Label System, Software of INFODYNE (http://www.infodyne.fr)
Quick-FDS [19548-72470-06763-010661] - 2021-07-08 - 20:07:51
SAFETY DATA SHEET (REGULATION (EC) n° 1907/2006 - REACH) Version 4.2 (21-10-2020) - Page 2/7
300V FL OFF ROAD 5W40 - 13110
DISTILLATES (PETROLEUM),
HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC
BASEOIL - UNSPECIFIED
Motorex Cross Power
3.2 Chemická charakteristika: Směsi
· Popis: Směs obsahuje následné látky bez nebezpečných příměsí.
· Výrobek obsahuje tyto nebezpečné látky:
CAS: 128-39-2
EINECS: 204-884-0
Reg.nr.: 01-2119490822-33
2,6-di-tert-butylphenol
Aquatic Acute 1, H400; Aquatic Chronic 1, H410;
Skin Irrit. 2, H315
0,25-1%
CAS: 252315-85-8
Číslo ES: 685-142-7
C a l c i u m c a r bonate
monopolybutenylbenzenesulfonate succinate
complexes
Skin Sens. 1, H317
≥0,1-<1%
Motul 300V
Identification (EC) 1272/2008 Note %
CAS: 72623-87-1 GHS08 L 25 <= x % < 50
EC: 276-738-4 Dgr
REACH: 01-2119474889-13 Asp. Tox. 1, H304
LUBRICATING OILS (PETROLEUM),
C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL
OIL-BASED
CAS: MIXTURE GHS08 2.5 <= x % < 10
EC: MIXTURE Dgr
Asp. Tox. 1, H304
MINERAL OIL
CAS: 64742-54-7 GHS08 L 1 <= x % < 2.5
EC: 265-157-1 Dgr
REACH: 01-2119484627-25 Asp. Tox. 1, H304
Made under licence of European Label System, Software of INFODYNE (http://www.infodyne.fr)
Quick-FDS [19548-72470-06763-010661] - 2021-07-08 - 20:07:51
SAFETY DATA SHEET (REGULATION (EC) n° 1907/2006 - REACH) Version 4.2 (21-10-2020) - Page 2/7
300V FL OFF ROAD 5W40 - 13110
DISTILLATES (PETROLEUM),
HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC
BASEOIL - UNSPECIFIED
Motorex Cross Power
3.2 Chemická charakteristika: Směsi
· Popis: Směs obsahuje následné látky bez nebezpečných příměsí.
· Výrobek obsahuje tyto nebezpečné látky:
CAS: 128-39-2
EINECS: 204-884-0
Reg.nr.: 01-2119490822-33
2,6-di-tert-butylphenol
Aquatic Acute 1, H400; Aquatic Chronic 1, H410;
Skin Irrit. 2, H315
0,25-1%
CAS: 252315-85-8
Číslo ES: 685-142-7
C a l c i u m c a r bonate
monopolybutenylbenzenesulfonate succinate
complexes
Skin Sens. 1, H317
≥0,1-<1%
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
jaká je definice "plné syntetiky "?
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Mcjochn3 ,prečo hľadáš plnú syntetiku? Myslíš že maže lepšie?
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Chci jen vyzkoušet do testu, ale nejsem si jistý, co je opravdu plná syntetika
Je to tedy jen Motorex? Nebo ani ten?
Je to tedy jen Motorex? Nebo ani ten?
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
iba v nemecku je zakon co sa moze oznacit za plne synteticky olej.
preto treba sledovat ci ma rovnaky popis pre nemecky trh a zvysok.
gr iii netreba sa bat, v nom sa dobre rozpustia aditiva. a ma lepsi cistiaci efekt ako pao.
preto treba sledovat ci ma rovnaky popis pre nemecky trh a zvysok.
gr iii netreba sa bat, v nom sa dobre rozpustia aditiva. a ma lepsi cistiaci efekt ako pao.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ano, v dnešní době i hydrokrak je pro běžné ježdění dostatečně kvalitní.pepoh píše:....gr iii netreba sa bat, v nom sa dobre rozpustia aditiva. a ma lepsi cistiaci efekt ako pao.
Ale PAO oleje gr IV - pokud jsou namíchány se správným balíčkem aditiv (jako že jsou), příp. jsou smíchány i s estery gr V, tak jsou o dost výkonnější než ty z gr III.
A asi největší "zásluhu" na tom že nejen hydrokraky, ale i kvalitní minerální oleje se mohou označovat jako syntetika má americký soud někdy z konce 90-tých let....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
S těmi německými zákony jsem taky dnes našel téma. Koukal jsem tedy na německé stránky daných výrobců a máte pravdu. Uvádějí přesná označení.
Casteol Power 1 Racing - HC synthese
Shell Adavnce Ultra 4T - GTL synthese technologie
Motul 7100 - synthese technologie, Ester
Motorex a Ravenol je skutečně group IV tedy PAO
Liqui Moly sice uvádí na německých stránkách, že se jedná o plnou syntetiku, ale nikde ani zmínka o PAO a hodnota Pour Point -39 také naznačuje, že se nejspíš nejedná o group IV PAO. Pokud porovnám hodnotu s Motorex a Ravenol kde je okolo -50 a víc.
Casteol Power 1 Racing - HC synthese
Shell Adavnce Ultra 4T - GTL synthese technologie
Motul 7100 - synthese technologie, Ester
Motorex a Ravenol je skutečně group IV tedy PAO
Liqui Moly sice uvádí na německých stránkách, že se jedná o plnou syntetiku, ale nikde ani zmínka o PAO a hodnota Pour Point -39 také naznačuje, že se nejspíš nejedná o group IV PAO. Pokud porovnám hodnotu s Motorex a Ravenol kde je okolo -50 a víc.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Poslal jsem dotaz na zastoupení Liqui Moly v ČR zda oleje Street Race nebo Off Road Race spadají do Group IV a mají tedy základový olej PAO.
Odpověď jsem dostal "Ano oba oleje jsou plně syntetické". Jen si nejsem zcela jistý, zda se nejedná o slovíčkaření
Odpověď jsem dostal "Ano oba oleje jsou plně syntetické". Jen si nejsem zcela jistý, zda se nejedná o slovíčkaření
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ale ono plně syntetické oleje nemusí být jen polyalfaolefiny, ale třeba i polyolestery nebo polyinternalolefiny (resp. z nich základ. olej)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Děkuji za upřesnění, myslel jsem, že je to jen PAO, důvodem je možná častější výskyt?
Z Německa jsem dostal odpověď "Unser Motorbike 4T Synth 10W-40 Street Race ist ein PAO basierendes vollsynthetisches High-Performance-Motoröl."
Takže LQ Street Race, Scoot Race, Off Road Race jsou na bázi PAO, tudíž plně syntetické.
Budu teď měnit olej, tak tam rovnou dám LQ
Z Německa jsem dostal odpověď "Unser Motorbike 4T Synth 10W-40 Street Race ist ein PAO basierendes vollsynthetisches High-Performance-Motoröl."
Takže LQ Street Race, Scoot Race, Off Road Race jsou na bázi PAO, tudíž plně syntetické.
Budu teď měnit olej, tak tam rovnou dám LQ