Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Moderátor: Colommbo
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
mam obavu o usadeny sajrajt na dne. vypada jak mlety grafit
vst po mesiaci a 1000km jak novy. (vizualne na tycinke.)
vst po mesiaci a 1000km jak novy. (vizualne na tycinke.)
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Je to (teda asi) 4T 250-ka, a na motokros. To můžou být klidně "drobky" ze spojky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ano, na fotce je vždy olej nový vs jetý.
Jedná se o 4 takt, spojku mám jen na rozjezd jinak nepoužívám, takže ta to nebude.
Jedná se o 4 takt, spojku mám jen na rozjezd jinak nepoužívám, takže ta to nebude.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ještě bych podotknul, kdyby chtěl někdo napadnout odebrané vzorky, vypustím co to jde do čisté nádoby. Po dokončení výměny se snažím řádně promíchat a pak odebrat vzorek. Samozřejmě to není žádný odborný test.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Dobře. Myslel jsem z lamel spojky, nikoliv z páčky spojky Co Ti při přeřazování oddělí motor od převodovky?Mcjochn3 píše:Jedná se o 4 takt, spojku mám jen na rozjezd jinak nepoužívám, takže ta to nebude.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Zapojím se do diskuze jestli mohu
To,že je olej čistý na začátku a na konci plnej humusu je dobře. Plní svoji funkci a při výměně na sebe naváže co nejvíce nečistot a ty jdou ven. Což třeba na první fotce u offroadu je vidět,že ten jetý olej je docela čistej oproti těm dalším. Ná druhou stranu to bylo po výměně pístu,takže to není úplně objektivní,ale vypovýdající hodnotu to má. Alespoň pro majitele - ten ví,jak s tím jezdil a co by mohlo a nemuselo mít vliv.
To blátíčko na dně bývá ze spojky a převodovky
Tak tohle mě pobavilo. Jak by potom šlo řadit,když by si jí nepoužíval? To že jí nemačkáš,ještě neznamená, že jí nepoužíváš ...
Jinak fotky a test dobrej
To,že je olej čistý na začátku a na konci plnej humusu je dobře. Plní svoji funkci a při výměně na sebe naváže co nejvíce nečistot a ty jdou ven. Což třeba na první fotce u offroadu je vidět,že ten jetý olej je docela čistej oproti těm dalším. Ná druhou stranu to bylo po výměně pístu,takže to není úplně objektivní,ale vypovýdající hodnotu to má. Alespoň pro majitele - ten ví,jak s tím jezdil a co by mohlo a nemuselo mít vliv.
To blátíčko na dně bývá ze spojky a převodovky
Mcjochn3 píše:Jedná se o 4 takt, spojku mám jen na rozjezd jinak nepoužívám, takže ta to nebude.
Tak tohle mě pobavilo. Jak by potom šlo řadit,když by si jí nepoužíval? To že jí nemačkáš,ještě neznamená, že jí nepoužíváš ...
Jinak fotky a test dobrej
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Tak řadit jde i bez spojky, jak nahoru, tak dolu. Na silničním motocyklu to jde taky, nahoru stačí aby motor nebyl v tahu a dolu je potřeba srovnat otáčky plynem, aspoň myslím. Nicméně tohle není téma o spojce a její fungování, ale o olejích .
Jak jsem psal někde na začátku tohoto téma, známý, který dělá výhradně tyto závodní motorky, mě upozornil, že kdo tam leje Repsol OffRoad (ten je úplně stejný jako Repsol Moto Sintetico - ověřeno přímo u zastoupení Repsol) a přijede na servis klikové hřídele, tak jsou velmi zanesené kartery. Na tomto motocyklu byla klika dělána cca před 60mth a co tam kdo lil přede mnou netuším, kdy měnil olej také ne. Může to být tedy dobrá čistící schopnost Repsol Racing a Castrol Power1 Racing. V současné době je v motoru Shell Advance Ultra. Pak se chystám na Motorex CrossPower 10W50 a Motul 300v² 10W50.
Jak jsem psal někde na začátku tohoto téma, známý, který dělá výhradně tyto závodní motorky, mě upozornil, že kdo tam leje Repsol OffRoad (ten je úplně stejný jako Repsol Moto Sintetico - ověřeno přímo u zastoupení Repsol) a přijede na servis klikové hřídele, tak jsou velmi zanesené kartery. Na tomto motocyklu byla klika dělána cca před 60mth a co tam kdo lil přede mnou netuším, kdy měnil olej také ne. Může to být tedy dobrá čistící schopnost Repsol Racing a Castrol Power1 Racing. V současné době je v motoru Shell Advance Ultra. Pak se chystám na Motorex CrossPower 10W50 a Motul 300v² 10W50.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ještě doplním, že výměna pístu nebude mít moc společného se zašpiněním oleje, jelikož veškeré nečistoty jsou dole a usadí spíše na karterech.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Myslíš špatně. Zeptám se znovu: Čím oddělíš při řazení motor od převodovkyMcjochn3 píše:Tak řadit jde i bez spojky, jak nahoru, tak dolu. Na silničním motocyklu to jde taky, nahoru stačí aby motor nebyl v tahu a dolu je potřeba srovnat otáčky plynem, aspoň myslím....
Ani toto není "zcela přesné"....Mcjochn3 píše:Ještě doplním, že výměna pístu nebude mít moc společného se zašpiněním oleje, jelikož veškeré nečistoty jsou dole a usadí spíše na karterech.
Možná místo domácího testování bez valného výsledku by bylo dobře si aspoň přečíst (možná nejen) jak funguje spojkaMcjochn3 píše:Nicméně tohle není téma o spojce a její fungování, ale o olejích
Ale ano. Je zde fórum o olejích - testuj si jak je ctěná libost jen je divná Tvá (ne)znalost řetězce motor-spojka-převodovka
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
To Pitris: Možná si to jen špatně vykládám, ale jen vše znegovat a "nepoučit" dělá kde kdo. Já se rád přiučím.
Snažil jsem se tu o něco, ale pokud to nikoho nezajímá, nemám potřebu se tu nechat jen plísnit
Díky
Snažil jsem se tu o něco, ale pokud to nikoho nezajímá, nemám potřebu se tu nechat jen plísnit
Díky
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Tak určitě, jen tady neguji. Hlavně na první straně tohoto vlákna.
A není nic jednoduššího než si o tom něco přečíst. A bo a protože zde jen neguji, tak se mi nechce tady popisovat to, co by měl znát každý držitel řidičského oprávnění.... Zde viz CTRL C a CTRL V https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... -3524.html
A není nic jednoduššího než si o tom něco přečíst. A bo a protože zde jen neguji, tak se mi nechce tady popisovat to, co by měl znát každý držitel řidičského oprávnění.... Zde viz CTRL C a CTRL V https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... -3524.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Omlouvám se, ale z článku, který jsi poslal není nic o tom co tu řešíme. Pochopil jsem tedy, že pokud se bavíme o autě a o motorce, jde o to, že automobilová převodovka má synchrony, ale motocyklová je bezsynchronní. Není mezi každým kvaltem kromě mezi 1 a 2 neutrál. V autě pokud jedu a chci přeřadit na vyšší rychlostní stupeň tak nemusím vymačkávat spojku, ale stačí lehce vyřadit a lehce tlačit na vyšší požadovaný kvalt, který po srovnání otáček mezi motorem a hřídelí převodovky, zapadne velmi lehce. Srovnání otáček napomáhá zmínění synchron, pokud to chápu správně.
Možná se každý bavíme o něčem jiném, proto nechápu mírnou aroganci z tvé strany, je to fórum, kam se lidé zpravidla chodí něco přiučit a diskutovat.
Možná se každý bavíme o něčem jiném, proto nechápu mírnou aroganci z tvé strany, je to fórum, kam se lidé zpravidla chodí něco přiučit a diskutovat.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ano, bavíme se Ty o převodovce, já o spojce. A pokud Ti není z toho článku jasná činnost spojky, tak nevím....
Jestli to vypadalo arogantně, tak se omlouvám taky - nebyl to záměr, ale opravdu tady nebudu popisovat a vysvětlovat funkci spojky. A je úplně jedno jestli ji na motorce ovládáš páčkou na řidítkách či levou nohou přes řadičku, nebo levým pedálem u auta....každopádně je spojka v činnosti nejen při rozjezdu, ale i při každém přeřazení.
Jestli to vypadalo arogantně, tak se omlouvám taky - nebyl to záměr, ale opravdu tady nebudu popisovat a vysvětlovat funkci spojky. A je úplně jedno jestli ji na motorce ovládáš páčkou na řidítkách či levou nohou přes řadičku, nebo levým pedálem u auta....každopádně je spojka v činnosti nejen při rozjezdu, ale i při každém přeřazení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Dobře tak už to asi chápu, já sice říkám, že spojku nepoužívám, ale začal jsem to řešit přes převodovku, ale bylo to myšleno na to, že spojka musí přenášet i tak.
Tím, že ji nepoužívám při řazení ani k odlehčení motoru při vyšším kvaltu na výjezdu ze zatáčky, tak jsem netušil, že by tolik bordelu bylo jen ze spojky. Chápu to u 125ccm dvoutaktu, kde používají spojku neustále, protože to nemá krouťák a dokud to neroztočí, tak to nejede.
Tak jsme doma a omlouvám se za nedorozumění
Tím, že ji nepoužívám při řazení ani k odlehčení motoru při vyšším kvaltu na výjezdu ze zatáčky, tak jsem netušil, že by tolik bordelu bylo jen ze spojky. Chápu to u 125ccm dvoutaktu, kde používají spojku neustále, protože to nemá krouťák a dokud to neroztočí, tak to nejede.
Tak jsme doma a omlouvám se za nedorozumění
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Dovolím si upozornit na základy tribotechniky a tření. Pokud je tam nový píst/ lhostejno jestli proběhl výbrus válce/ dochází k zaběhnutí a tím pádem zvýšenému otěru na pístní skupině. Toto se projevilo, pravděpodobně nečistotami viditelnými na fotkách i přes výměnu olejového filtru. Co je co a v jakém množství umí stanovit pouze laboratorní rozbor - otěrové kovy Fe, Cr, Al, Sn a jiné. Otěr ze spojky mohou být třeba jiné prvky.Mcjochn3 píše:Ještě doplním, že výměna pístu nebude mít moc společného se zašpiněním oleje, jelikož veškeré nečistoty jsou dole a usadí spíše na karterech.