přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Moderátor: Colommbo
přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Zdravím, mám škoda roomster 1.2 TSI rv.2011, a v něm dle autorizovaného servisu a servisni knížky olej shell HX7 10w-40, mohu přejít na 5w40/30 popř. jakým způsobem?Děkuji
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
10w40 VW 502 je použitelná, ale vhodná na delší jízdy a málo startů. Když by byly časté kratší jízdy nebo mrazivé starty - ano - byla by vhodnější SAE 5w40, 5w30, nebo i 0w40. Když bude s VW 502.00 bude dobře. Jen se vyhni olejům s ACEA C3 (a pokud by si vzal 5w30, tak NE s ACEA A5 ani s C2).
A jak to udělat Vylít starý a nalít nový....
PS: Po kolika kilometrech měníš, a jak je na tom převoďák a chladicí kapalina
A jak to udělat Vylít starý a nalít nový....
PS: Po kolika kilometrech měníš, a jak je na tom převoďák a chladicí kapalina
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Ahoj, Chladící kapalina měněna před zimou, převodový olej neměněn, auto má najeto 125000km, převodový olej mám v plánu měnit ted na jaře ( dám asi origo G05 551 2A2 ), nebo doporučíš jíny?
Zatím jsem neměnil, od výměny najeto 9tis.
Mám v planu měnit po 10-15 tis km.
Jezdím každý den 25 do práce a 25km zpět + plus nějaký couračky po městě.
Ročně najezdím cca 20 000km.
můžeš doporučit nějaký konkrétní olej? Něco lepšího, já měl v planu dát Mobil Super X1 5w40, nebo Mobil Super XE 5W-30.
Ale jak koukám obojí mají ACEA C3.
Proč ne ACEA C3, ACEA A5 C2?
Nehrozí při přechodu z 10w-40 na 5w-30/40 nějaký problém? Všude straší se zvýšenou spotřebou oleje atd.
Nebude lepší při přechodu koupit nějaký levnější olej a např. po 1000km udělat znova výměnu?
Moc děkuji za odpovědi na otázky.
JK
Zatím jsem neměnil, od výměny najeto 9tis.
Mám v planu měnit po 10-15 tis km.
Jezdím každý den 25 do práce a 25km zpět + plus nějaký couračky po městě.
Ročně najezdím cca 20 000km.
můžeš doporučit nějaký konkrétní olej? Něco lepšího, já měl v planu dát Mobil Super X1 5w40, nebo Mobil Super XE 5W-30.
Ale jak koukám obojí mají ACEA C3.
Proč ne ACEA C3, ACEA A5 C2?
Nehrozí při přechodu z 10w-40 na 5w-30/40 nějaký problém? Všude straší se zvýšenou spotřebou oleje atd.
Nebude lepší při přechodu koupit nějaký levnější olej a např. po 1000km udělat znova výměnu?
Moc děkuji za odpovědi na otázky.
JK
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
kozel83 píše:Chladící kapalina měněna před zimou....
Origo převoďák podle VIN-ka by měla být "rána jistoty".kozel83 píše: auto má najeto 125000km, převodový olej mám v plánu měnit ted na jaře ( dám asi origo G05 551 2A2 ), nebo doporučíš jíny?
15 tkm je při těchto jízdách "strop", raději o nějaký ten tisíc dřív.kozel83 píše: Mám v planu měnit po 10-15 tis km.
Jezdím každý den 25 do práce a 25km zpět + plus nějaký couračky po městě.
Ročně najezdím cca 20 000km
Drž se normy VW 502.00 a SAE se dá 5w40, ale i 5w30 nebo ta 10w40.kozel83 píše:můžeš doporučit nějaký konkrétní olej?
Ten Mobil Super X1 5w40 by nebyla špatná volba - neměl by být C3 > co jsem našel, tak má A3/B4. Když ale vybereš olej známého výrobce, nespleteš se. Třeba Eni, Elf, Gulf, Mobil, Millers, Mogul, Q8, Ravenol, Repsol, Shell, Texaco, Trident, Valvoline, Yacco....
Protože oleje ACEA C3 (a obecně C"něco") jsou přednostně pro motory s filtry pevných částic, a díky tomu mají snížený obsah aditiv (jsou mid nebo low saps). Pro ten filtr dobrý, pro motor z hlediska ochrany horší.kozel83 píše: Proč ne ACEA C3, ACEA A5 C2?
Oleje A5, C2 mají sníženou HTHS viskozitu (zjednodušeně slabší olejový film kvůli eko). A motor na ně MUSÍ být dělaný - Tvůj není
Neměl by. Všechny tyto oleje jsou z hlediska složení i ochrany motoru podobné, a při provozní teplotě motoru jsou 5w40 a 10w40 podobné i viskozitou. Ta 5w30 je nepatrně "řidší", ale u motoru se 125 tkm by ještě ani to neměl být problém.kozel83 píše:Nehrozí při přechodu z 10w-40 na 5w-30/40 nějaký problém?
Udělat takový proplach není od věci ale pokud nebyl olej přejížděn a teď se bude měnit DO 15-ti tkm, není to nutné.kozel83 píše:Nebude lepší při přechodu koupit nějaký levnější olej a např. po 1000km udělat znova výměnu?
Jinak můj tip by v 5w40 byl buď Shell Helix Ultra, Ravenol VSI či Repsol Competicion, a v 10w40 Eni-i-sint, Motul 6100 Synergie+ nebo Ravenol TSI. Nebo Valvoline MaxLife.
A brát kvalitní benzin, motor NEPODTÁČET, a občas vytočit "k červenýmu".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Osobne by som tam nedal 5W30. Skor 5W40 (MOTUL 8100 X-Cess,Shell Helix Ultra, Valvoline Maxlife/ SynPower alebo tebou vybraný Mobil Super 3000 X1 nie je C3 určite ) alebo 0W40 (Mobil 1 FS 0W-40, Shell Helix Ultra) 0W40 ti v zime skôr premaže turbo a táto SAE trieda má kvalitnejšie základové oleje ako 5W40-ky Či si vyberieš ten alebo onen, výmenu rob max. do 10.000 km to je naj čo možeš pre motor spraviť
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
ok díky za informace, vemu bud Shell Helix ultra 5w-40, nebo Mobil Super 3000 X1 5w-40.
A budu měnit po 10tkm.
A budu měnit po 10tkm.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Tady v této dvojici je urcite lepsi Shel helix ultra...ma i schválení ferrari
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
nebo nekdo doporucí jiny-?posim konkretne :)a proc?
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Tam jde spis u toho 1.2 tsi o vymenu do 10 tis km. Netocit studene a nepodtacet. Nez olej za 1600kc 5l...Jeste ravenol vst 5w40. Ale i ten repsol compe, eni i synt, valvoline synpower 5w40...vse dobre oleje.
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne úte bře 30, 2021 21:49, celkem upraveno 1 x.
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
proc nepodtáčet?co hrozí?
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
U motoru s turbem lspi. Poskozeni pístů. Vetsi zaber pro rozvody a jejich prasknutí apod. U Tsi známé téma. Proste ma turbomotor vetsi tlaky. Ono nevadi jet 1600 otacek v meste a lehounce pridavat. Nebo kdyz na kruhaci mame pod 1600 na chvilku a z lehka dame plyn. Vadi kdyz v tech 1600 ot lidi jezdi jak trotlové a daji plný plyn na 3-4ku a hned chteji vykon, kdyz maji to turbo. Zvlast 4 lidi v aute a nebo v kopci. Nez slapnout na plyn styl podlaha, tak tam mit aspon 2500 otacek. Mozna lehce víc.kozel83 píše:proc nepodtáčet?co hrozí?
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Dají to oba, ale když nekoupíš někde u "Franty v garáži" ale v zavedeném obchodu, tak Shell je opravdu kvalitnější - z hlediska základového oleje. A těch 10 tkm jekozel83 píše:vemu bud Shell Helix ultra 5w-40, nebo Mobil Super 3000 X1 5w-40.
A budu měnit po 10tkm.
kozel83 píše:proc nepodtáčet?co hrozí?
Ano, a nejen poškození pístů a rozvodů. Je tím abnormálně namáhán celý klikový mechanismus. Pro ten motor je lepší být nad 3000 než pod 1800. A po prohřátí (oleji to trvá déle než "vodě") občas nad 4000....bramborak3 píše:U motoru s turbem lspi. Poskozeni pístů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Ano ano. Ja jezdim dost okolo 1800 -2500 ot. Ale lehtam plyn a 6ti valec bez turba to ma jinak. Být pořád nad 3 tis ot, to bych neuživil. Občas tomu naložím uz od 2500-2700 otacek podlahu. Kolem 3 tis mam uz plny tocivy moment.
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
A já to taky tak myslel. Nechat motor točit mezi těmi 1800 - 2500. A spíš nad 2000....Bramborak3 píše:Ano ano. Ja jezdim dost okolo 1800 -2500 ot.
Mělo to vyznít tak ze ve vyšších otáčkách je motor méně zatěžován a opotřebováván než když točí 1500 a dá se "plnej"Pitris píše:Pro ten motor je lepší být nad 3000 než pod 1800....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster
Jj. V meste jedu uz jen prevazne na 3ku. Pri 55 km/h na tachu jsou otacky cca na 2300 tis. a lehtam. Auto pripraveno ke skoku.Pitris píše:A já to taky tak myslel. Nechat motor točit mezi těmi 1800 - 2500. A spíš nad 2000....Bramborak3 píše:Ano ano. Ja jezdim dost okolo 1800 -2500 ot.
Mělo to vyznít tak ze ve vyšších otáčkách je motor méně zatěžován a opotřebováván než když točí 1500 a dá se "plnej"Pitris píše:Pro ten motor je lepší být nad 3000 než pod 1800....
A jasne davat plnej pod 2500 otacek neni dobry moc