lefort píše:Nokian už nebrat ani zimní, co jsem poslední dobou slyšel...
Jinak k tomu % poměru hodnocení - testy pneu vůbec nesleduju. Ale třeba mě chování pneu na mokru téměř vůbec nezajímá... Ona nějaká brzdná dráha na vodě, aquaplaning, atd. je sice hezká věc, ale v reálu do toho stejně vstupuje tolik proměnných, že se podle toho dá řídit jen s velkými rezervami. Sám zastávám teorii, že auta (aspoň ta co si kupuju) jsou testována a naladěná s OEM obutím, takže se primárně snažím následně použít stejné, nebo lepší, podle zkušeností uživatelů. A hodně teda koukám na hmotnosti pneu, ty rozdíly jsou někdy až neuvěřitelný!
To jo, ja pneu taky nevybiram podle jednoho testu nebo podle jednoho chovani ve specificke discipline, ale kdyz uz na testy koukam, tak se divam predevsim na chovani na mokru/snehu/ledu. Jinak tech parametru podle kterych se da vybirat a hmotnost je dobra poznamka, bohuzel se to obcas hleda blbe. Ale i tech par deka krat ctyri dokaze zejmena na lehcich autech udelat hodne. I proto mne obcas chytaji choutky jezdit na plechacich
Co se tyka OEM obuti, to je takova berlicka o nicem. Jeden model muze z tovarny jezdit s hromadou ruznych gum podle vybavy, sezony a kdo zrovna v tom kvartalu dodava. To uz mnohem vetsi roli hraje zachovat OEM rozmery disku a gumy, nez model gumy samotne.
Co se tyka Nokianu, tuto zimu dojizdim WD-D4 DOT xx16 (4. sezona), najeto 36 tis. km, maji ted asi uz lehce pod 4 mm. Nemuzu na ne rict spatneho slova, vc. jizdy na snehu, i kdyz ho letos moc nebylo.