Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Zdravím všechny přítomné. Mám Focuse 1,6, 74kW, r.v.2010, v březnu 2019 jsem si jej přivezl ze SRN se 129t km, v 5/2019 výměna mot. oleje v servisu při cca 131t km, ale nevím, co tam nalil, ale 5W-30 od Forda asi né, zřejmě něco hustějšího. Teď mám 142t km a chtěl bych si vyměnit olej sám. Chytrá kniha praví Ford nebo Motorcraft Formula E SAE 5W-30, norma WSS-M2C913-B, připouští možnost i SAE 5W-30,40 nebo 10W-40. S autem jezdí povětšinou manželka a to obvykle 5 tam, 5 zpátky pro děti do školy, 15 tam, kafíčko, pokecat,15 zpátky, občas do města za nákupy 20 tam a 20 zpátky, málokdy 50 tam a 50 zpátky. Ročně, rovnoměrně v celém jeho průběhu cca 7t km. Doporučí mi někdo vhodnou viskozitu oleje a z běžných výrobců olejů i třeba konkrétní olej v 5ti litrovce, nebo 4+1. Tak trochu jsem koukal na oleje na jaknaauto.cz. Ten samý problém mám i s druhým autem v rodině a to Zafirou B, 1,8, 103 kW, r.v. 2008, 116t km. Styl a četnost popojížděk velmi podobné. Prosím o odpověď srozumitelnou pro laika. Děkuji.
Re: Olej s Ford normou
ak sa nemýlim malo by ísť o benziňáky oboje. Tá ford norma hovorí o olejoch so sníženou viskozitou (HTHS)(A1/B1). takže na firemnú normu sa vyprdni a dal by som tam 5w30 A3 ( NEznížená HTHS ) v prípade že autá olej nepapajú. Ak si už niečo zoberú tak 5w40 s A3 na pixli. A v prípade takýchto jázd by som ho menil raz ročne aj napriek nie veľkému km nájazdu ale kôli častým a krátkym jazdám. A značku jak je libo...Hlavne A3 (A3/B4) na pixli
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Aj ja sa prikláňam k 5W40 ACEA A3 Tie sračky s ACEA A1/A5 vynechaj,keď máš tie autá a manželku aspoň trochu rád Tých 7.000km pri tomto typu jázd bude tak ideál pre jeho výmenu aj s filtrom
Čo sa týka konkrétnej značky je toho na výber spústa. Napr. Motul 8100 X-cess 5W40, Shell Helix Ultra 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Elf Evolution 900 NF 5W-40,alebo chalani kupujú v posl. dobe za dobrú cenu REPSOL ELITE COMPETICION 5W-40 od Alzáka
Čo sa týka konkrétnej značky je toho na výber spústa. Napr. Motul 8100 X-cess 5W40, Shell Helix Ultra 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Elf Evolution 900 NF 5W-40,alebo chalani kupujú v posl. dobe za dobrú cenu REPSOL ELITE COMPETICION 5W-40 od Alzáka
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Ano. I já jsem za 5w40 A3 (ne C3). Pro obě auta
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Děkuji za rady. Obě auta jsou benzínová. Můžu zvolit i třeba Total Quartz Energy 9000 5W-40, Total Quartz 9000 5W-40, MOBIL Super 3000 X1 5W-40 nebo Elf Evolution 900 SXR 5W-40. Všechny by měli Vámi zmíněnou normu splňovat. Taky sem koukal na alze na RAVENOL VSI SAE 5W-40. Z Vaší nápovědy mě vychází, že bych asi klidně mohl koupit totožný olej pro obě auta a na případné dolévání bych skladoval jen jeden obal. Ani bych si nemusel pamatovat, co v jakém autě je nalito. To by bylo fajn, neboť si prd pamatuji.
U olejů, co zmiňuji já, pokud sou tedy v pohodě pro moje auta a těch, co uvedl jerome, jsou nějaké velké kvalitativní rozdíly, když jsou u nich dosti značné rozdíly v ceně ? Jaký by jste zvolili (jen jeden pokud možno), kdyby jste měli shodná auta a jezdili podobné trasy jako já a stručně proč (cokoli, co mě usnadní výběr). Rád koupím olej o 2 stovky dražší, pokud to má nějaký význam, ale né, pokud bych kupoval 2 shodné věci s rozdílnou cenou.
U olejů, co zmiňuji já, pokud sou tedy v pohodě pro moje auta a těch, co uvedl jerome, jsou nějaké velké kvalitativní rozdíly, když jsou u nich dosti značné rozdíly v ceně ? Jaký by jste zvolili (jen jeden pokud možno), kdyby jste měli shodná auta a jezdili podobné trasy jako já a stručně proč (cokoli, co mě usnadní výběr). Rád koupím olej o 2 stovky dražší, pokud to má nějaký význam, ale né, pokud bych kupoval 2 shodné věci s rozdílnou cenou.
Re: Olej s Ford normou
Myslím že použiteľné sú všetky tebou zmieňované...ale za mňa ten ravenol vsi a áno do oboch áut. Je trošku drahší ale myslím že z menovaných tebou aj najkvalitnejší...( obsahuje základový olej PAO - lepšia oxidačná stabilita=životnosť oleja,lepšia tepelná vodivosť=lepšie chladenie motora,lepšia čerpatelnosť v studenom počasí=rýchleší nábeh mazania=lepšia ochrana motora pri štartovaní v zime...napr. ) a u ravenolu nejaký fejk nehrozí a cez alzu už vôbec...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Ať už dáš jakoukoliv 5w40-ku ze zde uvedených, svou práci si udělá Důležitější než jestli Elf, Motul, Total nebo Ravenol je ta výměna při kratších jízdách po/do 10-ti tkm. U Tebe když vyměníš po roce / 7 tkm, tak je to to nej co lze pro motor udělat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Děkuji všem za pomoc při výběru vhodného oleje do mých vozítek. Chytřejší nejsem, ale rozhodně mě to usnadnilo výběr. Pochopil jsem, že olej GM dexos II 5W-30 asi nebude tím nej pro moji Zafiru. Byl v autě cca 3 roky nazpět. U Forda ten Fordí rovněž né. Teď jdu tedy vybírat nějakou tu 5W-40ku s A3, bez C3.
Re: Olej s Ford normou
V dnešní době má pokřivené ekologické myšlení přednost přede vším, a bohužel, u motorových olejů jde ekologie proti mazání. Olej C3 je pro motory s DPF. Kvůli tomu filtru má snížený obsah aditiv, která ale motor (a zvlášť při krátkých jízdách) potřebuje. Dobře vysvětleno je to třeba tady: https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm A stačí jen ten poslední odstavec > Důsledky pro provoz olejů.
Proto se oleje ACEA C3 NEHODÍ do staršich benzinových motorů - byť v případě výměny po 7 - 8 tkm by to zas až tak nevadilo.
A u Forda je s oleji A1/B1, potažmo A5/B5, resp. těch s normou WSS-M2C913 obdobné. Jen s tím rozdílem že Ford hraje na ekonotu nízkoviskózními oleji se sníženou HTHS viskozitou, které ale mohou za tepla (zvlášť u jetějších motorů) zřídnout až moc. Proto jsou pro Tvé motory oleje 5w40 A3/B3 (B4) VHODNĚJŠÍ. A tipy na ně tu jsou. Jen, pokud by si se rozhodl pro Ravenol, tak raději VSI, bo VST je vhodnější pro delší jízdy a vyšší zátěž. Ale Elf, Shell, Repsol, Mogul, Q8 ->
Proto se oleje ACEA C3 NEHODÍ do staršich benzinových motorů - byť v případě výměny po 7 - 8 tkm by to zas až tak nevadilo.
A u Forda je s oleji A1/B1, potažmo A5/B5, resp. těch s normou WSS-M2C913 obdobné. Jen s tím rozdílem že Ford hraje na ekonotu nízkoviskózními oleji se sníženou HTHS viskozitou, které ale mohou za tepla (zvlášť u jetějších motorů) zřídnout až moc. Proto jsou pro Tvé motory oleje 5w40 A3/B3 (B4) VHODNĚJŠÍ. A tipy na ně tu jsou. Jen, pokud by si se rozhodl pro Ravenol, tak raději VSI, bo VST je vhodnější pro delší jízdy a vyšší zátěž. Ale Elf, Shell, Repsol, Mogul, Q8 ->
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Tímto stylem krátkých jízd, kdy se motor nějakou rozumnou dobu neprovozuje v optimální teplotě, se v něm tvoří ve zvýšené míře kaly a rychle se vyčerpává alkalická rezerva.
1. bych auto občas vzal do vlastních rukou a po prohřátí motoru (10km v létě, 20 v zimě) ho protáhl dalších aspoň 10 minut v zátěži a v otáčkách nad 4000.
2. v opač. př. bych olej měnil klidně po 5000km (nejlevnější Total 9000 naprosto bez obav)
3. až nakonec vybíral ten "nejlepší" (tady bych se soustředil na nejvyšší hodnotu alkalické rezervy)
Edit: a nakonec to asi zbytečně hrotíme, tyto motory toho nalítají i se zanedbanou údržbou... Tohle jsou doporučení pro lidi, kteří neví, co s časem. Jinak jednou za rok vyměnit něco s ACEA A3/B3.
1. bych auto občas vzal do vlastních rukou a po prohřátí motoru (10km v létě, 20 v zimě) ho protáhl dalších aspoň 10 minut v zátěži a v otáčkách nad 4000.
2. v opač. př. bych olej měnil klidně po 5000km (nejlevnější Total 9000 naprosto bez obav)
3. až nakonec vybíral ten "nejlepší" (tady bych se soustředil na nejvyšší hodnotu alkalické rezervy)
Edit: a nakonec to asi zbytečně hrotíme, tyto motory toho nalítají i se zanedbanou údržbou... Tohle jsou doporučení pro lidi, kteří neví, co s časem. Jinak jednou za rok vyměnit něco s ACEA A3/B3.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Neřekl bych že těm co nevědí co s časem, ale těm co na motoru záleží a auto je pro ně trošku víc než jen kus železa co je dostane z bodu A do bodu B.rousini píše:Tohle jsou doporučení pro lidi, kteří neví, co s časem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Ahoj. Po chvilkách volna vás čtu. Jsem váhavý střelec a ještě vybírám olej a dále i filtry, abych to vzal najednou při jedné dopravě. Do toho mě včera přijel syn z intru a při koukání mě přes rameno "že by k mé objednávce přihodil olej a HF131 pro svoji Suzuki Marauder 125, r.v. 2004, 44tis. km na jarní výměnu ". Které vlákno se zabývá touto problematikou, ať to fordí neplevelím dotazy na moto olej. Co sem tak lehce pročetl, tak těmhle věcem asi značně hoví durex, mám pravdu? Díky.
Re: Olej s Ford normou
Dík. Motovlákno zděs motorky-a-o-motorkach-vseobecne-t4581-8052.html
A ano, Durex tady přes motorky vede
A ano, Durex tady přes motorky vede
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Dobrý den,
Měl bych dotaz. Mám focus c max 1.8 duratec 92 kw 2005. Najeto 160 000 / tacho / real nemůžu zaručit. Motor má spotřebu oleje. Dávám 5w40 maxlife Valvoline. Myslíte že mohu změnit na 10w40 maxlife Valvoline? Spotřebu bych momentálně odhadoval tak na 0.5 - 0.6? l/1000. Jde o to že do motoru již nechci vrtat a investovat třeba 20.000 (podle me hodnota auta 50.000 max). Prostě si ho nechám jako pracovní a pak vyhodim.
Myslíte že tato změna je řešení?
Měl bych dotaz. Mám focus c max 1.8 duratec 92 kw 2005. Najeto 160 000 / tacho / real nemůžu zaručit. Motor má spotřebu oleje. Dávám 5w40 maxlife Valvoline. Myslíte že mohu změnit na 10w40 maxlife Valvoline? Spotřebu bych momentálně odhadoval tak na 0.5 - 0.6? l/1000. Jde o to že do motoru již nechci vrtat a investovat třeba 20.000 (podle me hodnota auta 50.000 max). Prostě si ho nechám jako pracovní a pak vyhodim.
Myslíte že tato změna je řešení?
Re: Olej s Ford normou
Jestli nebude moc mrazivých startů, tak se změna z 5w40 na 10w40 udělat dá.Hlavik píše:Dávám 5w40 maxlife Valvoline. Myslíte že mohu změnit na 10w40 maxlife Valvoline? Spotřebu bych momentálně odhadoval tak na 0.5 - 0.6? l/1000....
Spotřeba oleje půl litru na tisíc je sice dost, ale ještě to není tragické - a přechod z 5w40 na 10w40 může lehce tu spotřebu snížit, ale o moc asi ne.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF