Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
akurat by bolo fajn vediet nazor niekoho , kto toto konktretne nalial práve do takej istej prevodovky ako máš ty.
Inak je to ako ked sa babky pred konzumom navzájom poúčajú , ktorá tabletka je na to, či ono najlepšia...lebo tej toto zabralo a tamtej zase nie....prave pre velmi neistú výpovednú hodnotu takýchto posolstiev , ja v danom prípade volím originál.
Ked chcem riskovat, tak idem do stávkovej kancelárie... Vyjde to cca.rovnako. Ale to som ja.
Nemam čas, chuť a energiu na hladanie náhrady , ked je k dispozícii originál , kde aj keby bol o 100% drahší, ide o 20€/raz za 100tis.km. To mi za prípadný problém s prevodovkou ( kde iste by bola cena o nejaké to desatinné číslo inde ) + kopec nervov a stresu, určite nestojí.
Inak je to ako ked sa babky pred konzumom navzájom poúčajú , ktorá tabletka je na to, či ono najlepšia...lebo tej toto zabralo a tamtej zase nie....prave pre velmi neistú výpovednú hodnotu takýchto posolstiev , ja v danom prípade volím originál.
Ked chcem riskovat, tak idem do stávkovej kancelárie... Vyjde to cca.rovnako. Ale to som ja.
Nemam čas, chuť a energiu na hladanie náhrady , ked je k dispozícii originál , kde aj keby bol o 100% drahší, ide o 20€/raz za 100tis.km. To mi za prípadný problém s prevodovkou ( kde iste by bola cena o nejaké to desatinné číslo inde ) + kopec nervov a stresu, určite nestojí.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
Hele, jsou mnohem plonkovější témata, třeba 10% podíl biolihu. Mele se to na několika stránkách a howno se s tím nadělá...
Klidně to může dopadnout po tvým a já se tomu nebráním, ale snažím se posbírat pár informací
Klidně to může dopadnout po tvým a já se tomu nebráním, ale snažím se posbírat pár informací
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
To mas pravdu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
Já převodové oleje od Castrol používám, teď jsem koupil znovu do diferáku se samosvorem 75W-140 (Ford Explorer). Do převodovek Toyot jsem zkusil https://dufy.cz/prevodovy-olej-millers- ... -75w-90-5l, zatím nalito do Camry a spokojenost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Zdravím všechny,
pročetl jsem všechny stránky tohoto vlákna. Chtěl bych se zeptat ještě konkrétně na motor 1.6 Ti-VCT.
Bude olej s normální HTHS přívětivý pro časování ventilů - mechaniku Ti-VCT? Máte někdo zkušenost přímo s tímto motorem a přechodem na A3?
Koupil jsem auto s tímto motorem a nájezdem 110 tkm. Servisováno ve Fordu, předpokládám, že celou dobu provozováno na Formulu F. Olej se vůbec neztrácí, takže přemýšlím nahlas jaký olej zvolit.
5w30 A3 mi přijde jako rozumná volba, jen nevím jak šetrný bude k Ti-VCT.
Díky moc za zkušenosti.
pročetl jsem všechny stránky tohoto vlákna. Chtěl bych se zeptat ještě konkrétně na motor 1.6 Ti-VCT.
Bude olej s normální HTHS přívětivý pro časování ventilů - mechaniku Ti-VCT? Máte někdo zkušenost přímo s tímto motorem a přechodem na A3?
Koupil jsem auto s tímto motorem a nájezdem 110 tkm. Servisováno ve Fordu, předpokládám, že celou dobu provozováno na Formulu F. Olej se vůbec neztrácí, takže přemýšlím nahlas jaký olej zvolit.
5w30 A3 mi přijde jako rozumná volba, jen nevím jak šetrný bude k Ti-VCT.
Díky moc za zkušenosti.
Re: Olej s Ford normou
Odpovím otázkou - proč by neměl být?hynek píše:Bude olej s normální HTHS přívětivý pro časování ventilů - mechaniku Ti-VCT?
Ale jestli budeš jezdit krátké trasy, "Fordolej" můžeš používat i nadále.
Ta 5w30 A3 by byla vhodná na delší jízdy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Ahoj, je toho tady hodně, je lepší nějaký olej než klasická formula 5w30 pro Ford MK1 1.8TDCI 85kw, mám najeto 85, oleje dolejí max 0,7l mezi výměnou.
Jezdím převážně trasy 15-50 km, spíš to točím do max, o víkendu jezdím "Taxi" celý den mám nastartováno a jezdím. (pro info jestli je nějaký lepší)
A ještě jedna věc. Je rozdíl mezi dlouhým a krátkým olejovým filtrem?
Děkuji jestli někdo poradí, moc se v tom neorientuji
Jezdím převážně trasy 15-50 km, spíš to točím do max, o víkendu jezdím "Taxi" celý den mám nastartováno a jezdím. (pro info jestli je nějaký lepší)
A ještě jedna věc. Je rozdíl mezi dlouhým a krátkým olejovým filtrem?
Děkuji jestli někdo poradí, moc se v tom neorientuji
Re: Olej s Ford normou
Olej 5w30 nebo 5w40 ACEA B3/B4. Jestli je i DPF, tak C3.
U těch olejových filtrů se nabízí že delší by měl lépe filtrovat, ale záleží na výrobci, a na druhu a způsobu skládání filtračního materiálu.
Dobré filtry třeba Purflux, Hengst, Mann....
Dobré oleje třeba Yacco, Ravenol, Shell, Motul, Eni, Valvoline, Repsol, Q8, Texaco.
U těch olejových filtrů se nabízí že delší by měl lépe filtrovat, ale záleží na výrobci, a na druhu a způsobu skládání filtračního materiálu.
Dobré filtry třeba Purflux, Hengst, Mann....
Dobré oleje třeba Yacco, Ravenol, Shell, Motul, Eni, Valvoline, Repsol, Q8, Texaco.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Pozor, Fordy mají často řešení olej. filtru cartridží s výměnnou vložkou, vyber si radši na stránkách výrobce podle online katalogu.
Jinak origo filtry Ford jsou od Purfluxu se skládaným papírem.
Jinak origo filtry Ford jsou od Purfluxu se skládaným papírem.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej s Ford normou
Pokial ja viem, tak filtre ( kartušové) firmy Motorcraft , teda tej, ktorá robí aj pre ford, sú jedny z najkvalitnejších.
Druhá otázka - väčší filter prináša viac výhod - viac filtračného materálu , teda väčšia plocha, potažmo k tomu lepší prietok, teda netvorí taku prekážku pri toku oleja a tým pádom je tu menšia šanca , resp. v menej situaciach sa otvorí obtokový ventil a teda menej prípadov, že by púštal nefiltrovaný olej do motora. A ďalšia výhoda je , že má väščí objem a pokiaľ teda nie je umiestnený niekde nevhodne blízko výfuku, potom pôsobí aj ako taký dodatkový chladič oleja, co sa vždy zíde. A nakoniec, keďže má väčší objem, tak aj celková olejová náplň v motore je aspoň o malinko väčšia. ono sa zdá , že aj tie napr. 2dcl je nič. Ale pre idnešných už tak mini objemoch olejových náplní, je aj toto plus.
Druhá otázka - väčší filter prináša viac výhod - viac filtračného materálu , teda väčšia plocha, potažmo k tomu lepší prietok, teda netvorí taku prekážku pri toku oleja a tým pádom je tu menšia šanca , resp. v menej situaciach sa otvorí obtokový ventil a teda menej prípadov, že by púštal nefiltrovaný olej do motora. A ďalšia výhoda je , že má väščí objem a pokiaľ teda nie je umiestnený niekde nevhodne blízko výfuku, potom pôsobí aj ako taký dodatkový chladič oleja, co sa vždy zíde. A nakoniec, keďže má väčší objem, tak aj celková olejová náplň v motore je aspoň o malinko väčšia. ono sa zdá , že aj tie napr. 2dcl je nič. Ale pre idnešných už tak mini objemoch olejových náplní, je aj toto plus.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
Jen pro upřesnění - Motorcraft je značka Fordu, pod kterou prodává ND.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej s Ford normou
Asi bych měl svůj dotaz uvést do kontextu pro upřesnění.Pitris píše:Odpovím otázkou - proč by neměl být?hynek píše:Bude olej s normální HTHS přívětivý pro časování ventilů - mechaniku Ti-VCT?
Ale jestli budeš jezdit krátké trasy, "Fordolej" můžeš používat i nadále.
Ta 5w30 A3 by byla vhodná na delší jízdy....
Nevím proč by neměl být, jen jsem si říkal, jestli už to není něco, co musí opravdu používat ten lehkoběžný olej (A5). Nicméně s autem se bude jezdit denně do práce 2x15 km. O víkendu občas výlety a pak klasicky dovolená. Dálnice minimálně.
Současně jsem auto nedávno koupil a po výměně oleje za Formulu F je studený start hlučnější. Tak jsem si říkal, jestli by autu nepomohl lepší olej (A3) při dodržení 5w30. Na druhou stranu, vypadá to, že auto olej nebere, tak bych mu nechtěl jiným než předepsaným olejem uškodit. Asi se bojím zbytečně.
Re: Olej s Ford normou
Dej tomu jakoukoli 5w40, měň po max.15 tisících a moc se tím nevzrušuj.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej s Ford normou
Ten motor je sám o sobě dost hlučný, takže se neboj, že by tam bylo něco špatně. Ty Fordí 1.6i jsou sice velmi spolehlivé a jednoduché, nicméně hlučností jsou na tom jak nějakej starej diesel. Ale sám musím potvrdit trošku snížení hluku po přechodu z A5 na A3 olej.
Re: Olej s Ford normou
Ta A3 může ten motor trošičku ztišit. SAE se dá dát 0w30, 0w40, 5w30 nebo 5w40. Tyto oleje mají vyšší HTHS viskozitu (tzn. pevnější olejový film - důležité hlavně při vyšší zátěži) oproti olejům A5, které Ford předepisuje (povoluje) především kvůli emisím.
A pokud pro oleje A5/B5 někdo argumentuje tím že s "hustějším" olejem nebude v motoru něco fungovat (např. proměnné časování), tak to není pravda, bo třeba při 80-ti stupních bude i A5/B5 (olej se sníženou HTHS) "hustší" (správně viskóznější) než A3/B3 (olej s normální HTHS) při 100 stupních. A obě ty teploty jsou v motoru celkem běžně. To by pak to časování někdy nefungovalo
A pokud pro oleje A5/B5 někdo argumentuje tím že s "hustějším" olejem nebude v motoru něco fungovat (např. proměnné časování), tak to není pravda, bo třeba při 80-ti stupních bude i A5/B5 (olej se sníženou HTHS) "hustší" (správně viskóznější) než A3/B3 (olej s normální HTHS) při 100 stupních. A obě ty teploty jsou v motoru celkem běžně. To by pak to časování někdy nefungovalo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF