Tlumící autohifi materiály
Moderátor: Colommbo
Re: Tlumící autohifi materiály
Pokud někdo uvažuje o tichém pc, tak vřele doporučuji sestavy KineCZek (z zive.cz) http://forum.zive.cz/viewtopic.php?f=932&t=1251730 včetně odladění. Dokud jsem to neměl, tak jsem tomu nevěřil, že nejde pc absolutně slyšet. A základ vždy výběr tichých komponet a optimalizace otáček větřáků Noctua (nic jiného nepoužívá).
bylo
je
je
Re: Tlumící autohifi materiály
https://pctuning.tyden.cz/navody/upravy ... o_chlazeniTento nápad, i když je poměrně jednoduchý, je k viděni opravdu zřídka. A to je opravdu škoda, neboť neexistuje nic, čím byste mohli chlazení procesoru zefektivnit jednodušeji, než právě "větrnými tunely" (název "wind tunnels" považujte za můj copyright Když jsem shrnul veškeré své zkušenosti v této věci, vznikl zajímavý a bohatě ilustrovaný popis dvou konkrétních "kauz".
je to dobry napad a neskorsie sa zacali robit aj skrinky na PC dokonca od renomovanych vyrobcov ktore su podla uvedeneho napadu
https://ondrejfarkas.blog.sme.sk/c/1936 ... na-to.html
http://pc.zoznam.sk/modifikacia-skrinky-od-petra
https://www.pcrevue.sk/a/Ako-ucinne-chladit-pocitac
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Tlumící autohifi materiály
Tiché PC se dnes už dá. Pomohly k tomu SSD disky, plotnové se musely strkat do antivibračních pouzder, blbě to chladí a časem stejně začne řvát. Na chlazení není třeba Noctua, ale co největší ventilátor na co nejnižší otáčky. VGA i CPU jdou pořešit po koupi, ale zdroj je třeba koupit rovnou pasivní. Ani nevím jestli se ještě dělají
A nebo to rovnou hodit do oleje když jsme ti olejáři https://youtu.be/O4RXcVCeKbQ
A nebo to rovnou hodit do oleje když jsme ti olejáři https://youtu.be/O4RXcVCeKbQ
Re: Tlumící autohifi materiály
Na chlazení best Noctua, protože ta je tichá a vydrží. A větší počet ventilátorů na minimální otáčky (běží kolem 300 ot, ty standartní by při uvedené rychlosti neseply, vždy lepší než jedna velká kráva. Mám sestavu vyladěnou Kineczkem a bedna Fractal (vřele doporučuji, v základu odhlučněná), původní origo větřáky vyházené a místo nich Noctua. Vpředu 2x, nahoře 1x, zadní 1x, pasivní zdroj Seasonic, chladič big s 2x . CPU fan teď na 426 otáček, CPU teplota 35 C, disky 28, 30, 31, 35, GPU 37.
bylo
je
je
Re: Tlumící autohifi materiály
Pánové, má někdo zkušenost s odhlučněním plastovýh oken s dvojsklem? Našel jsem, že nalepovací fólie sundají 3-5 dB a zvažuji případně i větší šílenosti jako třeba přilepit zevnitř velké plexisklo.
Re: Tlumící autohifi materiály
kamarat je stavbar, jednoznacne odporuca trojsklo (z viacerych dovodov, okrem ineho aj nizsia hlucnost) dvojsklo je uz zastarales odhlučněním plastovýh oken s dvojsklem?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Tlumící autohifi materiály
Luboši, ty máš ale problémy. Jinak ženská by z praktických důvodů se zeptala, jak to okno čistit? Jakože se třeba to plexisklo poškrábe. Já v děcáku a ložnici dal fólie, asi ne příliš kvalitní (za 12 let popraskaly) ale účel to splnilo. Potřeboval jsem ztlumit východní slunce v létě. S hlukem problém nemám, vybral jsem si dobré místo na baráček.
Jinak zkouším měnit v autech 2din autorádia, nejsem náročnej na zvuk ale uvažuji i o výměně repro a utlumit dveře právě od brněnské autohifi.
Jinak zkouším měnit v autech 2din autorádia, nejsem náročnej na zvuk ale uvažuji i o výměně repro a utlumit dveře právě od brněnské autohifi.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Tlumící autohifi materiály
Lví podíl na tom mají prostředky MHD "pro 21. století". Z mých daní placená banda diletantů na radnici včera porazila jeden strom před barákem a nechce se mi ani věřit, jak se mi zvýšila hlučnost Bohužel zatmavovací fólie problém nevyřeší. Ty akustické folie vypadají poměrně silné. Bude-li to třeba, tak okna obložím plexisklem zvenku i zevnitřtonny píše:Luboši, ty máš ale problémy.
Re: Tlumící autohifi materiály
Příbuzní si nechali nalepit na okna bezpečnostní fólie, změnu v hluku jsem nezaznamenal.skodovkar píše:Pánové, má někdo zkušenost s odhlučněním plastovýh oken s dvojsklem? Našel jsem, že nalepovací fólie sundají 3-5 dB a zvažuji případně i větší šílenosti jako třeba přilepit zevnitř velké plexisklo.
Není možné nechat ta okna přesklít ? Detaily viz níže.
Není to tak černobílé. Dvojsklo je asi tak zastaralé jako atmosferický motor bez turba. Trojsklo je něco jako přímovstřikový motor s turbem. Já si na rychlo koupil ve výprodeji nepřímovstřikovou atmosféru ...Misojogi píše:kamarat je stavbar, jednoznacne odporuca trojsklo (z viacerych dovodov, okrem ineho aj nizsia hlucnost) dvojsklo je uz zastarales odhlučněním plastovýh oken s dvojsklem?
Z hlediska hluku je lepší dvojsko, kde jedno sklo má jinou tloušťku, než druhé sklo. Tedy např 6mm a 4 mm. Ještě lepší je dvojsklo, kde jedno sklo je třeba 6 mm bezpečnostní sendvič (3mm-folie-3cmm) a druhé sklo je tech 4 mm.
Trojsklo má několik problémů, zejména pokud jsou všechna skla stejně tlustá, může chytat rezonanci a některé nižší frekvence údajně nemusí tlumit skoro vůbec. Takže ve výsledku běžné trojsklo je stejné nebo i podstatně horší než dvojsklo 6 mm+4mm.
Takže pokud bych měl problém s hlukem, tak nejčistší řešení je nechat to přesklít - dvojsklo vyměnit za dvojsklo.
S vědomím výše uvedeného se podívejte na tabulku na straně 13 následujícícho dokumentu, kde máte útlum pro jednotlivé konstrukce dvojskel:https://forum.tzb-info.cz/122311-okna-dvojskla-trojskla píše:Trojskla mají průměrný útlum dB (A) zdánlivě vyšší, protože mají vyšší neprůzvučnost ve vysokých kmitočtech. To ale nepotřebujeme, pouliční hluk jsou nízké frekvence.
Trojsklo má oproti dvojsulu 2 rezonanční kmitočty a oba jsou vyšší než u stejně tlustých dvojskel se stejnou šířkou mezery. Při rezonancích klesá neprůzvučnost na nulu nebo až do záporných hodnot A zasahují do oblasti hluku mororů.
Nejnižší rezonanční kmitočty má trojsklo s nejtlustším sklem uprostřed, např. 4-16-8-18-4.
https://sklenarstvinonstop.cz/data/file ... sklech.pdf
4 - 16 - 4 znamená 4 mm sklo + 16mm mezera + 4 mm sklo.
44.2 znamená sendvič 4mm+fólie+4mm, tedy cca 8 mm tlusté sklo
Pro srovnání: Běžné trojsklo má útlum cca 34 dB.
Co se týče trojskel obecně, tak ty propouštějí o cca 15% méně světla, než dvojskla, takže je to vždy něco za něco. Navíc u skel kromě prostupu světla jde ještě o prostup infrazáření, změnu barvy a optickou čistotu, trojskla jsou o třetinu těžší. U velkých oken se v trojsklu může prostřední sklo přehřívat a ve výsledku i praskat ... Takže v mnoha aplikacích je ve výsledku lepší drahé dvojsklo, než běžné trojsklo.
Re: Tlumící autohifi materiály
matne si spominam na stary clanok o inertnych plynoch do plast-okien, vraj neosizeny plyn ma vplyv na tepelny komfort. na debatu o hluku si nespominam.
su majstri ktori zamontuju moderne skla-sendvice aj do starych drevenych konstrukcii, vymenit sklo by nemal byt problem.
su majstri ktori zamontuju moderne skla-sendvice aj do starych drevenych konstrukcii, vymenit sklo by nemal byt problem.
Re: Tlumící autohifi materiály
Neunese to staré kování.
Re: Tlumící autohifi materiály
Potřebuješ dvojsklo na hundrtku, nebo tuníš okna na baráku když Ti před oknama pokáceli stromskodovkar píše:Pánové, má někdo zkušenost s odhlučněním plastových oken s dvojsklem? Našel jsem, že nalepovací fólie sundají 3-5 dB a zvažuji případně i větší šílenosti jako třeba přilepit zevnitř velké plexisklo.
Jednodušší budou špunty do uší
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Tlumící autohifi materiály
S Autohifi zkušenost nemám ale už několik krát jsem objednával u https://www.2din.cz/odhlucneni-podle-umisteni-ve-voze/ a nechávál jsem si namontovat i odhlučko kapoty. Takže nejvíc spokojenost.))