Hezký den všem,
rád bych se dozvěděl názor, zdali může viskozita oleje mít vliv na opotřebení hydroštelů.
Konkrétně jde o následující : při při pravidelném servise mého auta jsem zapředl rozhovor s technikem na téma - chci vyměnit vámi používaný Castról 0w20 C5 za mnou vybraný olej 0w30 C3 - technik mi tvrdil, že při použití C3 oleje mi odjedou hydroštely a bla bla další hrůzostrašné věci, na co já jsem tvrdil, že při stejném spodním čísle oleje což je v obou případech 0 by se nic nemělo stát - zaolejování je stejně rychlé.
Další otázkou je to C5 vs. C3 - tady si nejsem zas tak jistý,
Poprosím tedy znalé o radu, jak to vlastně je.
Můžu použitím Mobil ESP 0w30 něco podělat.
Jde o motor Volvo D4 VEA 4 válec 2,0
děkuji
hydroštely vs. viskozita oleje
Moderátor: Colommbo
hydroštely vs. viskozita oleje
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: hydroštely vs. viskozita oleje
No vidíš. A jsou tady v jiných tématech i rady vyměnit olej 5w za 10w, aby olej z hydroštelů nevytekl.... Že "hustší" je lepší.
Já bych se toho "technika" zeptal PROČ by měly hydra odjet (a kam) s olejem 0w30 C3.
Ve viskozitě 0w20 C5 a 0w30 C3 sice rozdíl je i při startu, ale miliony hydroštelů pracují i s daleko "hustším" olejem než je ten 0w30 s normální HTHS.
A je docela zajímavý jak sobě (a lidem) ti technici od jednotlivých značek tu "předepsanou ekožbrďolu" odůvodňují
U Volva že se pose*ou hydra, u Fordu že nebude chráněný řemen, jinde zas že za studena se viskóznější olej někam do motoru nedostane, že nebude fungovat variabilní časování, že.... atd. atd.
Já bych se toho "technika" zeptal PROČ by měly hydra odjet (a kam) s olejem 0w30 C3.
Ve viskozitě 0w20 C5 a 0w30 C3 sice rozdíl je i při startu, ale miliony hydroštelů pracují i s daleko "hustším" olejem než je ten 0w30 s normální HTHS.
A je docela zajímavý jak sobě (a lidem) ti technici od jednotlivých značek tu "předepsanou ekožbrďolu" odůvodňují
U Volva že se pose*ou hydra, u Fordu že nebude chráněný řemen, jinde zas že za studena se viskóznější olej někam do motoru nedostane, že nebude fungovat variabilní časování, že.... atd. atd.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: hydroštely vs. viskozita oleje
C3 má vyšší HTHS / což je při 100°C / než C5. Takže bych se technika ještě zeptal jak to myslel?
viz . zmeny-acea-a-api-specifikaci-t5487.html
update: německý web Volva hovoří o oleji pro modelový rok 2015 pouze o ACEA A5/B5 viskozita 5W30 a 0W30, pouze motorové kody T5 B4204T11 a D4 D4204T5 Castrol Edge Professional V 0W-20 oder VCC RBS0-2AE 0w20
viz . zmeny-acea-a-api-specifikaci-t5487.html
update: německý web Volva hovoří o oleji pro modelový rok 2015 pouze o ACEA A5/B5 viskozita 5W30 a 0W30, pouze motorové kody T5 B4204T11 a D4 D4204T5 Castrol Edge Professional V 0W-20 oder VCC RBS0-2AE 0w20
Re: hydroštely vs. viskozita oleje
Chtěl bych se zeptat jaká je kvalita hydroštelu Ajusa? Budu je dávat na Fabii 1,4mpi.
Re: hydroštely vs. viskozita oleje
myslím , že by to mohlo byt v pohode.
Aspon je to totiž špecializovaný výrobca a nie iba prebalič. Inak made in Spain,
http://www.ajusaparts.com/
Aspon je to totiž špecializovaný výrobca a nie iba prebalič. Inak made in Spain,
http://www.ajusaparts.com/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey