Jasný dôkaz,že aj oleje nie vychýrených značiek, spravia v motore rovnakú úlohu, ako tie značkové/predraženéJiří píše:Stále používám Aviaticon a jsem spokojený..
Ta diskutovaná 5W40 je kvalitní, viskozitní index 175 to je dost dobý, minimálně stejně jako konkurence zvučných jmen a cena minimální.
AVIATICON UNIQUE 5W/40
Moderátor: Colommbo
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Tak ještě jednou parametry, aby to nezapadlo:
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... e-sl-5w-40
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... -wiv-5w-30
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... -ll-10w-40
a jsou tam i další na těch stránkách.
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... e-sl-5w-40
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... -wiv-5w-30
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... -ll-10w-40
a jsou tam i další na těch stránkách.
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
TBN je Total Base Number, base je anglicky zasadaJiří píše:No to jsou věci, podle toho že je to v tom technickým listu "Alkaline number" jsem myslel že to je TAN = Total Alkaline Tumber... jsem z toho daký zmetený. aha, ono je TAN Total Acid Number = číslo kyselosti a Alkaline number znamená číslo zásaditosti = TBN... to je zmatek. Beru zpět, příště dávám 5W40.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
No zmátlo mě že v těch TL je slovo "alkaline" což je taky zásada, tak jsem myslel že je to TAN, slovo "base" ve smyslu zásada jsem neznal.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř říj 25, 2017 20:01
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Dříve jsem do motoru 1.8T lil Valvoline max life 5W40 ale když jsem na prodejně uviděl tento olej o více jak 100Kč na litru levnější, zajímalo mě co to bude za sajrajt. Vzal jsem obě láhve a začal je porovnávat. Nechápal jsem. Ty oleje jsou úplně stejné normy i aditivace takže už 2 roky kupuji jen tenhle olej. 5 litrů mě vyjde na 430 Kč a 5 litrů Valvoline na cca.950 Kč. Měním po cca 8000 Km a olej je dost černý tudíž má čistící schopnosti tak jako Valvoline. Ono opravdu neznamená čím dražší tím lepší. Navíc tenkrát když jsem vlastnil Fiata Mareu tak jsem v dobré víře začal do motoru lít předepsanou Selenii (stála krásných 240Kč/litr) a po pár tisících km motor začal šíleně cvakat. Okamžitě jsem to vypustil do pr... a nalil jiný. Naštěstí se to uklidnilo dokud nepřeskočil rozvoďák .
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Naprostý souhlas s tím že u olejů NEplatí že nejdražší musí být vždy zároveň i nejlepší, a že včasná výměna i levnějšího oleje je pro motor lepší než přejíždět superolej, ALE.... Jestli si myslíš že pokud rozdílné oleje - byť plnící stejné normy jsou totožné i kvalitou a aditivačním balíčkem, tak seš vedle asi jako kdyby si chtěl na Maltu, a přistál na Baltu....TomasElvis píše:Měním po cca 8000 Km a olej je dost černý tudíž má čistící schopnosti....
Vzal jsem obě láhve a začal je porovnávat. Nechápal jsem. Ty oleje jsou úplně stejné normy i aditivace....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jo a zajímalo by mne, jak se pozná ona údajná shodnost aditivace?
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Podle chuti?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Nad tmavším olejem při stejném nájezdu bych zrovna nejásal,viděl bych to spíš na horší oxidační odolnost a menší protioděrovou ochranu daného oleje.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Anebo olej lépe čistí a rozpouští úsady
Světlý olej po 10-ti tkm u nenového motoru není žádná výhra.
Světlý olej po 10-ti tkm u nenového motoru není žádná výhra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Dle prodejce jednoho brněnského eshopu, si nechá Aral vyrábět oleje právě od německého Finke (oleje Aviaticon). Budou to oleje standartní kvality, kde se neplatí za značku.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř říj 25, 2017 20:01
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Nekde jsem nasel tabulky s clankem o normach a aditivacich v mot. olejich.Ted si to z hlavy nevybavuji ale aditivace napr. API SN/CF znaci aditiva vhodne pro opotrebene motory tak jak pise napr. max life valvoline.Zkusim to najit a hodit to sem. Ja tedy do motoru leju od zn. BG pred vymenou vyplach motoru a do noveho oleje stabilizacni aditivum.O tom zda to je nebo neni spatne se nebudu s nikym dohadovat.Ja mam pouze pozitivni zkusenost.
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Díky, prima jsem se pobavil!
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Tak na to jsem zvědav, bo to není pravdaTomasElvis píše:Nekde jsem nasel tabulky s clankem o normach a aditivacich v mot. olejich....aditivace napr. API SN/CF znaci aditiva vhodne pro opotrebene motory tak jak pise napr. max life valvoline.Zkusim to najit a hodit to sem.
Norma API SN z r.2010 je vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje i vyšší ochranu turbodmychadla a motoru ježděném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
A kromě toho, není to tak dávno co MaxLife byl API SL.
Jen vyhodíš peníze a navíc rozhodíš přesně namíchaný poměr aditiv v tom novém oleji. Rozhodně ho nevylepšíšTomasElvis píše:do noveho oleje stabilizacni aditivum.
My s Tebou taky neTomasElvis píše:O tom zda to je nebo neni spatne se nebudu s nikym dohadovat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř říj 25, 2017 20:01
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ano máš pravdu. To byl příklad co jsem napsal. Z hlavy ty normy neznám. Tudíž ale jaký je v tom oleji rozdíl když má v podstatě všechno stejné jak ten druhý?