Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Moderátor: Colommbo
Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Peugeot pro svůj benzínový motor 1,2 pure tech má předepsanou normu oleje PSA b71 2312 (olej 0W-30) ale GM pro totožný motor nasazený třeba Grandland X má předepsáno 5W-30 dexos1 gen 2 - proč?
Udělal jsem takové srovnání
https://drive.google.com/open?id=1u5NNc ... XcY_v9n-fo
z čeho pro mě plyne, že ACEA C2 má mnoho společného s API SN Plus a je prakticky jedno, co se do tohoto motoru naleje když to plní buď jedno nebo druhé.
Udělal jsem takové srovnání
https://drive.google.com/open?id=1u5NNc ... XcY_v9n-fo
z čeho pro mě plyne, že ACEA C2 má mnoho společného s API SN Plus a je prakticky jedno, co se do tohoto motoru naleje když to plní buď jedno nebo druhé.
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Nevím proč to otevíráš v dalším vlákně, když se to tu už řešilo
Takže znovu: je blbost dávát do benziňáku (bez GPF) olej ACEA C2. Olej A5 se dá - na krátké jízdy, ale na delší je vhodnější A3.
A navzdory ekologům tyto motory fungují i na plnotučnou a nevykradenou 5w40-ku....
A daleko víc než olej proti LSPI tomu motoru prospěje včasná výměna oleje a využití i horní poloviny otáčkového spektra.
Takže znovu: je blbost dávát do benziňáku (bez GPF) olej ACEA C2. Olej A5 se dá - na krátké jízdy, ale na delší je vhodnější A3.
A navzdory ekologům tyto motory fungují i na plnotučnou a nevykradenou 5w40-ku....
A daleko víc než olej proti LSPI tomu motoru prospěje včasná výměna oleje a využití i horní poloviny otáčkového spektra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
https://frenchcarforum.co.uk/wiki/Citro ... arbox_Oils
ak sa bavime o motoroch EB2 1,2r3 (frantici), tak ma platit psa norma.
uz roky opel patri pod psa. preco nadalej tlacia general motors normy?
1,2(t)b r3 / 1,6tb r4 /1,5td r4 je preznaceny psa. robia aj 1,4tb r4 -to neni psa motor.
ak je v zaruke, davaj co musis...potom je to tvoja vec.
ak sa bavime o motoroch EB2 1,2r3 (frantici), tak ma platit psa norma.
uz roky opel patri pod psa. preco nadalej tlacia general motors normy?
1,2(t)b r3 / 1,6tb r4 /1,5td r4 je preznaceny psa. robia aj 1,4tb r4 -to neni psa motor.
ak je v zaruke, davaj co musis...potom je to tvoja vec.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Pod velkýhopepoh píše:....uz roky opel patri pod psa....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
pánové, když zafiru srovnám s 308sw, tak opel je nekde jinde, zpracovani, kvalita materiálů atd i ochcavka se muze jít vycpat oproti zirafe
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Zajímavé teda. Jezdil jsem Astrou i Zafirou a teď mám novou 308 a 3008. Zajímalo by mě, v čem je Opel lepší ve zpracování? Protože já z toho mám naprosto opačné pocity.
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
srovnávám 308sw (2016 střední výbava) se Zafirou (2017 plná výbavy)
např. celá přístrojová deska je u Peugeot levný plast, sedacky v peugeot absolutne tragické o závadách co jsem na něm měl nemluvím. i proti Ochcávce je takový chatrný, prostě někde těch 120.000Kč rozdílu mezi Ochcávkou a 308 musí být znát.
V čem musím Peugeot vyzdvihnout je takové plachtění má nepoměrně větší dojezd na neutrál než zafira (ale to je dane výskou auta)
např. celá přístrojová deska je u Peugeot levný plast, sedacky v peugeot absolutne tragické o závadách co jsem na něm měl nemluvím. i proti Ochcávce je takový chatrný, prostě někde těch 120.000Kč rozdílu mezi Ochcávkou a 308 musí být znát.
V čem musím Peugeot vyzdvihnout je takové plachtění má nepoměrně větší dojezd na neutrál než zafira (ale to je dane výskou auta)
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Opel nechal normu dexos1 gen2 len do konca roka 2019. Všetky modely 2020 s motormi PSA už majú v príručkách normu B71 2303/B71 2312-0W30 alebo B71 2010-0W20. Jediná výnimka je astra, tá má ešte techniku GM kvôli tomu že PSA motory by bolo drahé a náročné zakomponovať. Nová astra príde v 2021 už s komplet technikou PSA. Ja by som neriešil a namiesto dexos by som dával normu PSA teda okrem Astry.
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
PSA už léta předepisuje bez rozdílu motorizace 5W30/0W30 v C2. Díky tomudle předpisu ve velkým kapali VTi/THP. Specielně pro benzínovým motorům tendle předpis moc nevoní. Do VTi, co jsem měl, jsem od novoty lil 5W40 ACEA A3/B4. Najel jsem s ním 190k bez toho, aby se na ten motor hráblo. Bez jakékoli výrazné spotřeby oleje. Co vím, tak to auto pořád jezdí. Aktuálně mám 1.6 BlueHdi, opět je tam předpis PSA B71 2312 (0W30 C2). Od první výměny dávám 5W30 v C3. Najeto to má lehce přes 100k a diagnostika mi ukazuje odhadovanou životnost FAPu na úrovni 275k. Takže je vidět, že tomu motoru ten olej nijak neubližuje. Ba právě naopak díky normální HTHS líp maže. A o to mi jde... Ta předepsaná eko imitace oleje mi do motoru nesmí...
Citroen C4 1.6 VTi - Prodáno
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
cize 2296.Jufa píše: jsem od novoty lil 5W40 ACEA A3/B4. Najel jsem s ním 190k bez toho, aby se na ten motor hráblo.
daval som tu videa ako cistili fap s chemiou a vapkou. slo to v pohode. preto si myslim ze acea a-b nemoze byt extra problem.
aspon pre psa, lebo pouzivaju automaticke davkovanie eolys-ceria. a to sa urcite casom nahromadi a upcha fap. cize vyrobca musel pocitat s upchatim bez ohladu na popol v oleji.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Tady ale šlo zřejmě o benziňák bez GPF, bo
A to zase potvrzuje co napsal já:Jufa píše:....Do VTi, co jsem měl, jsem od novoty lil 5W40 ACEA A3/B4. Najel jsem s ním 190k bez toho, aby se na ten motor hráblo.
Pitris píše:....je blbost dávát do benziňáku (bez GPF) olej ACEA C2. Olej A5 se dá - na krátké jízdy, ale na delší je vhodnější A3.
A navzdory ekologům tyto motory fungují i na plnotučnou a nevykradenou 5w40-ku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
JJ, VTi byl klasický atmobenzín, bez GPF. Když jsem na citroením foru zmínil to, jaký olej tam dávám, tak mě málem ukamenovali. Akorát ten můj motor narozdíl od motorů mnoha kolegů bez problémů fungoval.Pitris píše:Tady ale šlo zřejmě o benziňák bez GPF,
Dnešní doba je ujetá. Když vidím ty předpisy typu 0W20... s kombinací intervalu 30k.... co ty motory vydrží...
Proto i do BlueHdi dávám normální HTHS... Akorát držím C3 kvůli FAP. Nějaký předpis PSA mi může vlízt na hrb... Ten motor je mechanicky furt to samý a kdysi jezdíval i na obyč 5W40....
Citroen C4 1.6 VTi - Prodáno
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Jufa píše:JJ, VTi byl klasický atmobenzín, bez GPF. Když jsem na citroením foru zmínil to, jaký olej tam dávám, tak mě málem ukamenovali. Akorát ten můj motor narozdíl od motorů mnoha kolegů bez problémů fungoval.Pitris píše:Tady ale šlo zřejmě o benziňák bez GPF,
Dnešní doba je ujetá. Když vidím ty předpisy typu 0W20... s kombinací intervalu 30k.... co ty motory vydrží...
Proto i do BlueHdi dávám normální HTHS... Akorát držím C3 kvůli FAP. Nějaký předpis PSA mi může vlízt na hrb... Ten motor je mechanicky furt to samý a kdysi jezdíval i na obyč 5W40....
Jak říkáš,mám taky C4 1,6 VTi od nova ,doteď najeto 108 000 km. Tu srágoru ineo co tam byla z výroby,jsem hned vyměnil asi po 5000 km za motul XCESS 5W 40 záruka nezáruka. A nic jiného než 5W40,do motoru nepřijde pokud budu auto vlastnit.Měním po ujetí 10000 km,mezi výměnami nemusím dolít ani deci.Celej automobilovej průmysl jde do hajzlu díky těm pomatenejm ekoteroristům.