Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Moderátor: Colommbo
Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Ahoj,
vlastním octavii 2 2.0fsi 110kw kod BVY, vozidlo vlastním od 145tisíc, aktualně 200 500, poslední dobou se mi stává, že motor za studena běží hezky ale za tepla při rozjezdu rachtá, zní to jak detonační hoření, diag nehlásí žádnou chybu, přemejšlel jsem zkusit změnit olej, od 145tisíc jsem měnil olej asi 6x nebo 7x(měním 6-10tisíc jak mi to vyjde, ale 10tis strop) používal jsem olej Divinol 0w-40 nebo Mobil New Life 0w-40, v minulosti tam byla LL 5w-30 taktéž od divinolu, přemýšlel jsem změnit viskozitu oleje, nyní 0w-40, samozřejmě že tam můžu zkusit dát 5w40, ale napadla mě varianta 5w50? Dělá se vůbecv 5w50 s normou VW 502.00 ? Popřípadě konkrétní olej který by jste mi doporučili ? Díky za odpovědi
vlastním octavii 2 2.0fsi 110kw kod BVY, vozidlo vlastním od 145tisíc, aktualně 200 500, poslední dobou se mi stává, že motor za studena běží hezky ale za tepla při rozjezdu rachtá, zní to jak detonační hoření, diag nehlásí žádnou chybu, přemejšlel jsem zkusit změnit olej, od 145tisíc jsem měnil olej asi 6x nebo 7x(měním 6-10tisíc jak mi to vyjde, ale 10tis strop) používal jsem olej Divinol 0w-40 nebo Mobil New Life 0w-40, v minulosti tam byla LL 5w-30 taktéž od divinolu, přemýšlel jsem změnit viskozitu oleje, nyní 0w-40, samozřejmě že tam můžu zkusit dát 5w40, ale napadla mě varianta 5w50? Dělá se vůbecv 5w50 s normou VW 502.00 ? Popřípadě konkrétní olej který by jste mi doporučili ? Díky za odpovědi
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Neřekl bych že to bude olejem (a pokud by to s ním mělo souvislost, tak s tím dříve LL olejem, jestli k němu byly praktikovány taky LL výměny), ale 5w50 s VW502 dělá Yacco. https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d1915.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Díky za odpověď, potrebuju stejně vyměnit tak jsem to chtěl zkusit jako poslední možnost před rozborkou. Jinak za 8000km motor nevezme ani 50ml oleje
1) mužů vyměnit jen olej nebo dělat nějaký proplach ? Nebo stačí výměna 0w40 za 5w50 klasickou výměnou vypustit napustit.
2) kolik litru je to balení ? V popisu je 4+1l na obrazku litrovka a v “nadpisu” 4l
3) bude ten olej dobrý i na naše zimy ? Máme tu standardně kolem max -10 ale chtěl jsem vědět jestli to zvládne i zimy do -20
1) mužů vyměnit jen olej nebo dělat nějaký proplach ? Nebo stačí výměna 0w40 za 5w50 klasickou výměnou vypustit napustit.
2) kolik litru je to balení ? V popisu je 4+1l na obrazku litrovka a v “nadpisu” 4l
3) bude ten olej dobrý i na naše zimy ? Máme tu standardně kolem max -10 ale chtěl jsem vědět jestli to zvládne i zimy do -20
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Pokud motor olej nebaští, tak to olejem asi nebude. Nicméně:
1) proplach žádný netřeba.
2) to balení 4 litry je 4 x 1 litr.
3) nejen na naše zimy (zvládne start při -30-ti), ale i na naše tepla, a i dost "ostrou" jízdu.
1) proplach žádný netřeba.
2) to balení 4 litry je 4 x 1 litr.
3) nejen na naše zimy (zvládne start při -30-ti), ale i na naše tepla, a i dost "ostrou" jízdu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Tak teď mám dilema, jestli dat normal 5w-40 nebo tuhle 5w-50, cena nehraje roli, na oleji se nešetří, ale zase abych to experimentovanim nezkazil ještě víc
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Běžné i sportovní jízdy zvládne v pohodě (za předpokladu správné výměny) jak 0w40, tak i 5w40. SAE 5w50 je vhodná pro fakt vysoké zatížení motoru nebo když je vyšší spotřeba oleje. Nic s ní ale nepokazíš.
Asi bych nešpekuloval nad olejem a raději ten motor nechal prohlídnout/opravit....
Asi bych nešpekuloval nad olejem a raději ten motor nechal prohlídnout/opravit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Asi máš pravdu, ale tak zkusit to můžu, ale i ta 5w40 bude trošku hustší než ta 0w40 ne ? sice letní viskozitu mají stejnou, ale ten olej mi přijde hustší, ta 5w50 bude na moje ježdění 5km do práce a občas 50km na projíždku moc hustá.
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Ještě jsem se chtěl zeptat, jaky nazor máš na aditiva do olejů ? Například od Liqui Moly Hydro-Stössel Additiv, občas se mi stane po startu že než vytočím motor nad 3000 klepe jedno zdvihátko.
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Hlavní předností oleje SAE 0w40 je dobrá čerpatelnost ve velkém mrazu, a před pár lety i většinou kvalitnější základový olej. Nyní jsou normálně k dispozici i fakt plně syntetické oleje 5w40, kde se rozdíl v onom základovém oleji setřel. Hledal bych olej ACEA A3 (ne C3), a třeba Ravenol, Yacco, Shell, Eni, Valvoline, Q8, Repsol, Motul, nebo např. i Mogul. A 5w na naše klima plně stačí.
A do oleje bych nic nepřidával - všechno v něm (a ve vyváženém poměru) je.
A do oleje bych nic nepřidával - všechno v něm (a ve vyváženém poměru) je.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Jo jo je pravda že mraky lidí má 10w-40 a taky jezdí, a asi to pro naše klima stačí, tak ted mám dilema, nějakou 5w40 nebo tu yacco 5w50, bojím se abych to ještě víc nezkazil, nebo aby to třeba nezačlo brát olej, když to je zvykly na 0w-40. Ta 5w40 bude podle mě prakticky stejná jak 0w40, takže uplně nevidím význam změny.
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Clovece, fsiml sis, ze Ti reaguje jen Svaty admin?
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
A ? to znamenááá ?
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
ze tu existuje obrovske vag vlakno, a ze vsecky dotazy sa maju davat na jednu hromadu
a nie otvarat nove vlakna.
a nie otvarat nove vlakna.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Změna oleje 2.0fsi 110kw BVY
Tak jsem rozhodlý pro klasickou 5w40, pokud se to nezmění tak rozborka koukal jsem např na motorex, ale má normu C3, kterou 5w40 z ty stranky znackoveoleje.cz vzít ? Prosím konkrétní odkaz, díky moc. Koukal jsem třeba na Liqui moly, ale jsou tam i levnější oleje, a třeba lepší