Koncernak
Moderátor: Colommbo
Re: Koncernak
A rovnou přidám pár veselých příhod z cest.
Kamion se 7 Kodiaqy RS ve dvou patrech jel na limitu 30 pro kamiony kvůli hrozbě převrácení (podotýkám, že v daném místě je ta třicítka zcela oprávněná) skoro 60, když mne předtím na limitu 80, kde jsem jel GPS 80, předjel, aby vzápětí při sjíždění doprava vletěl do té třicítky, "samozřejmě" že levým pruhem. Nechal jsem si raději větší odstup, poněvadž přinejmenším přívěs se mu hrozivě naklonil, ale naštěstí nepadl na pravý bok (je tam esíčková vracečka doleva na nadjezd), na auta v pravém pruhu.
Že by onen bičovaný kůň?
Chtěl jsem se najíst v řeznictví/uzenářství poblíž kulaťáku u benzínové pumpy a řidič Passatu jedoucí přede mnou evidentně rovněž. Vzal to ale "napřímo": odbočil navzdory zákazu odbočení i plné čáře doleva, do jednosměrky, na šikmém stání před provozovnou navíc zastavil "proti srsti", přes dvě místa. Setkali jsme se uvnitř. A třebaže šlo o vyžranou tlamu o nějakou tu hmotnostní kategorii výš, zeptal jsem se ho, proč porušil hned tři zákazy a navíc blokuje další parkovací místo: jeho odpověď byla hodná koncerňáckého dobytka...
Kamion se 7 Kodiaqy RS ve dvou patrech jel na limitu 30 pro kamiony kvůli hrozbě převrácení (podotýkám, že v daném místě je ta třicítka zcela oprávněná) skoro 60, když mne předtím na limitu 80, kde jsem jel GPS 80, předjel, aby vzápětí při sjíždění doprava vletěl do té třicítky, "samozřejmě" že levým pruhem. Nechal jsem si raději větší odstup, poněvadž přinejmenším přívěs se mu hrozivě naklonil, ale naštěstí nepadl na pravý bok (je tam esíčková vracečka doleva na nadjezd), na auta v pravém pruhu.
Že by onen bičovaný kůň?
Chtěl jsem se najíst v řeznictví/uzenářství poblíž kulaťáku u benzínové pumpy a řidič Passatu jedoucí přede mnou evidentně rovněž. Vzal to ale "napřímo": odbočil navzdory zákazu odbočení i plné čáře doleva, do jednosměrky, na šikmém stání před provozovnou navíc zastavil "proti srsti", přes dvě místa. Setkali jsme se uvnitř. A třebaže šlo o vyžranou tlamu o nějakou tu hmotnostní kategorii výš, zeptal jsem se ho, proč porušil hned tři zákazy a navíc blokuje další parkovací místo: jeho odpověď byla hodná koncerňáckého dobytka...
Re: Koncernak
Nevím o co šlo, protože jsi to nenapsal. Úkolem výstupní kontroly je zajistit, aby si následujicí článek řetězce na tvou práci nestěžoval. Tzn. aby tvůj výrobek plnil požadavky následujícího článku řetězce. Je jedno, jestli je jím další zpracovatel nebo zákazník.Jerry3 píše:Tak zrovna z výstupní kontroly mám informace z první ruky. Sice nejsou úplně čerstvé a týkají se výhradně závodu ve Vrchlabí, ale je/byla to docela síla. A to až do té míry, že se na to v daném regionu skvěle placený pracovník raději vyprd.
Re: Koncernak
Problém je v tom, že výstupní kontrola nemůže vracet zpět obrovský podíl produkce, zvláště když, nebo přestože je určena pro náročné trhy. A to bylo jeho osobním dilematem: buď být špatný, protože "všechno" (to je nadsázka) vrací, nebo riskovat postih za finančně nákladné řešení něčeho (ano frustrace se reklamovat nedá...), co on neodchytil. A věřte tomu nebo ne, ale v zahraničí se najdou zákazníci, kteří poznají vice než stav "nejede" a jsou schopni reklamovat, i když to zrovna jede.
Re: Koncernak
no , v principe je castá prax aj taká - to platí všeobecne - že ked sa nedarí dodržat nejaký štandard, tak sa tento standart jednoducho posunie tým smerom kam treba( zvyčajne dole pravdaže) , aby bolo zasa vsetko "v poriadku"
tak ako kedysi - neplníme plán? Jednoduché. Tak ho znížime.
tak ako kedysi - neplníme plán? Jednoduché. Tak ho znížime.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Koncernak
Jeden čas měl "český Citroen" nejméně reklamací ze všech značek. A proč? Inu téměř žádnou neuznal!
Re: Koncernak
Měl by mít přesně předepsáno co kontrolovat, jak kontrolovat, co je akceptovatelné a co ne.Jerry3 píše:Problém je v tom, že výstupní kontrola nemůže vracet zpět obrovský podíl produkce, zvláště když, nebo přestože je určena pro náročné trhy. A to bylo jeho osobním dilematem: buď být špatný, protože "všechno" (to je nadsázka) vrací, nebo riskovat postih za finančně nákladné řešení něčeho (ano frustrace se reklamovat nedá...), co on neodchytil.
Obvykle zanedbatelné promile, zkrátka se nevyplatí jimi zabývat.Jerry3 píše:A věřte tomu nebo ne, ale v zahraničí se najdou zákazníci, kteří poznají vice než stav "nejede" a jsou schopni reklamovat, i když to zrovna jede.
Re: Koncernak
skodovkar:
ano, realita je casto taká. Ubičovať koňa k smrti. Žial, stále je tu masa ktorá myslí namiesto hlavou bruchom.
nie som žiadny filozof ale utkvela mi v pamäti jedna veta od Dalajlámu:
"Ludia boli stvorení preto aby sme ich milovali a veci preto aby nám slúžili. Svet je v chaose preto, lebo to je často naopak."
ano, realita je casto taká. Ubičovať koňa k smrti. Žial, stále je tu masa ktorá myslí namiesto hlavou bruchom.
nie som žiadny filozof ale utkvela mi v pamäti jedna veta od Dalajlámu:
"Ludia boli stvorení preto aby sme ich milovali a veci preto aby nám slúžili. Svet je v chaose preto, lebo to je často naopak."
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Koncernak
mám dobrého kamaráta pracujúceho vo firme,ktorá sa mimo iné zaoberá aj výstupnou kontrolou niektorých produktov automotive (hlavne turbodúchadlá).. Povedal mi jednoznačne.. "Ak tu chcú ľudia plniť normy (aby ako tak zarobili a neboli len znechutení a zhnusení), adekvátnou poctivosťou a dôrazom sa tomu prispôsobuje aj výstupnú kontrola nimi vykonávaná. Jednoducho buď počet alebo kvalita - stačí si vybrať. Potom si ale v druhej vlne "vyberie" manažment.
Re: Koncernak
co ti budem hovorit, nemame automotive chvalabohu. lebo neviem ako by sme u nas fungovali.
tie postavicky z kvality ked sa cosi posere zaujima len jedno, aby sa to nedostalo von...co vobec neriesi problem ze ano. namiesto rieseni a fungujucich napravnych opratreni NA MIESTE VZNIKU PROBLEMU VYROBNEHO PROCESU, iba same kokotiny. hromadenie vyrobkov na opravach
tie postavicky z kvality ked sa cosi posere zaujima len jedno, aby sa to nedostalo von...co vobec neriesi problem ze ano. namiesto rieseni a fungujucich napravnych opratreni NA MIESTE VZNIKU PROBLEMU VYROBNEHO PROCESU, iba same kokotiny. hromadenie vyrobkov na opravach
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Koncernak
Podle mé zkušenosti měly firmy skutečně zájem zachytit neshodný výrobek ještě u sebe. Ušetří to velkou část papírování, sankcí a nepříjemností. Strhnutí části výplaty výstupní kontrole vzniklé postihy a problémy nezaplatí.kornel píše:... Povedal mi jednoznačne.. "Ak tu chcú ľudia plniť normy (aby ako tak zarobili a neboli len znechutení a zhnusení), adekvátnou poctivosťou a dôrazom sa tomu prispôsobuje aj výstupnú kontrola nimi vykonávaná. Jednoducho buď počet alebo kvalita - stačí si vybrať. Potom si ale v druhej vlne "vyberie" manažment.
Re: Koncernak
Přesně takhle to ve větších a seriozních firmách funguje. Ono se totiž stává, že odběratel klidně pošle zpět celou zásilku. Takových případů znám z vlastní zkušenosti mnoho. Výrobce a odběratel si nasmlouvají potřebné parametry a na výrobci je, aby je dodržel. Pokud něco "uklouzne" a zjistí se to, nedej bože až na montážní lince, jede celá várka (kamion, kontejner, podle okolností) okamžitě zpět, přičemž odběratel zásadně nezkoumá, jestli je vadná celá várka, nebo jeden kus. U výrobce nastává prekérka, protože u odběratele hrozí zastavení linky, pokud se již nestalo a výrobce musí dodat správný díl. Někdy stačilo vyslat expres auto, někdy se to posílalo třeba i letadlem. Penále jdou do milionů, takže výrobce zavádí důsledné kontroly. Někdy jsou dokonce požadovány odběratelem. I přesto se stane, že něco proklouzne. Potom záleží, jaké má firma nastavené zpětné kontroly. Pokud to má správně, tak dovede zjistit jména všech, co ten vadný výrobek měli v ruce a podle charakteru vady zjistí i konkrétního člověka.
1. odběrateli je jedno co dostane, nebo má tak široký roptyl jakosti
2. pokud neplatí bod 1. pracují tam lidé, co tam nemají co dělat.
Tohle svědčí, žekornel píše:... Jednoducho buď počet alebo kvalita - stačí si vybrať. Potom si ale v druhej vlne "vyberie" manažment.
1. odběrateli je jedno co dostane, nebo má tak široký roptyl jakosti
2. pokud neplatí bod 1. pracují tam lidé, co tam nemají co dělat.
Re: Koncernak
Tento příspěvek shledávám nekoherentním - ve vztahu k těm předchozím.torro píše:Přesně takhle ... podle charakteru vady zjistí i konkrétního člověka.
kornel píše:... Jednoducho buď počet alebo kvalita - stačí si vybrať. Potom si ale v druhej vlne "vyberie" manažment.
Ano, i s tímhle souhlasím, dokonce v obou bodech: koncernový zákazník je totiž limitně nenáročný a ve fabrice pracuje nemalá část právě takových lidí.torro píše:Tohle svědčí, že
1. odběrateli je jedno co dostane, nebo má tak široký roptyl jakosti
2. pokud neplatí bod 1. pracují tam lidé, co tam nemají co dělat.
Ovšem zrovna o uplynuvším víkendu jsem se dozvěděl, že mám špatné auto, poněvadž se mi do kufru nevejdou čtyři kola (k tomu autu) na stojato pod plato. Zato zmařená ambice koncerňáka jedoucího za mnou projet zatáčku stejně rychle, jako já, vedla k jeho neskutečné frustraci, že mne posléze na limitu 30 (kvůli strojovému čištění krajnice) musel předjet minimálně stovkou. A to může být rád, že se v té zatáčce nevymázl, poněvadž to fakt klouzalo.
Re: Koncernak
Ta zkušenost se ovšem vztahuje na velmi specifický, dokonce přímo "speciální" obor podnikání, resp. výrobní sortiment.skodovkar píše:Podle mé zkušenosti měly firmy skutečně zájem zachytit neshodný výrobek ještě u sebe. Ušetří to velkou část papírování, sankcí a nepříjemností. Strhnutí části výplaty výstupní kontrole vzniklé postihy a problémy nezaplatí.
Re: Koncernak
skodovkar píše:Měl by mít přesně předepsáno co kontrolovat, jak kontrolovat, co je akceptovatelné a co ne.
To samozřejmě měl, protože např. asymetrické světlomety pro levostranný provoz s klínem vpravo jsou chybou, kterou nelze pustit dál. Jenže dál se pouštěly i věci, které se jinak nepouštěly na trhy, kde se dělá důkladná předprodejní kontrola... Snad nemusím nic dodávat.
Asi proto existují černé listiny (problémových zákazníků), o kterých firmy samozřejmě tvrdí, že neexistují...Jerry3 píše:Obvykle zanedbatelné promile, zkrátka se nevyplatí jimi zabývat.