Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Cover72 uvedeným textem podle mě srozumitelně ukazuje, že domobrana (anarchokapitalistické řešení obrany území) je nanejvýš schopna taktických operací. Hieračrchie je "operační < taktické < strategické" řízení. To ukazuje, že se každá anarchokapitalistická společnost buď přemění na stát, nebo bude pohlcena státem, který je schopen strategicky postupovat.
Konkrétně jde o tento závěr: ... každý kmen je zpravidla schopen myslet pouze takticky, protože jej zajímá pouze jeho vesnice, jeho území — a v důsledku toho je dostatečně dobře vyzbrojeným a bezskurpulózním nepřítelem, schopným operačního či dokonce strategického plánování, nevyhnutelně převálcován.
Na tento argument zastánci anarchokapitialismu nenašli protiargument, protože jejich volnotržní neregulované náboženství nemá recept na to jak efektivně pomocí volnotržních mechanismů čelit protivníkovi, kterému to strategicky myslí.
-----
Krásný deficit strategického myšlení prokázali rovněž zastupci evropských (převážně německých) automobilek, kteří podřezali větev evropskému automobilovému průmyslu. Deficit strategického myšlení bohužel prokazují kormidelnící EU poměrně často.
Německo v rámci snahy o ekologii zavřelo jaderné elektrárny, aby je nahradilo uhelnými elektrárnami, které časem zkusí nahradit plynovými elektrárnami. Deficit dlouhodobé strategie při zavírání jaderných elektráren je asi zjevný.
Německá snaha prosadit Nordstream2 je naopak ukázkou brilantního strategického plánu Ruska jak učinit Německo závislé na dodávkách ruského plynu a tedy vydíratelné. Polsko, Švédsko, Finsko, na rozdíl od Německa, si je obrovské geopolitické problematičnosti NS2 dobře vědomo.
Německé otevření hranic masivní ilegální ekonomické migraci z kultury nepřítelské naší kultuře je další skvělý příklad německé neschopnosti strategicky myslet.
Rusko, je brilantní stratég a v článku je celkem jasně a na příkladech popisováno jakými kroky lze pak snadno útvar, který není schopen strategického plánování, převálcovat s vynaložením minimálního úsilí.
Pro nás z toho plyne, že naše ekonomická orientace na Německo sice vypadá v pořádku z hlediska operačního a taktického, ale z hlediska strategického jsme si tím 30 let podřezávali větev pod naší suverenitou.
Henry Kissinger kdysi řekl: Státy nemají trvalé přátele nebo nepřátele, pouze zájmy.
Cover k tomu uvádí co to ty zájmy jsou:
- zajištění zdrojů surovin a energií (německý zájem)
- získání hegemonie moci (zájem ruského imperialismu obnovit vliv)
Státečky, které jsou mezi těmito dvěma velmocemi, musí postupovat strategicky, pokud chtějí přežít. Anarchokapitalismus proto není řešení.
Konkrétně jde o tento závěr: ... každý kmen je zpravidla schopen myslet pouze takticky, protože jej zajímá pouze jeho vesnice, jeho území — a v důsledku toho je dostatečně dobře vyzbrojeným a bezskurpulózním nepřítelem, schopným operačního či dokonce strategického plánování, nevyhnutelně převálcován.
Na tento argument zastánci anarchokapitialismu nenašli protiargument, protože jejich volnotržní neregulované náboženství nemá recept na to jak efektivně pomocí volnotržních mechanismů čelit protivníkovi, kterému to strategicky myslí.
-----
Krásný deficit strategického myšlení prokázali rovněž zastupci evropských (převážně německých) automobilek, kteří podřezali větev evropskému automobilovému průmyslu. Deficit strategického myšlení bohužel prokazují kormidelnící EU poměrně často.
Německo v rámci snahy o ekologii zavřelo jaderné elektrárny, aby je nahradilo uhelnými elektrárnami, které časem zkusí nahradit plynovými elektrárnami. Deficit dlouhodobé strategie při zavírání jaderných elektráren je asi zjevný.
Německá snaha prosadit Nordstream2 je naopak ukázkou brilantního strategického plánu Ruska jak učinit Německo závislé na dodávkách ruského plynu a tedy vydíratelné. Polsko, Švédsko, Finsko, na rozdíl od Německa, si je obrovské geopolitické problematičnosti NS2 dobře vědomo.
Německé otevření hranic masivní ilegální ekonomické migraci z kultury nepřítelské naší kultuře je další skvělý příklad německé neschopnosti strategicky myslet.
Rusko, je brilantní stratég a v článku je celkem jasně a na příkladech popisováno jakými kroky lze pak snadno útvar, který není schopen strategického plánování, převálcovat s vynaložením minimálního úsilí.
Pro nás z toho plyne, že naše ekonomická orientace na Německo sice vypadá v pořádku z hlediska operačního a taktického, ale z hlediska strategického jsme si tím 30 let podřezávali větev pod naší suverenitou.
Henry Kissinger kdysi řekl: Státy nemají trvalé přátele nebo nepřátele, pouze zájmy.
Cover k tomu uvádí co to ty zájmy jsou:
- zajištění zdrojů surovin a energií (německý zájem)
- získání hegemonie moci (zájem ruského imperialismu obnovit vliv)
Státečky, které jsou mezi těmito dvěma velmocemi, musí postupovat strategicky, pokud chtějí přežít. Anarchokapitalismus proto není řešení.
Re: Ostatní
To je manipulativní argumentace. Anarcho(cokoliv) je vždy založen na voluntarismu, tzn. na dobrovolném rozhodnutí jednotlivce. Jednotlivec (či obec, město, území) se může rozhodnout investovat do svého bezpečí buď vybudováním a vydržováním vlastní armády, přídáním se do společného paktu, zaplacením si vlastní obrany jako služby nebo třeba placením "dani z míru" známé z našich dějin. Zkrátka se svobodně rozhodne řešit danou situaci tak, jak sám nejlépe uzná z vhodné. Vůbec to nevylučuje dobrovolnou účelovou spolupráci na vyšší úrovni.Shi píše:Na tento argument zastánci anarchokapitialismu nenašli protiargument, protože jejich volnotržní neregulované náboženství nemá recept na to jak efektivně pomocí volnotržních mechanismů čelit protivníkovi, kterému to strategicky myslí.
Už jen toto tvrzení jasně ukazuje neschopnost státu rozhodovat soudně a aby toho nebylo málo, tak poté budeme ještě dotacemi a pobídkami VAG zachraňovat, což by v AK zřízení bylo zcela nemyslitelné. Stejně tak další odstavce jasně ukazují jakou paseku dokáže "stát" napáchat.Krásný deficit strategického myšlení prokázali rovněž zastupci evropských (převážně německých) automobilek, kteří podřezali větev evropskému automobilovému průmyslu. Deficit strategického myšlení bohužel prokazují kormidelnící EU poměrně často. ....
Ano, HK ví o čem mluví, je to člověk spoluzodpovědný za vznik petrodolaru.Henry Kissinger kdysi řekl: Státy nemají trvalé přátele nebo nepřátele, pouze zájmy.
Re: Ostatní
pred nim to povedal Lord Palmerston,
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_wag
a neviem ci to povodne nepochadza od Machiavelihodlouholetý britský ministr zahraničí a načas i premiér 19. století, proslul slavným výrokem: „Británie nemá žádné věčné přátele či nepřátele, má jen své věčné zájmy; ty jsou svaté.“
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_wag
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ostatní
Kolaboráty na tři stránky, a stejně jsem se dozvěděl hovno.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Na mě je to taky už moc vysoká dívčí, jsa barbar to ani nečtu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
Já bohužel z pozice admina ano
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
ja som sa dozvedel o rozdieli medzi taktickym a strategickym planovanim, celkom ma ten clanok zaujalHombre píše:Kolaboráty na tři stránky, a stejně jsem se dozvěděl hovno.
no nie je mi celkom jasny suvis s nasou debatou ....
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ostatní
Jednou větou.
Stratégie- proč to udělat
Taktika - jak to udělat
A zbytek může Pitris vymazat.
Jinak pro dnešní menežment, který nepozná soustruh od frézky, hlavně že umí A a N. potřebuje samé příručky. Já tomu říkám " selský rozum na papíře", bez kterého si ani neuprdnou.
A nyní pro jazykově vybavené, leč méně chápající.
Táto jsme v háji, na nic nemáme. Neboj mámo, provdáme naší Máňu za nějakého syna zbohatlíka.
Toto je ta stratégie.
Pak přichází taktika
Ale táto, jak to uděláme? Jednoduše,půjde na večírek a nechá se od mladého naprcat. Když bude mít chuť i starý, tím lépe.
Je vidět, že se taktizovalo co je lidstvo, jen ti dnešní usmrkanci, schopní jen glvat do klávesnice PC, potřebují na to příručky.
Stratégie- proč to udělat
Taktika - jak to udělat
A zbytek může Pitris vymazat.
Jinak pro dnešní menežment, který nepozná soustruh od frézky, hlavně že umí A a N. potřebuje samé příručky. Já tomu říkám " selský rozum na papíře", bez kterého si ani neuprdnou.
A nyní pro jazykově vybavené, leč méně chápající.
Táto jsme v háji, na nic nemáme. Neboj mámo, provdáme naší Máňu za nějakého syna zbohatlíka.
Toto je ta stratégie.
Pak přichází taktika
Ale táto, jak to uděláme? Jednoduše,půjde na večírek a nechá se od mladého naprcat. Když bude mít chuť i starý, tím lépe.
Je vidět, že se taktizovalo co je lidstvo, jen ti dnešní usmrkanci, schopní jen glvat do klávesnice PC, potřebují na to příručky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ostatní
A k čemu ti to bude? Plánuješ strategicky válku nebo se potřebuješ takticky vysrat?Misojogi píše:....ja som sa dozvedel o rozdieli medzi taktickym a strategickym planovanim....
Tys měl být vyslancem Zikmunda Lucemburského....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
Kdo něco umí, dělá to. Kdo nic neumí, učí to. Kdo si myslí, ze něco umí, píše o tom příručky.
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Zikmund Lucemburský, syn Karla IV. otce vlasti a liška ryšavá, byl, narozdíl od svého bratra Václava, údajně velmi inteligentní a vzdělaný muž a některé odborné prameny na něho nahlížejí jako nejlepčího panovníka naší země. Osobně jsem ho neznal, nicméně troufám si tvrdit, že o automobilových olejích, aditivech či palivech věděl úplný hovno...!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
Jardo
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ostatní
Nechtěl jsem to tady zamořovat dlouhými traktáty, proto jsem dal pouze odkaz na článek. Nicméně on by si ten rozdíl měl uvědomovat každý, kdo má volební právo, bohužel tomu tak zjevně není.Pitris píše:A k čemu ti to bude? Plánuješ strategicky válku nebo se potřebuješ takticky vysrat?Misojogi píše:....ja som sa dozvedel o rozdieli medzi taktickym a strategickym planovanim....
V jak mizeřrném stavu je řízení státu mi opět došlo mi to, když jsem se dnes dočetl, že zastupitelstvo jedné obce, které dlouhodobě nesouhlasí s dostavbou docela významného úseku dálnice realizující propojení do zahraničí, nesouhlasí ani s výstavbou vedení VVN 400 kV. Jejich nesouhlas je na taktické úrovni řízení (a argument je klasické NIMBY), ale obě stavby jsou strategické a tedy taktická úroveň řízení by neměla být schopná to dlouhodobě blokovat. Což těm pitomcům dojde, až když jim začne pravidelně vypadávat dodávka elektřiny. A že nexistence dálnice znamená vyšší nezaměstnanost, než mají regiony, kam se dá pohodlně dojet, jim možná nedojde ani když přijde příští hospodářská krize.
Co se týče olejů, tak:
- zvládnutí výměny oleje je operační úroveň
- naplánování výměny oleje je taktická úroveň
- jak často měnit a jaký olej používat je strategická úroveň
Na tom je mj. vidět, že každá úroveň potřebuje úplně jinou úroveň znalostí a je dobré si uvědomit, že na každé úrovni jsou nějaké zájmy.
Pokud jsou zájmy výrobce auta, který určuje strategii výměn (typ oleje, interval výměn), jiné než zájmy vlastníka , tak strategie předepsaná výrobcem může být v příkrém rozporu se zájmy provozovatele auta.
Naposledy upravil(a) Shi dne čtv pro 05, 2019 12:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Ostatní
to by som si potom nemohol citat ani SunTzu alebo Clausewitza kedze sa nechystam viest vojnu.A k čemu ti to bude? Plánuješ strategicky válku nebo se potřebuješ takticky vysrat?
Ja som ten prispevok sem nedal, len som si precital clanok na linku a zapojil sa do debaty az ked sa viaceri vyjadrili. Aj aj to sem len napisal jednu myslienku co sa mi pacilo
ved aj preto som bol aj ja strucnyNechtěl jsem to tady zamořovat dlouhými traktáty, proto jsem dal pouze odkaz na článek.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ostatní
Shi, ohledně oné obce: Chtějí všechny výhody, ovšem žádný ústupek....
Je to jak zastávka autobusu. Všichni by ji chtěli blízko ale nikdo před svým domem.
Misojogi:
Je to jak zastávka autobusu. Všichni by ji chtěli blízko ale nikdo před svým domem.
Misojogi:
Ne ?! A kdo ?! Jdi se s "dfens" bodnout....Misojogi píše:Ja som ten prispevok sem nedal....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF