Jednochrochta 66 kW má přímo topné svíčky v okruhu. Taky topila už po 3 km, tím myslím teplý vzduch na přední okno. Olej si netroufam ani odhadovat.Jerry3 píše:Koncernovým TDI-čkám to za těchto teplot trvá bezmála 30 km.
Teplota dostatečně zahřátého oleje
Moderátor: Colommbo
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
https://m.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4Bramborak3 píše:Bratranec jezdí 2 km s Passat 2.0 TDI ...rano i přes zimu.
Říkal jsem mu. Kupuješ si absolutně nevhodné auto pro tvoje jizdy....
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Mě ukazuje teploměr chlad. kapaliny provozní teplotu tak po asi 3 km jízdy. Většinou jezdím stejnou trasu - první dva km po rovině, pak mírně do kopečka. V létě o něco dřív, v zimě ty 3 km taky, ale to nastartuji a ometu sníh/očistím okna.
Olej považuji za ohřátý tak po 10-ti, a za prohřátý tak po 15-ti km. V zimě i víc....
Olej považuji za ohřátý tak po 10-ti, a za prohřátý tak po 15-ti km. V zimě i víc....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Tak ja som to dnes rano pri 4 stupnoch tiez zmeral a na 70 sa moje auto dostalo za 3.6 km a na 90 stupnou dostalo za 10 km ale ako bolo spomenute oleju to trva asi dlhsie.
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Ten tisícovkový motor v horním pravém monitorulefort píše:https://m.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
jestli to nebude tím že termostaty se většinou začínají otvírat při 78-86°C (podle typu motoru)rtsax píše:Tak ja som to dnes rano pri 4 stupnoch tiez zmeral a na 70 sa moje auto dostalo za 3.6 km a na 90 stupnou dostalo za 10 km ale ako bolo spomenute oleju to trva asi dlhsie.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
U Peugeotů otvírá termostat později. U mé 207 by to mělo být 104°C. Je řízen počítačem. Při větší
zátěži motoru drží teplotu nižší. Nevím přesně které čidlo dává této funkci povel. Na palubovce je to
tak nějak pořád 90°C - 95°C. Mezi letními či zimními teplotami je velký rozdíl v čase i ve vzdálenosti
km, než se na těch 90°C dostanu. Zatím co v létě 2 - 2,5 km. V zimě, když je venkovní teplota okolo
nuly je to klidně 10 - 15 km, časově dle zatížení motoru, 10 až 20 minut.
zátěži motoru drží teplotu nižší. Nevím přesně které čidlo dává této funkci povel. Na palubovce je to
tak nějak pořád 90°C - 95°C. Mezi letními či zimními teplotami je velký rozdíl v čase i ve vzdálenosti
km, než se na těch 90°C dostanu. Zatím co v létě 2 - 2,5 km. V zimě, když je venkovní teplota okolo
nuly je to klidně 10 - 15 km, časově dle zatížení motoru, 10 až 20 minut.
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
tak teda take nieco by som v aute nechcel.Zblbne nahodou cidlo, kontakt, elektrika proste a som uvarený? To snad nie. Zlata klasika.Zohrejem sa a tam to drží jak nakreslené. Či leto, či zima, či kopec na trojku plná alebo naopak ...proste to drží požadovanú teplotu a hotovo. Žiadne, ani najmenšie zakolísanie. A tak to podla mna má byt.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Myslíš to orientační ukazovátko co máš na palubce?
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Nejspíš ano.
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Nojo no. Tak už to u dnešních aut chodí. Čím dál víc elektroniky. A není jenom na škodu.
Dneska přijdu, otočím klíčkem, u některého stisknu tlačítko a jedu. Bez škubání, bez kolísání
otáček . A spotřeba 6,2 l/100 km. Cortina si vzala deset. Jasně že orientační ukazovátko co mám
na palubovce. Jaký tam máte vy? Zase někdo s nadprůměrnou inteligencí.
Dneska přijdu, otočím klíčkem, u některého stisknu tlačítko a jedu. Bez škubání, bez kolísání
otáček . A spotřeba 6,2 l/100 km. Cortina si vzala deset. Jasně že orientační ukazovátko co mám
na palubovce. Jaký tam máte vy? Zase někdo s nadprůměrnou inteligencí.
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Tak "indukční brzdu" měla ručka teploměru už na Š742 M, zatímco na modelu před modernizací bylo při jízdě ještě vidět, jak otevírá a zavírá termostat.
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
takmer všetky turbodieseli už maju výmenník kvapalina olej,takže až tak horuce to nebude. Až na modeli,ktoré maju olejový chladič. Na moto mám digitálny teplomer oleja,ale mám tam i olejový chladič a ten olej sa zahrieva teda poriadne pomali. V lete minimálne tých 10 km podla vonkajšej teploty,ked prší,je to beznádejné,voda strieka priamo na chladič. Už bolo,že olej sa ani po 300 km nedostal na 50 stupnov lebo bud pršalo alebo lialo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Ten termostat je řízen skutečně elektronicky, s cílem snížit spotřebu. Stou indukční brzdou to
nebude až tak žhavé. I já poznám kdy otevře termostat. Ale o to tak nejde. Chtěl jsem jen vyjádřit,
že teplota na ukazateli je tak nějak stejná. I když v s. knížce mám uvedeno že se může za různých
jízdních režimů lišit. Platí to než pro motory benzínové. A že může za chladného počasí ve
městě být vyšší než za teplého. A může přesahovat 100°C. Z čehož lze vyvodit, že na to orientační
ukazovátko takový důraz nekladu. Jinak nedávno jsem byl v servisu, kde prošlo auto zkouškami
zaměřenými právě na vše co se týká teploty motoru, spínačů, čidel a větráku s tím spojené.
S výsledkem - vše v pořádku.
nebude až tak žhavé. I já poznám kdy otevře termostat. Ale o to tak nejde. Chtěl jsem jen vyjádřit,
že teplota na ukazateli je tak nějak stejná. I když v s. knížce mám uvedeno že se může za různých
jízdních režimů lišit. Platí to než pro motory benzínové. A že může za chladného počasí ve
městě být vyšší než za teplého. A může přesahovat 100°C. Z čehož lze vyvodit, že na to orientační
ukazovátko takový důraz nekladu. Jinak nedávno jsem byl v servisu, kde prošlo auto zkouškami
zaměřenými právě na vše co se týká teploty motoru, spínačů, čidel a větráku s tím spojené.
S výsledkem - vše v pořádku.
Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje
Když není zespodu zadeklovany motor, tak je pekne vidět, jak v dešti teplota oleje klesá. Jinak ty hodnoty nejsou zas tak extra zajímavé.