Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Neblbni, zas tolik koní, kteří by to tahali, na světě není
Re: Elektromobil-ita
Tak to CNG beru zpět: teď ráno jsem za tím jel po městě na motorce a málem jsem se poblil! Dost možná to však bylo tím, že šlo o CNG ve VAGu.
Re: Elektromobil-ita
Radši si zvykej, citils budoucnost
Re: Elektromobil-ita
urcite, lebo eko-vyrobeny vodik z vody dneska by nikto nezaplatil, tak sa (energeticky narocne) robi z ropy/plynu, ironia ekologie. zase ten presun generovaneho co2 z aut do elektrarni, rovnake pokrytectvo ako emobily.skodovkar píše:Já se ani jedné z těchto šíleností nezastavam. Mně dává smysl z dlouhodobého pohledu CNG (z alternativ).
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
Kdo můžete koukat na SUV, mrkněte na srovnání GARÁŽovin AUDI a Jaguár, něco před desátou minutou https://www.televizeseznam.cz/video/gar ... 4-63979136
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Tady zábavně psaná reportáž, už jen ten název: "Reportáž psaná u nabíječek" https://autobible.euro.cz/elektrickym-m ... nabijecek/
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Elektromobil-ita
Mišo, pokud jsem to správně pochopil, tak Evropa si jede opět svou písničku, tedy jak jednoduše baterie opravovat a ne aby jednoduše co nejvíce vydržely?
Jako odvod tepla je zásadní problém u tak velkých proudů, takže pokud nechladíme, tak zkracujeme životnost. To ale už dávno ukazoval v prospektech Bosch u svého aku-nářadí.
Jako odvod tepla je zásadní problém u tak velkých proudů, takže pokud nechladíme, tak zkracujeme životnost. To ale už dávno ukazoval v prospektech Bosch u svého aku-nářadí.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Z pohledu leteckého modeláře s praktickými zkušenostmi v oboru vysoce zatěžovaného elektropohonu musím konstatovat, že na koncepci trakčního akumulátoru Tesly je všechno úplně špatně.Misojogi píše:https://autobible.euro.cz/i-starsi-tesl ... i-baterie/
Re: Elektromobil-ita
mozes to rozviest? v spominanom clanku sa hovori ze maju najvacsi dojazd aj naviac vydrzia, ako je to potom mozne?na koncepci trakčního akumulátoru Tesly je všechno úplně špatně.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Elektromobil-ita
V případě Tesly se jedná o běžné články užívané ve spotřebitelských aplikacích typu ruční svítilna, ruční elektronářadí, přenosný radiopřijímač, byť v tom nejlepším "balení" (konkrétní typ si nepamatuji, musel bych to hledat) a od nejlepšího výrobce (Panasonicu). Výhodou a zároveň nevýhodou je kovový obal: jsou sice bytelné, resp. mechanicky odolné, zároveň však z hlediska energetické hustoty příliš těžké. Ovšem tou úplně největší nevýhodou je nemožnost balančního nabíjení každého z článků zvlášť, která je limitována počtem několika málo desítek, nikoli však už stovek až tisíců jednotlivých kusů, v kterémžto řádu se pohybuje bateriová sada Tesly. Další výraznou nevýhodou je pak nemožnost kapalinového chlazení baterie, s nímž pracuje např. Toyota. "Volný prostor" mezi válcovými články je z hlediska jejich chlazení pouze hypotetickou výhodou, která ovšem funguje jen do momentu skutečného ohřátí akumulátoru (tj. sady článků), který již poté prakticky nelze "vnitřně" chladit. V tomto ohledu je tedy mediální článek nesprávný.
V čem správný ovšem je, to je nemožnost měnit jednotlivé vadné články v bateriové sadě, což je dáno koncepcí sestavení a zapojení. A je to úplně stejné, jako v případě aku sady např. u ruční vrtačky: tam je rovněž prakticky nemožné vyměnit pouze jeden článek. No a co v tom mediálním článku chybí úplně, to je informace o schopnosti bateriové sady Tesly "odstavit" vadný článek/vadné články. Sice nevím, jak to prakticky funguje, ale v případě nějaké závady jednotlivého článku/jednotlivých článků se tak údajně v zájmu "zachování života" zbývající části trakční baterie děje, bohužel či naštěstí (jak se to vezme) však definitivně. Tzn. že odstavený článek/odstavené články je/jsou jednou provždy odpojeny. To mne pak vrací zpět k nevyměnitelnosti jednotlivých vadných článků.
V čem správný ovšem je, to je nemožnost měnit jednotlivé vadné články v bateriové sadě, což je dáno koncepcí sestavení a zapojení. A je to úplně stejné, jako v případě aku sady např. u ruční vrtačky: tam je rovněž prakticky nemožné vyměnit pouze jeden článek. No a co v tom mediálním článku chybí úplně, to je informace o schopnosti bateriové sady Tesly "odstavit" vadný článek/vadné články. Sice nevím, jak to prakticky funguje, ale v případě nějaké závady jednotlivého článku/jednotlivých článků se tak údajně v zájmu "zachování života" zbývající části trakční baterie děje, bohužel či naštěstí (jak se to vezme) však definitivně. Tzn. že odstavený článek/odstavené články je/jsou jednou provždy odpojeny. To mne pak vrací zpět k nevyměnitelnosti jednotlivých vadných článků.
Re: Elektromobil-ita
Tady
https://www.dnkpower.com/teslas-mass-pr ... 0-battery/
je odkaz na ty články: vlevo používané zpočátku, vpravo ty aktuální.
https://www.dnkpower.com/teslas-mass-pr ... 0-battery/
je odkaz na ty články: vlevo používané zpočátku, vpravo ty aktuální.
Re: Elektromobil-ita
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Elektromobil-ita
to pantatove zistili az teraz? eu vladnu idioti.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
novy princip ziskavania elektrickej energie?
https://zive.aktuality.sk/clanok/141892 ... a-a-hrdza/
https://zive.aktuality.sk/clanok/141892 ... a-a-hrdza/
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317