Mazda 6 oleje
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 oleje
Originál sice nepoznám, ale fejk bezpečně.
Re: Mazda 6 oleje
co si si vsimol na tych obrazkoch take ze vies ze je to fejk?poznám, ale fejk bezpečně.
Na co ma clovek zamerat svoju pozornost?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mazda 6 oleje
Bože! Ty fakt nemáš kouska smyslu pro humor...
Re: Mazda 6 oleje
cez internet nevidim ako sa tvaris
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mazda 6 oleje
Ahoj jasne ze sranduje
Nalej to tam a uzivaj si jazdu. Ja som menil v sobotu.
Nalej to tam a uzivaj si jazdu. Ja som menil v sobotu.
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Mazda 6 oleje
Teď jsem na FB narazil na případ. Borec má M6 GH 2.0 - vyžadována ACEA A3/A5 a jeden, z odborníků mu doporučil LM TopTec 4300 ACEA C2, vykopíroval mě během rozhovoru výplodek marketingovýho oddělení kde se postupně píše že je ten olej určenej v podstatě pro všechny normy ACEA, proj ode mě nic jinýho jak výtku k výběru ani nečekal co na to říct
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 oleje
Co? Asi nic! Pokud předepsán A3/A5, tak C2 použít lze. Že je ale NEVHODNÝ (leda tak na krátké popojížďky; to chce zas ale měnit brzo) spousta lidí - a bohužel i tzv. odborníků - neřeší
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 oleje
Tak jistým pohledem lze říct že lze použít cokoliv co maže , že jsou všechny oleje úplně stejný a různý normy jsou jen marketing
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 oleje
Mno, tam kde je povolena snížená HTHS viskozita, tak máš možná i trochu pravdu (vždy je lepší nějaký motorák než žádný), ale tam kde výrobce motoru předepisuje u oleje HTHS normální to zdaleka neplatí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 oleje
Trochu obecnější dotaz i když to tady asi bylo někde zodpovězený. Když výrobce předepisuje A3/A5 a jsem člověk , kterýho desetinkový šetření paliva nezajímá, tak je logicky vhodnější pro tento motor zvolit olej A3/B3 (resp A3/B4) než ten lehkoběžnej ne?
Samozřejmě případ, kde výrobce předepisuje jen A5 a vůle v motoru s tímto řidším olejem počítají (start za studena), měl by tam přijít pouze olej A5/B5. Chápu to správně, nebo díky tomu že se před ohřátím oleje překrývají, co se týká postupně snižující se viskozity s rostoucí teplotou, můžu i v tomto případě použít A3/B3 (resp A3/B4)?
Samozřejmě případ, kde výrobce předepisuje jen A5 a vůle v motoru s tímto řidším olejem počítají (start za studena), měl by tam přijít pouze olej A5/B5. Chápu to správně, nebo díky tomu že se před ohřátím oleje překrývají, co se týká postupně snižující se viskozity s rostoucí teplotou, můžu i v tomto případě použít A3/B3 (resp A3/B4)?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 oleje
S tím prvním ANO.
S druhým od "Samozřejmě případ...." nesouhlasím, bo nízká HTHS viskozita nelze předepsat ale jen doporučit. A na krátké jízdy se (tam kde je povolená) dá použít.
Ovšem při/po startu (a hlavně v zimě) bude každý olej se sníženou HTHS "hustější" než jakýkoliv olej s normální HTHS za tepla. Tudíž asi neplatí že "výrobce předepisuje jen A5 a vůle v motoru s tímto řidším olejem počítají", bo co by potom za jiných teplot? Krom toho jsou oleje A5 s HTHS i 3,4 mPa.s., a tam by to (podle Tebe) asi už dělalo při startu problém když by výrobce počítal s 2,9 Olejový systém nespeciálního motoru musí fungovat při teplotě -20 i + 120 stupňů, tudíž nemůže být podmíněna práce motoru olejem jen určité/nízké viskozity, bo při/po startu v mrazu je i 0w20 viskóznější, než 10w60 při 100 stupních....
O startovatelnosti nehovoří HTHS ale číslo před "w".
S druhým od "Samozřejmě případ...." nesouhlasím, bo nízká HTHS viskozita nelze předepsat ale jen doporučit. A na krátké jízdy se (tam kde je povolená) dá použít.
Ovšem při/po startu (a hlavně v zimě) bude každý olej se sníženou HTHS "hustější" než jakýkoliv olej s normální HTHS za tepla. Tudíž asi neplatí že "výrobce předepisuje jen A5 a vůle v motoru s tímto řidším olejem počítají", bo co by potom za jiných teplot? Krom toho jsou oleje A5 s HTHS i 3,4 mPa.s., a tam by to (podle Tebe) asi už dělalo při startu problém když by výrobce počítal s 2,9 Olejový systém nespeciálního motoru musí fungovat při teplotě -20 i + 120 stupňů, tudíž nemůže být podmíněna práce motoru olejem jen určité/nízké viskozity, bo při/po startu v mrazu je i 0w20 viskóznější, než 10w60 při 100 stupních....
O startovatelnosti nehovoří HTHS ale číslo před "w".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 oleje
Za sebe k tomu jen dodám, že hlavním důvodem použití olejů se sníženou HTHS viskozitou je nižší vnitřní tření zahřátého motoru. A aby se motor použitím takového oleje nepoškodil, musí mít jiný typ, resp. provedení honování válců. S vůlemi to má pramálo společného.
Jinak platí, a opět se to tu opakuje snad už po sté, že oleje s nesníženou HTHS viskozitou se hodí do úplně každého motoru, zatímco pro oleje se sníženou HTHS viskozitou musí být motor stavěn!
Jinak bacha na motory po GO! S největší pravděpodobností mají nově již standardní honování, tedy se do nich nesmí olej se sníženou HTHS viskozitou použít, i kdyby to výrobce motoru původně nakrásně připouštěl
Jinak platí, a opět se to tu opakuje snad už po sté, že oleje s nesníženou HTHS viskozitou se hodí do úplně každého motoru, zatímco pro oleje se sníženou HTHS viskozitou musí být motor stavěn!
Jinak bacha na motory po GO! S největší pravděpodobností mají nově již standardní honování, tedy se do nich nesmí olej se sníženou HTHS viskozitou použít, i kdyby to výrobce motoru původně nakrásně připouštěl
Re: Mazda 6 oleje
Díky za odpověď kluci, takže když to shrnu - Pokud výrobce předepisuje pouze A5, lze tedy logicky použít i A3, protože studená A5 je viskóznější než ohřátá A3.
U případů, kde došlo ke GO motoru (výbrus) A5 již nelze použít, resp ji nelze rozhodně doporučit.
U případů, kde došlo ke GO motoru (výbrus) A5 již nelze použít, resp ji nelze rozhodně doporučit.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 oleje
Tak. A navíc - norma ACEA A5 předepisuje minimální hodnotu mPa.s. na 2,9. O maximální hodnotě nehovoří.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 oleje
Není A5/B5 náhodou omezená z obou stran 2,9-3,5 mPa.s. ? Aspoň se to všude píšePitris píše:Tak. A navíc - norma ACEA A5 předepisuje minimální hodnotu mPa.s. na 2,9. O maximální hodnotě nehovoří.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex