Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Ovšem Ravenol RCS obsahuje taky Molybden a ten chrání za studena.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Právě když srovnám RCS 5W-40 a ,,obyč,, TSi 10W-40 tak mají v podstatě stejný hodnoty, navíc RCS je líp čerpatelný za nižších teplot a má Noackovu volatilitu jen 5%. Samozřejmě pokud jsou aditiva nastavený na určitou teplotu, tak jakej má smysl dělal tento olej ve viskozitě 5W-40, když právě druhý číslo by mělo charakterizovat provozní režim po zahřátí oleje .... jen se na to snažím přijít jak to teda vlastně funguje škoda že se v technických listech neuvádí viskózní křivka v závislosti na teplotě nebo alespoň pracovní teplota u těch racing olejů
Mimochodem, teď jsem znova startoval studenej motor a už to nekouří, takže se to potřebovalo zřejmě opravdu jen pročistit od lokální směsi předchozího a novýho oleje na kruzích
Mimochodem, teď jsem znova startoval studenej motor a už to nekouří, takže se to potřebovalo zřejmě opravdu jen pročistit od lokální směsi předchozího a novýho oleje na kruzích
Naposledy upravil(a) NO HITS dne sob zář 28, 2019 18:18, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Moje praktické zkušenosti potvrzují, že snad každý olej je "vyčerpán" po cca 8 tis. km. Ano, měním "až" po 10.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Snažím se brát 8tkm jako strop, třeba teď jsem měnil po cca 7tkm
Ale jsou i tací co mají zkušenosti s nájezdem na jednotlivý oleje jiný a radí to ostatním Viz téma
Mazda 5 s DPF
Ale jsou i tací co mají zkušenosti s nájezdem na jednotlivý oleje jiný a radí to ostatním Viz téma
Mazda 5 s DPF
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
A proč by ne 5w40? I ta "čtyřicítka" snese teplotu 120-ti stupňů, ale "racing" aditiva fungují dobře a plně třeba od 110-ti....NO HITS píše:....Samozřejmě pokud jsou aditiva nastavený na určitou teplotu, tak jakej má smysl dělal tento olej ve viskozitě 5W-40, když právě druhý číslo by mělo charakterizovat provozní režim po zahřátí oleje ....
A na ně se s občasným "ostřejším" svezením (moc často) nedostaneš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Tak já nevím už jestli teda zůstat u VST i na léto ...
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Jerry: viem narážaš na môj príspevok, napísal som ze " ma už asi dosť za sebou" nie vyčerpaný ale nevadí , kopni si keď sa Ti uľaví. Tak určite lepšie pri 10 tis. ako pri 15 tis. 20 tis. 30 tis., nechcem byt otrokom auta a číslo 10 sa mi lepšie pamätá...
A to sa mi smiali ze som po kúpe auta menil po 4 tis km - zabehovy, ze doba je už niekde inde, kvalita olejov na inej úrovni, a to neplánujem auto mat viac ako 150 tis km - dnešné autá sú take ako sú.
napriek tomu mu doprajem olej po 10 tis.
A to sa mi smiali ze som po kúpe auta menil po 4 tis km - zabehovy, ze doba je už niekde inde, kvalita olejov na inej úrovni, a to neplánujem auto mat viac ako 150 tis km - dnešné autá sú take ako sú.
napriek tomu mu doprajem olej po 10 tis.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Nenarážím jen se snažím zjistit správnou funkci
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Na nic a nikoho nenarážím, píšu o mých zkušenostech a o tom, jak k tomu sám přistupuji.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Funkci rostlinářeNO HITS píše:Nenarážím jen se snažím zjistit správnou funkci
Když chceš být pintlich dej 5w40 (např. to VSI, nebo Yacco, Shell Helix Ultra, Q8) na zimu, a buď to nechej i v létě, nebo mimo zimu dobrou 10w40-ku (třeba Millers EE).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Po koupi Bmw YAcco vx500 10w40 na 3 tis km na očistu, pak yacco galaxie 5w50 na cca 6500, pak sunoco marathon 10w40 2x po 6 tis km. Ted Penrite 10w50 po 6700 a uz mám 700km na Ravenol Vst 5w40. Co spotřeba oilu na něj ještě nevím. Zatim jsem nekoukal. Přiští rok v dubnu opět Penrite 10w50 a pak zkusíme dávat dlouhodobě Ravenol Hve 10w50 léto a zima Vst 5w40.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Kolik procent provozníého času asi tak tvůj motor stráví v režimu extrémního teplotního zatížení a kolik procent času stráví v režimu, kdy se motor teprve zahřívá ?NO HITS píše:Tak já nevím už jestli teda zůstat u VST i na léto ...
U racingového motoru to bude tak 95 procent času v režimu extrémní zátěže a na to je racingový olej navržený. U normálně provozovaného auta motor stráví 90 procent času kdy je studený nebo je na normální provozní teplotě a nanejvýš 10% času, kdy je zátěž zvýšená.
Navíc největší opotřebení prý nastává v době, kdy je motor studený a teplota se teprve stabilizuje ...
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
NO-HITS: Pokud ti mazda nežere olej, tak nevím co pořád řešíš. Šlahni tam Vst 5w40 a měn po 7-8 tis km ( zkrz krátké jízdy v zimě ). A bude to super. Ten to umaže jak nic. I si doufam tvrdit, že s jejich technologií Usvo, cleansynto, wolframem a možná ždibet estery se tvému motoru vysměje. Ja Před 2 lety nalil do Bmw 330i polosynt Sunoco Marathon 10w40 na podzim. Hned na nový olej jsem létěl do Ostravy po dálnici...Fakt létěl. Pořád 160 a víc. Často 200-220 a dal i lehce přes 250 km/h na tachu. Jak myslíš že to dopadlo ? Auto vrnělo jak švycary. I starty v -10 jak nic...
Pokud bys na jaře chtěl 10w50, tak ti pustím 5L Penrite 10w50 za 500kč. Ten je taky top.
Pokud bys na jaře chtěl 10w50, tak ti pustím 5L Penrite 10w50 za 500kč. Ten je taky top.
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne pon zář 30, 2019 19:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Hodnoty odparnosti dle Noacka pod 9% jsou velmi slušné a zdaleka ne každý olej to má. VST má hodnotu pod 8%, což značí, že olej je hodně solidní a základový olej je teplotně hodně stabilní.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
To, že olej není vhodný na konkrétní styl jízdy, to znamená ostřejší jízdu, jde poznat po této jízdě, kdy začne na volnoběh problikávat mazání. To mně udělala 5W30 A3 ve 100 tisících. Šel tam 10W40, a dalších 160 tisíc klid, i při divočení na letišti.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50