Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Po dlouhé době docela dobrej dotaz. Nicméně jak už bylo napsáno,tak viskozní třídy mají docela široký hranice. A u motorových olejů to je ještě dobré,ale třeba u tlumičových to lítá brutálně.
Proto když tu každý hledá nejlepší olej a nejvyšší hodnotu kin. viskozity při 100 st C (taky sem byl takovej),tak se jen pousměju, protože technický list sice říká jasnou hodnotu,ale šarže od šarže se liší. A je třeba hezký si srovnat viskozitu jednoho oleje dle technického listu a pak podle bezpečnostního listu. A rázem desetinky a dokonce ani jednotky nehrajou roli ...
Obecně všechno má výrobní tolerance a někdy je to nastaveno tak, že zákazník vidí široký výběr a je spokojenej,ale v podstatě tu funkci plní jen jeden produkt - jen na obalu nebo průvodce se mění písmenka a číslice ...
Proto když tu každý hledá nejlepší olej a nejvyšší hodnotu kin. viskozity při 100 st C (taky sem byl takovej),tak se jen pousměju, protože technický list sice říká jasnou hodnotu,ale šarže od šarže se liší. A je třeba hezký si srovnat viskozitu jednoho oleje dle technického listu a pak podle bezpečnostního listu. A rázem desetinky a dokonce ani jednotky nehrajou roli ...
Obecně všechno má výrobní tolerance a někdy je to nastaveno tak, že zákazník vidí široký výběr a je spokojenej,ale v podstatě tu funkci plní jen jeden produkt - jen na obalu nebo průvodce se mění písmenka a číslice ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
To velký rozpětí je způsobeno technologií, která není schopna zajistit větší přesnost, nebo velkou tolerancí jednotlivých norem a tím pádem výrobce nic nenutí si to přesněji hlídat?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Obecně by nebyl problém dodržet velkou přesnost. Ale bylo by to o dost dražší ... Takže když to vyhovuje normě, tak proč s tím hýbat ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Asi se také pokaždé liší parametry vstupní suroviny = základového oleje. Málokdo si ho vyrábí sám.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Takže lajcky řečeno.. Když chci, aby mě viskozita oleje při 100 st po dobu intervalu cca 7 tis km vydržela co nejdéle podobná tomu co píší za nova, tak musím vybírat spíš viskozitně stabilnější oleje ?
Tzn čísla před W a za W co nejblíže sebe?
Tzn čísla před W a za W co nejblíže sebe?
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne úte zář 17, 2019 17:05, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Co jsem viděl tady na oleje.cz graf, tak 5w40 začne klesat viskozitou za tepla pod úroveň 10w40 po cca 5 tis km. Takže pro větší motor co zbaští trochu toho oleje je lepší 10w50, která má dobrou čerpatelnost při -25 st nežli 5w50 že ?
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne úte zář 17, 2019 17:05, celkem upraveno 3 x.
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
nie je to nejaky omyl? pokial viem za studena nie je problem ale klesa prave hodnota viskozity za tepla5w40 začne klesat viskozitou pod úroveň 10w40
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ano tak jsem to myslel. Viskozitou za tepla. Za studena to zůstává skoro stejnéMisojogi píše:nie je to nejaky omyl? pokial viem za studena nie je problem ale klesa prave hodnota viskozity za tepla5w40 začne klesat viskozitou pod úroveň 10w40
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
5-50 je velky rozsah. A jak nekdo psal,aby si udrzel ty velke nuzky, nestal by tak malo penez. Kdyz tam budou estery a nanokokotiny,mozna. To uz nemohu posoudit z praxe.
Dale to co pise p. FrSm. Podobne jsem resil v druhe pulce 80tych let.
Slo o M3AD,M5AD,M8AD. Jakozto PHMak.
Civilni i vojenska auta.
Pro AdoseM. Presne jak pise J3. Cim mensi nuzky tim vetsi,delsi stabilita. Samozrejme pri beznem provozu.
Nekdo se zminil o 20-50. Jo pri teplejsim pocasi a ne na couracky. A ne tocice otacek.
5-50 se muze dle zakl oleje a primesi, priblizit po 5tkm a vice, solidni 10-40. A tam dlouho zustane. I 5-40 se dostane k hodnotam 10-40. Paradox je,ze solidni zaklad v opovrhovane 15-40 v beznem provozu,u motoru ktery ji muze,vydrzi hafo.
U nas se ted uvazuje o 10-30 do motoru MAN TGX 480 a Iveco Stralis 450. Prave kvuli stabilite a km najezdum.
Dale to co pise p. FrSm. Podobne jsem resil v druhe pulce 80tych let.
Slo o M3AD,M5AD,M8AD. Jakozto PHMak.
Civilni i vojenska auta.
Pro AdoseM. Presne jak pise J3. Cim mensi nuzky tim vetsi,delsi stabilita. Samozrejme pri beznem provozu.
Nekdo se zminil o 20-50. Jo pri teplejsim pocasi a ne na couracky. A ne tocice otacek.
5-50 se muze dle zakl oleje a primesi, priblizit po 5tkm a vice, solidni 10-40. A tam dlouho zustane. I 5-40 se dostane k hodnotam 10-40. Paradox je,ze solidni zaklad v opovrhovane 15-40 v beznem provozu,u motoru ktery ji muze,vydrzi hafo.
U nas se ted uvazuje o 10-30 do motoru MAN TGX 480 a Iveco Stralis 450. Prave kvuli stabilite a km najezdum.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
A sme zase u těch výrobních tolerancí... A jak to jde postupně vyrobou, tak se tolerance nabaluje.Jerry3 píše:Asi se také pokaždé liší parametry vstupní suroviny = základového oleje. Málokdo si ho vyrábí sám.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Tyjo a najednou dojde k obratu a z doporučované 5w50 se hromadně přejde na 10w40
Jinak 20w50 snese i velky točky ...
A co se stability týká, tak se to ví už dávno a je to taky důvod, proč v USA frčí do HD olej 50 ...
Jinak 20w50 snese i velky točky ...
A co se stability týká, tak se to ví už dávno a je to taky důvod, proč v USA frčí do HD olej 50 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
50 je monograde - na zimu nevhodný....
Jinak ten pokles viskozity - ano, asi tam bude, nějaký, a je to normální. Ale jaký bude záleží na základovém oleji a asi i na aditivačním balíčku. A bude velký rozdíl jestli je to olej na minerálním základu, nebo olej opravdu plně syntetický....
Ale nevěřím že by se po 5-ti tkm z 5w50-ky stala dobrá 10w40-ka. Už jen proto, že nízkoteplotní vlastnosti si olej drží po celou dobu intervalu. SAE 0w40 si "letní" viskozitu taky drží dobře, a 5w50 nebo 10w60 bude totéž, jen o kousek výš položené teplotní rozpětí od-do.
Jinak ten pokles viskozity - ano, asi tam bude, nějaký, a je to normální. Ale jaký bude záleží na základovém oleji a asi i na aditivačním balíčku. A bude velký rozdíl jestli je to olej na minerálním základu, nebo olej opravdu plně syntetický....
Ale nevěřím že by se po 5-ti tkm z 5w50-ky stala dobrá 10w40-ka. Už jen proto, že nízkoteplotní vlastnosti si olej drží po celou dobu intervalu. SAE 0w40 si "letní" viskozitu taky drží dobře, a 5w50 nebo 10w60 bude totéž, jen o kousek výš položené teplotní rozpětí od-do.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Já o zimě ale nepsal ani slovo Na zimu (dokonce teploty už kolem 0) by to dal jen blázen...
Někdy je ten minerál lepší a stabilnější, než plně synt. olej... Ale zase mířím k tomu americkýmu železu
Někdy je ten minerál lepší a stabilnější, než plně synt. olej... Ale zase mířím k tomu americkýmu železu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
U toho americkýho železa na čtyřech kolech, dřív tam byl nejběžnější 10W-30 a pokrylo to většinu území.
Nyní 0W-20. A navíc častěji měnili jak Pitris.
Nyní 0W-20. A navíc častěji měnili jak Pitris.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40