Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Pokud jsem se dosud setkal v domě s plísní, pak ve slabě vytápěných místnostech a v okolí oken nebo otvorových výplní. Luxfery izolují určitě blbě a nevětrají, takže jejich nahrazení kvalitním oknem by mělo dát lepší výsledek. Obyčejná dřevěná okna hloubky 80 mm s dvojsklem také nejsou moc výhra, takže obavu mám jen z výměny oken špaletových, která mají velkou stavební hloubku a plíseň kolem nich nikdy nebyla, ať se topilo nebo ne. Náhradou všude mají být okna, eliminující prostup chladu, tedy trojsklo distance 18 mm, rám min. stavební hloubky 82 mm a v neposledni řadě i kvalitni montaž, (kurva) . Tady mi ovšem nikdo neřekl, zda je lepší dle ČSN, s těmi všelikými páskami nebo je to jedno nebo je to dokonce ještě horší. Firmy se spíš tváří, že ČSN je lobby výrobců pásek. Takže nevim. Tohle kdyby někdo dovedl posoudit.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Nevim o cem je debata. Stavebni veci mi nezajimaji ac mi ligistika kolem nich skoro tri roky prizivovala.
Plisen co mi mrzke zkusenosti z reko bytu a domu byla primarne z nevetrani prostor. Nebo kdyz prostor nedycha. A kdyz nekdo hodne topil a malo vetral nasobilo se.
Ale jak rikam. Pratele ja bych vam to neradil. (Jezevcik pozna z ceho text). Ja radit nemuzu a nechci. Jen co voci videlu.
Plisen co mi mrzke zkusenosti z reko bytu a domu byla primarne z nevetrani prostor. Nebo kdyz prostor nedycha. A kdyz nekdo hodne topil a malo vetral nasobilo se.
Ale jak rikam. Pratele ja bych vam to neradil. (Jezevcik pozna z ceho text). Ja radit nemuzu a nechci. Jen co voci videlu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já jsem vás varoval...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Bojoval se svědomím, ale pak si řekl "hovno". A šel, a sežral to všechno
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Stavební fyzika není můj obor, ale podobně hromosvodaři tvrdí, že nová ČSN je lobby výrobců a tak jsem si tu novou ČSN vzal a prošel si ji celou a mohu říct, že na rozdíl od té staré normy fyzikálně i z pohledu řízení rizik dává smysl a všechny koeficienty, kromě jediného, jsem dokázal zkontrolovat a jsou správně. Řvou ti, kdo jsou líní se naučit nové postupy.Ital píše:Pokud jsem se dosud setkal v domě s plísní, pak ve slabě vytápěných místnostech a v okolí oken nebo otvorových výplní. Luxfery izolují určitě blbě a nevětrají, takže jejich nahrazení kvalitním oknem by mělo dát lepší výsledek. Obyčejná dřevěná okna hloubky 80 mm s dvojsklem také nejsou moc výhra, takže obavu mám jen z výměny oken špaletových, která mají velkou stavební hloubku a plíseň kolem nich nikdy nebyla, ať se topilo nebo ne. Náhradou všude mají být okna, eliminující prostup chladu, tedy trojsklo distance 18 mm, rám min. stavební hloubky 82 mm a v neposledni řadě i kvalitni montaž, (kurva) . Tady mi ovšem nikdo neřekl, zda je lepší dle ČSN, s těmi všelikými páskami nebo je to jedno nebo je to dokonce ještě horší. Firmy se spíš tváří, že ČSN je lobby výrobců pásek. Takže nevim. Tohle kdyby někdo dovedl posoudit.
Co se týče těch pásek, tak tuším, že alternativa k páskám je, že to zapění pěnou. Ehm. Už jsem viděl pár zapěněných otvorů, které po pár letech profukujím, protože se pěna vypařila (srazila, vydrolila, odpařila,vysublimkovala, bylo jí tam málo, co já vím ...). Tohle expanzní páska neumí, tak se roztáhne a zůstane tam kde má být.
Použití pásky z pohledu šíření páry bude tím důležitější, čím méně homogenní je skladba stěny. Pokud je stavba masivní cihla s omítkama nebo difuzně otevření konstrukce, tak je to jiná situace, než když je stěna z venčí dokonale zateplená a difuzně málo propustná. Tam pak hrozí, že se ve stěně bude pára hromadit a kondenzovat a za pár let voda ve zdi to začně dělat problém.
Plíseň se dělá tam, kde je teplota povrchu dlouhodobě pod teplotou rosného bodu a současně malá výměna vzduchu, takže zkondenzovaná vlhkost není odvedena pryč.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
To mají přímo v reklamních materiálech?Ital píše:...Náhradou všude mají být okna, eliminující prostup chladu...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ital: Pásky Illbruck stojí cca 100 Kč za metr, to zas není taková raketa za to, že to je pořádně. Navíc jsou i jiní výrobci, než jen Illbruck.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano, Slovaktual mi to nacenil na 105 Kč/m bez DPH, což je solidní. Mě ta částka nevadí, i když to je 5% ceny zakázky. Chci, aby to bylo uděláno pořádně a spíš mě zajímá, jestli je to u výměny oken správný postup nebo něco hrozí, když se to neudělá nebo něco naopak hrozí, když se to udělá.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
S paskou lze snad jen zvolit nevhodnou tloustku pasky. Kdyz se paska neda, hrozi jednak, ze to bude profukovat a zatekat tam, kde pena chybi, taky hrozi kondenzace vodni pary v konstrukci kolem okna. Oboje muze zpusobovat plisne. S paskou by problemy byt nemely.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Mimochodem, pokud zasklení neobsahuje teplý distanční rámeček, tak kovový distanční rámeček bude dělat tepelný zkrat a kolem distančního rámečku se to bude v zimě trochu rosit.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Shi: Teplý rámeček už je prý u poptávaných solidních oken standardem.
Mimochodem - také se mi objevilo v nabídce, že Uv odolnost interiérových a exteriérových pásek je 2-3 měsíce. Pak už není zaručena jejich funkčnost. Co si o tom myslet?
Mimochodem - také se mi objevilo v nabídce, že Uv odolnost interiérových a exteriérových pásek je 2-3 měsíce. Pak už není zaručena jejich funkčnost. Co si o tom myslet?
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Znamená to, že do 2 měsíců by člověk měl mít okno zapraveno omítkou a osazené parapetem/okapem atd, páska by neměla být finální vrstvou na kterou dopadá slunce. PUR pěna na tom není lépe, spíš naopak.Ital píše:Shi: Teplý rámeček už je prý u poptávaných solidních oken standardem.
Mimochodem - také se mi objevilo v nabídce, že Uv odolnost interiérových a exteriérových pásek je 2-3 měsíce. Pak už není zaručena jejich funkčnost. Co si o tom myslet?
Teplý rámeček by standardem měl být, ale dodavatelé vce stavebnictví zvlášť, jsou občas pěkní šmejdi a v rámci honby za ziskem udělají/zmrší cokoliv.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Aha, díky, zednické zapravení je součástí výměny oken.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Shi: A pak mám ještě závěrečný dotaz k oknům, zda zvolit alternativu s vlepovanými skly (Aluplast ID8000 - st. hloubka 85 mm+Roto) anebo nevlepovaná skla (Kömmerling st. hloubka 88 mm+Siegenia). U těch vlepovaných skel a profilu údajně v křídlech ocelová výztuha stále je (někde se o vlepovaných sklech píše, že výztuha není, zvlástě u menších křídel). To je věda jak let na Měsíc. Pak to všechno ještě mohou pohnojit montážníci.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
https://oknoland.cz/vlepovane-sklo/
Vyhoda to bude, ale ja bych stejne preferoval vice bezpecnostnich bodu jako prevenci svesovani a krouceni. Pokud je okno vysoke a uzke, vlepovani urcite trochu pomuze. Pokud je okno siroke, tak urcite kovani s bepecnostnimi body v horni polovine okna navic, aby to drzelo kovove kovani a ne lepidlo a plast, ktere tecou.
To lepidlo musi byt z duvodu velke roztaznosti plastu pruzne, takze nejake sily prenasi, ale ty sily nemohu byt velke.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... iku7WC7rJZ
Obrazek 5 a 6.
Staci provedeni RC 1 a bez zamykaci kliky, coz je leva varianta na obrazku 6.
Vyhoda to bude, ale ja bych stejne preferoval vice bezpecnostnich bodu jako prevenci svesovani a krouceni. Pokud je okno vysoke a uzke, vlepovani urcite trochu pomuze. Pokud je okno siroke, tak urcite kovani s bepecnostnimi body v horni polovine okna navic, aby to drzelo kovove kovani a ne lepidlo a plast, ktere tecou.
To lepidlo musi byt z duvodu velke roztaznosti plastu pruzne, takze nejake sily prenasi, ale ty sily nemohu byt velke.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... iku7WC7rJZ
Obrazek 5 a 6.
Staci provedeni RC 1 a bez zamykaci kliky, coz je leva varianta na obrazku 6.