Návratnost denního svícení
Moderátor: Colommbo
Re: Návratnost denního svícení
Svitim od pulky 90tych let. Soukrome i pracovne. A denni sviceni na svem aute mam. Funguje jak ma, zapojoval sam a montoval dle predpisu. Na Fiatu, pritelkyne nechce.
Zadnou navratnost od toho necekam. Neni co. Krome H4, jsem za 8 let zadnou zarovku nemenil.
Zadnou navratnost od toho necekam. Neni co. Krome H4, jsem za 8 let zadnou zarovku nemenil.
Re: Návratnost denního svícení
Já - pokud denní světla fungují jak mají (jen vpředu, a jen ty světla - bez parkovaček, koncových, bez palubovky atd.), a jsou používány tak jak mají být a kdy mají být, a jsou pro denní svícení homologované (značka RL) - tak proti nim nic nemám. A sám je tak používám.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Návratnost denního svícení
Jarda: ano u aut
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Návratnost denního svícení
si predstav ze by dopr.znacky nemali reflexnu upravu.bjukemen píše:Kazdopadne celodenne svietenie neschvalujem
(a teraz do mna)
kvoli tomu ze v noci "svietia" ich vidim/vsimnem vcas a lepsie jak cez den
jedine co na samodomo drl neschvalujem, je "vypnuty zadok" a cinska nekvalita akoze certifikovanych svetiel. casom cinske segmenty zomieraju
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návratnost denního svícení
Rozhodně svícení přispívá k lepší viditelosti. Už kolikrát se mi stalo, že jsem přehlédl nesvítící auto vyjíždějící z lesa, sám jsem byl na louce za přímého slun. svitu. Auto jedoucí chvilku před ním jsem bez problémů viděl... Otázka druhá je bezpečnost motorek. Přeci jen se nyní v těch světlech ztratí spíšbjukemen píše:Kazdopadne celodenne svietenie neschvalujem
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Návratnost denního svícení
to sa uz dlho pytam, ako najst DRL ktore ma dostatocnu kvalitu za dobru cenucinska nekvalita akoze certifikovanych svetiel. casom cinske segmenty zomieraju
zatial som rezignoval
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Návratnost denního svícení
Tiež ho v prípade trestne nanútenej povinnosti považujem za blbosť.
Veď oproti bežným svetlám tie -neraz- LED mrzáky sotva niekto postrehne i v neďalekej vzdialenosti ( byrokraticky je vodič s nimi OK - a to je hlavné),
do toho máme v premávke kompletne rozsvietených áut začlenené aj tie najmenšie samohybné, a neosvetlené objekty: cyklistov, e-kolobežkárov - kontrast neviditelnosti zduplovaný.
A aby nebolo málo, polovica áut za tmy zas nevysvetlitelne oslepuje, nielen oprotiidúcich vodičov v osobákoch, ale aj chodcov, dokonca i osoby vo výške 1.-2. podlažia (chodci idúci terasami a pod).
Sú také svetlá všetky napikaču nastavené, či kúpené od online nehomolo Číňana, alebo pri origináloch ide o ich hi-tec vlastnosť?
Veď oproti bežným svetlám tie -neraz- LED mrzáky sotva niekto postrehne i v neďalekej vzdialenosti ( byrokraticky je vodič s nimi OK - a to je hlavné),
do toho máme v premávke kompletne rozsvietených áut začlenené aj tie najmenšie samohybné, a neosvetlené objekty: cyklistov, e-kolobežkárov - kontrast neviditelnosti zduplovaný.
A aby nebolo málo, polovica áut za tmy zas nevysvetlitelne oslepuje, nielen oprotiidúcich vodičov v osobákoch, ale aj chodcov, dokonca i osoby vo výške 1.-2. podlažia (chodci idúci terasami a pod).
Sú také svetlá všetky napikaču nastavené, či kúpené od online nehomolo Číňana, alebo pri origináloch ide o ich hi-tec vlastnosť?
BigBang píše:Rozhodně svícení přispívá k lepší viditelosti. ... Otázka druhá je bezpečnost motorek. Přeci jen se nyní v těch světlech ztratí spíšbjukemen píše:Kazdopadne celodenne svietenie neschvalujem
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Návratnost denního svícení
Jenže to že denní světla někomu skoro nesvítí je věc toho, že chtěl ušetřit a dal šmejdy. Když máš správný denní světla, tak vidět seš. (A vidíš s nimi i Ty v noci). Je to o tom že by neměly, ale tolerují se nehomologovaný bludičkybloke píše:....veď oproti bežným svetlám tie -neraz- LED mrzáky sotva niekto postrehne i v neďalekej vzdialenosti....
Kdyby se na STK zaměřili na to, co (a jak) tam kdo má namontovaný, tak nemusíme řešit vhodnost nebo nutnost denního (ne)svícení....
A za to že polovina aut jezdí s jedním světlem nebo oslňují taky můžou zas jenom ti hňupi, kteří s tím jezdí Jasně že žárovka může exnout, ale dojedu a vyměním. Ne že tak budu jezdit měsíc....
A bohužel je smutné že obchod, kde se dají koupit správná denní světla nabízí i ty nehomologované Já mám tyto: https://www.denni-sviceni.eu/denni-svic ... ane-DRL-10 Jsou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Návratnost denního svícení
Problém je v "nevyrovnanosti" použitých řešení a snaze za každou cenu ušetřit, ze strany výrobců i uživatelů. A tak třeba i když možná téměř všichni svítí, jejich "viditelnost" je diametrálně odlišná. Např. rozsvícené "čočkové světlomety" nejsou při jízdě ve dne vidět téměř vůbec, tedy pokud se člověk zrovna nedostane do přímého záběru jejich světelného kužele. Rovněž tak dnešní designově módní světlomety o mimimální ploše odrazového zrcadla jsou pro ty vpředu na houby.
A tak když srovnám Space Wagona (SW) s dodatečnými DRL od Helly (pravda, stály přes 2500 Kč)
https://www.ebay.com/itm/Original-HELLA ... 2295827390
s originálním DRL osvětlením na Mondeu 4. generace, musím konstatovat, že s Mitsubishi bych na DRL mohl jet stovky km a viděl bych na cestu + skvěle by mě viděli ti proti, s Fordem ani náhodou. A to nemluvím o tom, že se SW by se dalo jet i na mlhovky, které skutečně svítily, zatímco u Mondea jsou jen pro ozdobu. Pokud jde o tlumená světla, Mondeo oproti SW sice svítí o něco lépe (H7 vs. H4), jenže to platí pouze za dobrých povětrnostních podmínek: za mlhy a deště se situace okamžitě obrací ve prospěch SW (a vysvětlit to nedovedu). Naopak dálkáče jsou navzdory pouze jedinému vláknu H4 u SW výrazně výkonnější ve srovnání s dvojící vláken H7 u Mondea (tohle jde jednoznačně na vrub rozdílům ve velikosti a materiálu odrazné plochy světlometů). No a podobně bych mohl pokračovat: na SW jsou zdvojené parkovačky vpředu (u předchozí generace byly i vzadu), seřiditelné mlhovky atd. atd.
Výsledkem je pak to, že s Mondeem jedu v mlze stejně podělaně jako ostatní, když se SW jsem si za obdobných podmínek jízdu vyloženě užíval, neboť jsem na rozdíl od jiných na cestu skutečně viděl.
A tak když srovnám Space Wagona (SW) s dodatečnými DRL od Helly (pravda, stály přes 2500 Kč)
https://www.ebay.com/itm/Original-HELLA ... 2295827390
s originálním DRL osvětlením na Mondeu 4. generace, musím konstatovat, že s Mitsubishi bych na DRL mohl jet stovky km a viděl bych na cestu + skvěle by mě viděli ti proti, s Fordem ani náhodou. A to nemluvím o tom, že se SW by se dalo jet i na mlhovky, které skutečně svítily, zatímco u Mondea jsou jen pro ozdobu. Pokud jde o tlumená světla, Mondeo oproti SW sice svítí o něco lépe (H7 vs. H4), jenže to platí pouze za dobrých povětrnostních podmínek: za mlhy a deště se situace okamžitě obrací ve prospěch SW (a vysvětlit to nedovedu). Naopak dálkáče jsou navzdory pouze jedinému vláknu H4 u SW výrazně výkonnější ve srovnání s dvojící vláken H7 u Mondea (tohle jde jednoznačně na vrub rozdílům ve velikosti a materiálu odrazné plochy světlometů). No a podobně bych mohl pokračovat: na SW jsou zdvojené parkovačky vpředu (u předchozí generace byly i vzadu), seřiditelné mlhovky atd. atd.
Výsledkem je pak to, že s Mondeem jedu v mlze stejně podělaně jako ostatní, když se SW jsem si za obdobných podmínek jízdu vyloženě užíval, neboť jsem na rozdíl od jiných na cestu skutečně viděl.
Re: Návratnost denního svícení
pretoze je to uplne jedno ktory, lebo nahovno svietia.Misojogi píše:to sa uz dlho pytam, ako najst DRL ktore ma dostatocnu kvalitu za dobru cenucinska nekvalita akoze certifikovanych svetiel. casom cinske segmenty zomieraju
zatial som rezignoval
preto na sare som jazdil na zarovky, a nemotoval som tie sracky. lebo mi vadilo ako to zle svieti na inych autach.
foto- https://auto123.sk/shop/obchod/led-denn ... -16-keetec
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Návratnost denního svícení
loud pipes save lives.BigBang píše: Otázka druhá je bezpečnost motorek. Přeci jen se nyní v těch světlech ztratí spíš
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Návratnost denního svícení
To platí možná tak na chodce, případně souběžné jedoucí vozy, určitě ne na ty v protisměru.
Re: Návratnost denního svícení
Kdybys viděl, jak v reálu svítí ty, na které jsem dal výše odkaz, rychle změníš názor.pepoh píše: pretoze je to uplne jedno ktory, lebo nahovno svietia.
preto na sare som jazdil na zarovky, a nemotoval som tie sracky. lebo mi vadilo ako to zle svieti na inych autach.
foto- https://auto123.sk/shop/obchod/led-denn ... -16-keetec
A jak na první dobrou poznat kvalitu? Podle extrémně nízkého počtu diod.
Re: Návratnost denního svícení
Kurva, můžete se vysrat na celém foru na ty stupidní anglické výrazy. Jste v ČR na českých stránkách.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50