Jerry3 píše:Vždyť jsem to už psal: Matiz je nebezpečný, i když stojí!
ludia myslia v dobrom, ale on to ignoruje. (vytrvale)
za penize, dům aj v Praze
je to aj otazka financii a navyse ho uz mam nejaku dobu a celkom dobre slape, skor do buducnosti treba pozerat ake by som chcel
Matiz zial nema tazne (zakaz od vyrobcu, takze ani mat nemoze)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
ono je to z technickych pricin. hybridy vacsinou nemaju povolenu gulu.
napr u nas je kopcovity teren, lahko by sa mohlo stat, ze by ten vozik dole kopcom pred sebou tlacil toho matiza. ak chapes co chcem naznacit.
Nevidim duvod, proc by ne vozik Matiz.
Mohl bych na to koukat z auta co ma xx tun a smat se, ze osobak ma za vozik at je jakykoliv.
Stejne tak by koukal řidič dempru nebo vany, ze ja taham za obycejnym nakladakem courak. Atd atd...
Kdyz muze i dnes mit tazny S 100,ktera nejede, nebrzdi...,
Jestli je Matiz z alobalu..., jel jsem s nim jen párkrát.
Na Pande, coz je asi ještě prostci a konstrukčne starsi, vyvoj na začátku 80tych let, gula byla. I v papirech.
Konec debaty, jdu chrnet.
No, Jardo, ona se rez dokáže casem od predkozky, prokousat az k patce. Když jsem kdyyyysi chodil na fusky do gumarny na prezouvani, dokaze na neosetrenych plechacich a u disku, kde pipiny, nejen, brousi o chodniky, vlezt az dva centaky dovnitř. A kdyz dlouho, je to na vyhozeni nebo na dusi.
Pedro píše: Kdyz muze i dnes mit tazny S 100,ktera nejede, nebrzdi...,
Nebrzdí? To bych rozhodně neřekl, jen když nemáš posilovač, tak musíš pořádně zahamtnout a klidně zablokuješ kola. K tomu malá hmotnost, naopak mi vždy přišlo, že brzdí dobře. Známý tahal Skif M1 za tisícovkou (bubny vpředu i vzadu). 300 kg navíc poznal, ale vždy dobrzdil.
Tažné zařízení u dnešních aut pro ochranu před nárazem zezadu je jen placebo efekt. A důvod je stejný jak u motorů: ekologie. Aby snížili spotřebu, tak potřebují snížit hmotnost. Někteří na to šli přes hliník (audi, nový Ford F150). Ostatní přes tenčí plechy karoserie. Správně zprohýbaný plech má větší tuhost než rovný. Zjednodušeně udělali z auta plechové origami. Tím zajistili pevnost i s tenčím plechem a ušetřili hmotnost. Protože je auto lehčí, mohou použít menší a lehčí brzdy. Tím zároveň sníží neodpružené hmoty a můžou i optimalizovat podvozek na hmotnost. Ve výsledku je auto lehčí a je potřeba méně paliva pro akceleraci . Misojogi u Tvého auta nikdo nepředpokládal, že bude mít závěs. Deformační zóna byla spočítána bez něj. V případě závěsu musí spočítat i deformační zónu s tažným zařízením a při tom si určí maximální svislé zatížení. Je to tedy na výrobci, zda to pořádně zesílí. Pro ušetření hmotnosti spíš jen přepočítají deformační zónu aby to vyhovělo normě. Proto za všechna nová "origami" auta nezapojíte pořádný karavan/přívěs. A při nárazu nevíte, kam až se ta deformace karoserie "vynese" . Zároveň při větší bouračce jsou na odpis. Ale hlavně o celkovém zatížení auta a soupravy rozhodují brzdy. Když mají rezervu, můžeš mít přívěs do hmotnosti povolené výrobcem. Vždy tam musí zůstat určitá rezerva. Bohužel Tvoje auto Matiz má problém ubrzdit i sám sebe, natož s přívěsem.
frufru píše:Aby snížili spotřebu, tak potřebují snížit hmotnost. Někteří na to šli přes hliník (audi, nový Ford F150). Ostatní přes tenčí plechy karoserie. Správně zprohýbaný plech má větší tuhost než rovný. Zjednodušeně udělali z auta plechové origami. Tím zajistili pevnost i s tenčím plechem a ušetřili hmotnost.
Nebo se použije jiný typ oceli (TWIP/TRIP) s výhodnějšími mechanickými vlastnostmi. Argumentace úsporou CO2 v případě hliníkových kastlí je hodně mimo, protože výroba hliníku je energeticky velice náročná a spotřeba energie dosahuje několikanásobku spotřeby při výrobě oceli - ale to se nás netýká, žere nám to přece o litr míň