Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
o6566960
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 03, 2019 12:40

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od o6566960 »

Chapu! :)

Jestli to 5w30 A3 trochu zrat nevim, asi musim zkusit.
A pak teda 5w40 a3 a pokud snad nejak zle bude, vratim tam A5 (ten 1-1,5l za rok moc neni :D).
Ted budu studovat jake A3 oleje 5w30 nebo 40 jsou nejlepsi ale stejnak jsem laik tak se ptam - doporucite pripadne konkretni olej koupitelny u nas? Jak koukam do tabulky tak jsou tam i oleje s HTHS 4 a podobne, to bude asi velky skok oproti aktualnimu A5, takze se drzet neceho drazsiho a s HTHS 3,5 na zacatek?

Ale znovu se budu trochu ptat - ctu ze hustejsi oleje nemusi dobre mazat napr. hydrostely. Je nejaky duvod se pri vyse uvedene situci obavat nebo ten rozdil viskosit neni tak velky?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27577
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ty se té A3 bojíš jak čert kříže :? Proč :?: Motor lépe dotěsní, bude mít trochu nižší spotřebu oleje, je vhodný i na krátké jízdy a při té dálnici nabídne jistější/kvalitnější mazání.
o6566960 píše:....ctu ze hustejsi oleje nemusi dobre mazat napr. hydrostely. Je nejaky duvod se pri vyse uvedene situci obavat....
Jak hustější :?: Nikdo Ti tady neradí tam nalít vazelínu :? Při startu je 5w jako 5w, a když má olej dejme tomu 70°C, tak i ta 5w30 A5-ka bude "hustší" (když to tak chceš psát - byť správně je viskóznější, bo to není úplně totéž) než 5w40 s A3 při 90-ti °C. To by jako při ne zcela prohřátém motoru ten olej nemazal :?: :? Co třeba prvních 10 km jízdy; jako že by hydroštely nebyly mazané :?: "Hustým"/neprohřátým olejem :?
Jestli Ti mohu radit - a asi už naposledy, bo už nevím co jiného/jinak Ti napsat - tak třeba:
5w30 A3 - Ravenol HCL nebo Valvoline SynPower
5w40 A3 - Ravenol VSI nebo Sunoco Synturo Gold
Olej s A5 Ti do motoru který má za sebou přes 200 tkm a před sebou i dálniční jízdy radit NEBUDU :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

Svatá to trpělivost! :mrgreen:
o6566960
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 03, 2019 12:40

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od o6566960 »

Diky za vysvetleni. Ja se A3 vubec nebojim, proste se jen ptam - je tu milion prispevku takze sam nejsem.

Btw studene starty jak jsem psal vubec neresim - mam bufika takze startuju skoro vzdy kdyz ma motor 50-70stupnu, po dalsim kilometru uz ma pak provozni teplotu. Horsi je to s olejem v prevodovce nebo diferacich, tam je citit jak je v zime tuhy ale to tu neresime :D
Pitris píše: 5w30 A3 - Ravenol HCL nebo Valvoline SynPower
5w40 A3 - Ravenol VSI nebo Sunoco Synturo Gold
Olej s A5 Ti do motoru který má za sebou přes 200 tkm a před sebou i dálniční jízdy radit NEBUDU :!:
Po zime pri dalsi vymene teda leju neco vyse uvedene a dam vedet jak jsem spokojen :D

Pitris píše:že je pěkná blbost použít olej ACEA A2/B2 15W40 do motoru, kde je předepsán A1/B1 5W30. Na druhou stranu je to technicky možné, protože pokud je motor konstruovaný na oleje se sníženou viskozitou, nevadí použití oleje s normální viskozitou (obráceně nelze), který "dotěsní" i o "hodně" zvětšené vůle v motoru, které nastanou mnohem dřív při použití oleje s nevhodnou viskozitní třídou, než kdyby se použil správný olej.
Ale že by ta Fiesta jela stejně dobře, jako když měla najeto 20tkm, to snad ne....a kdybys sedl do stejné Fiesty, která by měla stejně najeto, ale na správný olej, asi by ses divil....
Hele tohle jsem nasel v jednom tvem prispevku z roku 2009. Sedim si na usich a nerozumim, nebo jsi zmenil nazor za ten cas na pouziti jineho oleje kde je predepsan A1/B1? Bez vztahu na vyse probirane, jen se zase ptam :)
abc
Příspěvky: 1076
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od abc »

:arrow: o6566960 To už fakt nemá smysl. Myslím že jsi dostal všechny odpovědi. :evil:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27577
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ono by to chtělo možná jiné smajlíky :( :?
Vždyť mezi oním příspěvkem z r. 2009, a tím co jsem napsal teď rozpor snad není! Oleje s normální HTHS [v Evropě některé "třicítky" a od "čtyřicítky" výš (včetně jich) všechny] se dají použít vždy. Jen je rozdíl (a snad uznáš sám že podstatný, a zvlášť při zimním startu) mezi oleji 5w40 a tím 15w40. Nebudu ten příspěvek hledat, ale řekl bych že se tam tehdy bavilo i o těch zimních startech. Proto jsem nedoporučil olej 15w. Páč ten v mrazu už vazelínovatí.

Ovšem když
o6566960 píše:....mam bufika takze startuju skoro vzdy kdyz ma motor 50-70stupnu....
tak bych klidně dal i 10w40, bo ten bude na ty dálnice i lepší než 5w40 - střihově stabilnější, a s menším poklesem kinematické viskozity.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
o6566960
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 03, 2019 12:40

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od o6566960 »

Ta tema je tu, o zimnich startech to neni olej-do-ford-t2699.html

Hele pokud se ptam kraviny, tak neodpovidejte, tot vse, pokud odpoved dostanu, dekuji za ne.

No pri 10w-40 uz by to asi bylo znat dost na spotrebe, anebo jo, takoveho skoku se uz bojim :D
Diky za rady, detailne si jeste odsleduju spotrebu aktualne a pak naleju A3 5w30 nebo 5w40.
bio píše:
Co se tyce te me spotreby, aktualni A5-ku to zere jen pri delsi jizde po dalnici. Pokud klidne dva mesice jezdim jen kratsi trasy nebo mimomesto, nezere to nic.
Ano to je normální, olej to žere pořád stejně.
Proč: protože při jízdách po městě nebo kratších se úbytek oleje doplní nespáleným palivem. Takže opticky to vypadá že nežere...…. Při jízdě na dálnici se palivo odpaří, olej dostane do " správné kondice" a ejhle doplníme olej..... :wink:
Pri kratkych trasach je znamo ze je se oleje dostava vice paliva jak u benzinu, tak nafty, to je znamo. Ale v tomto pripade, nemyslim si je je to tak, protoze: Pokud jedu trasu 200km mimomesto (90kmh) tak nezere olej, pokud jedu 200km po dalnici (140kmh) tak to si trochu cucne. Myslim ze palivo v oleji by se spalilo i pri delsi mimomesto trase, ne?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27577
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Na kraviny se neptáš, to snad ani ne, ale je to tu pořád. I když je to tady několikrát psáno.
A rozdíl ve spotřebě paliva mezi 5w40 a 10w40 bude celkem malý, a to ještě jen při krátkých jízdách. Za tepla je 40 jako 40, resp. vliv na spotřebu to bude mít asi jako jestli se před jízdou najíš nebo ne. Ale jo - 10w40 Ti nenutím :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Tak malý report po ujetých 2650km na doporučený 5W-40 A3/B4, konkrétně Ravenol VSI SAE 5W-40 A3/B4 u Ford Focus 2 1.6 74kW. Se spotřebou je to stále stejné, jak jsem původně psal. A to, při kratších jízdách po městě (do 10tkm) se studeným motorem paradoxně došlo ke snížení spotřeby paliva a to dokonce téměř až o -0,4l/100km (???). Rovněž o cca. 0,2l/100km došlo ke snížení spotřeby na dálnicích, kde je auto stále v zápřahu ve vysokých otáčkách. Kde došlo ke zvýšení spotřeby tak jsou okresky a to zhruba o +0,2l/100km. Co se týče startovatelnosti, tak absolutně bez rozdílu jako u A5/B5. Hlučnost a kultivovanost motoru ve prospěch A3/B4 je také znatelná, zejména je teď slyšet více hluk od podvozku než předtím, kdy to přehlušil motor. Zejména je to slyšet při ustálené rychlosti na okreskách, ale hlavně na dálnicích.

Jinak když jsem jezdil pilu po dálnici s A5/B5, tak byl znatelný úbytek paliva cca. 0,2l/1000km, jinak vůbec. Teď jsem najezdil cca. 2000km po dálnicích a na měrce je stále přesně na max. jako při nalití oleje před 2650km.

Já jsem s 5W-40 s A3/B4 spokojen, celkem lituji, že jsem to nevyzkoušel dříve a tam dlouho jsem otálel. Tímto bych chtěl ještě jednou místním odborníkům, zejména Jerrymu a Pitrisovi poděkovat za trpělivost a za vysvětlení všeho na co jsem se dotazoval :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27577
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Nemáš zač. Ale ještě doplním, že - byť se to může zdát zvláštní (a ono to zvláštní asi i je) motor může mít nižší spotřebu oleje když je hladina ve spodní půlce mezi ryskami, než když je na maximu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
o6566960
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 03, 2019 12:40

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od o6566960 »

To je pravda a cim to je taky nevim :D Asi tlakem oleje? Pokud naleju po horni rysku, cucne si vic jako kdyz je presne v pulce.

Jinak po tom ravenolu koukam taky, spotrebu oleje mam cca stejnou jako ty (teda dvojnasobnou, ale pokud pocitam s tim ze mam 2x vyssi obsah motoru tak stejnou). Jeste koukam na millers oil - ale neni ta dvojnasobna cena jen marketing?

Budu mit otazku mozna jako idiot, ale moc nechapu proc si oleje A5 cucne a A3 je spotreba mensi nebo zadna? To ze ""lepe"" maze A3 chapu, ale proste ve valci je ten olej stiran pistem tak ci tak, bez ohledu na acea...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :mrgreen: :twisted:
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Protože u A5 je nižší HTHS viskozita? Nejsem expert, ale podle mě je to celkem dost logické 8). Malá myš se ti menší dírou také procpe lépe než velkej vyžranej potkan :mrgreen:. Hodně laicky řečeno, ale tak nějak to vnímám já. Ale vážně, vem si hustou kapalinu a řídkou kapalinu a prolij ji třeba přes filtrační papír.
Naposledy upravil(a) DirtyKing dne pon led 07, 2019 16:47, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, ty to chápeš, někdo jiný bohužel stále ne.
Odpovědět