Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
o6566960
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 03, 2019 12:40

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od o6566960 »

Chapu! :)

Jestli to 5w30 A3 trochu zrat nevim, asi musim zkusit.
A pak teda 5w40 a3 a pokud snad nejak zle bude, vratim tam A5 (ten 1-1,5l za rok moc neni :D).
Ted budu studovat jake A3 oleje 5w30 nebo 40 jsou nejlepsi ale stejnak jsem laik tak se ptam - doporucite pripadne konkretni olej koupitelny u nas? Jak koukam do tabulky tak jsou tam i oleje s HTHS 4 a podobne, to bude asi velky skok oproti aktualnimu A5, takze se drzet neceho drazsiho a s HTHS 3,5 na zacatek?

Ale znovu se budu trochu ptat - ctu ze hustejsi oleje nemusi dobre mazat napr. hydrostely. Je nejaky duvod se pri vyse uvedene situci obavat nebo ten rozdil viskosit neni tak velky?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27577
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ty se té A3 bojíš jak čert kříže :? Proč :?: Motor lépe dotěsní, bude mít trochu nižší spotřebu oleje, je vhodný i na krátké jízdy a při té dálnici nabídne jistější/kvalitnější mazání.
o6566960 píše:....ctu ze hustejsi oleje nemusi dobre mazat napr. hydrostely. Je nejaky duvod se pri vyse uvedene situci obavat....
Jak hustější :?: Nikdo Ti tady neradí tam nalít vazelínu :? Při startu je 5w jako 5w, a když má olej dejme tomu 70°C, tak i ta 5w30 A5-ka bude "hustší" (když to tak chceš psát - byť správně je viskóznější, bo to není úplně totéž) než 5w40 s A3 při 90-ti °C. To by jako při ne zcela prohřátém motoru ten olej nemazal :?: :? Co třeba prvních 10 km jízdy; jako že by hydroštely nebyly mazané :?: "Hustým"/neprohřátým olejem :?
Jestli Ti mohu radit - a asi už naposledy, bo už nevím co jiného/jinak Ti napsat - tak třeba:
5w30 A3 - Ravenol HCL nebo Valvoline SynPower
5w40 A3 - Ravenol VSI nebo Sunoco Synturo Gold