Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

No osobně se přikláním k názorům, které pocházejí z tohoto fóra. Nicméně nějaká nejistota tam trošku je. Jsem v tomto laik a chemii ani fyzice nijak zvlášť kromě základů nerozumím, tak proto ten dotaz. Jen bych poprosil o vysvětlení následující informace co jsem četl "Vule v motoru jsou konstruovany na urcity druh oleje a pokud tam narves olej s vetsi tloustkou, tak se tam nevejde". Sice to moc odborně napsáno není, ale logicky mi to trošku z pohledu laika smysl dává. Nechci se tu nijak hádat, od toho tu nejsem. Jen si chci nechat odborně poradit a utvrdit v tom, že olej co jsem koupil bude pro motor lepší než předepsaný :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

DirtyKing píše:...co jsem četl "Vule v motoru jsou konstruovany na urcity druh oleje a pokud tam narves olej s vetsi tloustkou, tak se tam nevejde"...
Autor výroku si plete pojem "viskozita" a "HTHS viskozita". Kromě toho, co ví(š) o vůlích v motoru po 200 tis. km?
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Super, děkuji moc za odpověď. To jsem si tak nějak myslel, akorát jsem to chtěl potvrdit. Mám ještě na jednu výměnu 5W-30 A5/B5, ale asi ho někomu daruji a raději hned přejdu na tu 5W-40 A3/B4. O tom Ravenolu jsem četl, že by měl být celkem kvalitní a na základě PAO. Sice výhody PAO neznám, ale zřejmě to bude lepší než bežný olej. Auto má nyní najeto jak jsem spal 185tkm a ještě si ho plánuji pár let nechat, tak pro něj chci to nejlepší.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »