Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
No osobně se přikláním k názorům, které pocházejí z tohoto fóra. Nicméně nějaká nejistota tam trošku je. Jsem v tomto laik a chemii ani fyzice nijak zvlášť kromě základů nerozumím, tak proto ten dotaz. Jen bych poprosil o vysvětlení následující informace co jsem četl "Vule v motoru jsou konstruovany na urcity druh oleje a pokud tam narves olej s vetsi tloustkou, tak se tam nevejde". Sice to moc odborně napsáno není, ale logicky mi to trošku z pohledu laika smysl dává. Nechci se tu nijak hádat, od toho tu nejsem. Jen si chci nechat odborně poradit a utvrdit v tom, že olej co jsem koupil bude pro motor lepší než předepsaný
Re: Olej s Ford normou
Autor výroku si plete pojem "viskozita" a "HTHS viskozita". Kromě toho, co ví(š) o vůlích v motoru po 200 tis. km?DirtyKing píše:...co jsem četl "Vule v motoru jsou konstruovany na urcity druh oleje a pokud tam narves olej s vetsi tloustkou, tak se tam nevejde"...
Re: Olej s Ford normou
Super, děkuji moc za odpověď. To jsem si tak nějak myslel, akorát jsem to chtěl potvrdit. Mám ještě na jednu výměnu 5W-30 A5/B5, ale asi ho někomu daruji a raději hned přejdu na tu 5W-40 A3/B4. O tom Ravenolu jsem četl, že by měl být celkem kvalitní a na základě PAO. Sice výhody PAO neznám, ale zřejmě to bude lepší než bežný olej. Auto má nyní najeto jak jsem spal 185tkm a ještě si ho plánuji pár let nechat, tak pro něj chci to nejlepší.
Re: Olej s Ford normou
Tak jen doufej, že ještě není pozdě. Ovšem tebou zmíněná spotřeba oleje je prozatím vcelku nicotná, tedy to snad bude v pořádku.
Re: Olej s Ford normou
Díky. I tak snad lepší pozdě, než vůbec
Re: Olej s Ford normou
A já jen přidám, že i v SAE 5w40 AB/B4 je olej s fordnormou WSS-M2C913 - TAKŽE to s tou konstrukcí motoru na "řídký" olej tak "horké" nebude.... Krom toho - studený / neohřátý olej se sníženou HTHS je několikanásobně "hustší" než olej A3/B3/B4 za provozní teploty; to jako za netepla by motor nebyl mazaný Ano - na olej se sníženou HTHS je motor uzpůsobený, je možné ty oleje použít, ale (a to je veliká chyba že to Ford nespecifikuje) na krátké jízdy, kdy se olej neprohřeje moc a nezřídne pod únosnou mez. Krom toho jak zmínil Jerry, v motoru po 200 tkm už nebudou vůle jako v motoru novém, a olej A3/B3 ho líp dotěsní. A jestli vybereš Ravenol (a úplně klidně VSI) budeš Ty i motor spokojen
A další důvod nedostatečného mazání může být hodně zřídlý "fordolej" se sníženou HTHS při zátěži....
Ten kanálek když už se ucpe, tak je to "bordelem" u dlouhých intervalů výměn. A těch 20 tkm je dost Při dlouhých jízdách max. 15 tkm, při krátkých 10 tkm.DirtyKing píše:....tyto motory trpí na přidřené pístní čepy, kdy se čep přidře vlivem nedostatečného mazání kvůli zacpanému olejovému kanálku....
A další důvod nedostatečného mazání může být hodně zřídlý "fordolej" se sníženou HTHS při zátěži....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Paráda, děkuji moc za super odpověď. Pořídil jsem právě ten VSI. Ještě se zeptám, jak to bude v případě emisí? Nebudou u oleje A3/B4 horší naměřené hodnoty než u A5/B5? Předpokládám, že asi ano, ale že to bude na hranici (ne)měřitelnosti?
Re: Olej s Ford normou
A jaké že to emise máš na mysli?
Re: Olej s Ford normou
Ajo vlastně. To mě nenapadlo.
Re: Olej s Ford normou
No proto!
Re: Olej s Ford normou
Ahoj, tak jsem dnes ráno provedl výměnu za ten Ravenol 5W-40 A3/B4 a následně dal takový zátěžový test po dálnici (300km) a musím říct, že co se týče hlučnosti tak bych řekl, že je to lepší. Sám jsem to přisuzoval placebu, ale i partnerka sama od sebe mi řekla, že je to auto více potichu. Je teda fakt, že ta 1.6 74kW ve Focusu je hrozně hlučná a tak to tam půjde poznat asi lépe než u jiných aut. Teda ve městě nic znát není, ale při dálniční nebo mírně vyšší rychlosti kdy motor točí mezi 4-5 tis. otáček to celkem znát je. Tak snad to motoru pomůže v jeho delší životnosti. Jinak ještě jednou bych chtěl poděkovat za rady
Re: Olej s Ford normou
Možná budeš mít nepatrně vyšší spotřebu benzinu, ale nižší oleje. Je to logické - olej je viskóznější. Proto je i motor tišší - je lépe dotěsněn.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Zítra mám dalších 300 km v plánu a to trasu kterou jezdím pravidelně, tak pak dám pak pro zajímavost vědět, jak to se spotřebou paliva je. Ale jestli to bude o nějakých 0,1-0-2l/100km, tak to mi je naprosto jedno. Důležitá je pro mě kondice motoru
Re: Olej s Ford normou
Řekl bych že na delší trati víc asi ne.DirtyKing píše:jestli to bude o nějakých 0,1-0-2l/100km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Olej s Ford normou
Zdravím,
info po přechodu z 5w30 A1/B1 na 5w40 C3, Ford Focus 3 Turnier ,2011, 1.6 tdci, 85kW.
Koupil jsem https://maziva.heureka.cz/yacco-vx-1000-fap-5w-40-5-l/ na Pitrisovo doporučení. Od výměny najeto cca 800km. Subjektivně se motor ztišil, hlavně na volnoběh a při konstantní rychlosti, i přítelkyně si toho všimla. Olej jsem zatím nedoléval. Spotřeba nafty se zvýšila z 5,3 l na 5,7l ( převážně město a krátké trasy).Akorát teď auto trochu déle startuje ( díky Pitrisi za vytvoření vlákna " Co s tím "- příčiny řeším tam).
Mám teď po tom přechodu zkrátit interval výměny? Normálně měním po 10 tkm/1 rok. Před výměnou proveden výplach 5w30, 20 minut na volnoběh.
Díky .
info po přechodu z 5w30 A1/B1 na 5w40 C3, Ford Focus 3 Turnier ,2011, 1.6 tdci, 85kW.
Koupil jsem https://maziva.heureka.cz/yacco-vx-1000-fap-5w-40-5-l/ na Pitrisovo doporučení. Od výměny najeto cca 800km. Subjektivně se motor ztišil, hlavně na volnoběh a při konstantní rychlosti, i přítelkyně si toho všimla. Olej jsem zatím nedoléval. Spotřeba nafty se zvýšila z 5,3 l na 5,7l ( převážně město a krátké trasy).Akorát teď auto trochu déle startuje ( díky Pitrisi za vytvoření vlákna " Co s tím "- příčiny řeším tam).
Mám teď po tom přechodu zkrátit interval výměny? Normálně měním po 10 tkm/1 rok. Před výměnou proveden výplach 5w30, 20 minut na volnoběh.
Díky .