Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Doběh ventilátoru po vypnutí motoru je už hodně dlouho úplně normální.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No a Do benzinu radši ACEA A3 (C3) než 2290.pepoh píše:lengy co to lejes? to su mimo psa normy, ne ?
Jerry3 píše:Naprostá většina firemních norem má své opodstatnění pouze z hlediska homologace - kvůli exhalačním požadavkům.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
lepsie urcite, ale ked to ma v zaruke.
ja bych sa neodvazil zasahovat pocas zaruky, vdaka Bohu mam 2296
ja bych sa neodvazil zasahovat pocas zaruky, vdaka Bohu mam 2296
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Při předepsaném servisu(naštěstí koncem října) dává značkový servis Total First 0W-30 C2 a v dubnu na letní sezónu mi dává ten samý servis MO 5W-40 NT naprosto bez problémů. A proč?Inu proto,že většina zaměstnanců si dává do svých aut také plnotučný olej a nikoliv pleťovou vodu.
A co to máš vlastně za auto,poslední model C3? Tak to bych se moc neradoval,bo tam už je předepsán rovněž 0W-30 C2. On už v podstatě systém PSA ani olej 5W-40 2296 nezná.
A co to máš vlastně za auto,poslední model C3? Tak to bych se moc neradoval,bo tam už je předepsán rovněž 0W-30 C2. On už v podstatě systém PSA ani olej 5W-40 2296 nezná.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
mam na vyber, urcite 2296 pojde, na tom budem trvat
teraz sa nove c3 lpg nedaju zohnat , vsetko su uz nove €6,2.... startstop
kupil som defacto posledny €6,1 s plynom (skladovy v prievidzi, mnoho c3 tam beha)
po 1400km reaguje lepsie na pedal, spotreba na tempomat 55/95 je priazniva, myslel som ze bude zrat moc plynu.
p-p ukazuje cca 2x okamzitu spotrebu plynu voci benzinu.. ale podla realneho prepoctu je to nepravda.
dosiahnut <6l benz som mal problem na sare. rekord bol 5,3/100 s max tlakom pneu a "prius jazda" na zotrvacnost.
tu soferujem na uplne normal a je <6l plyn
pumpari su ok, ze si clovek sam bere lpg, aj ked by bez special skolenia nemal
mosazna redukcia acme/dish je doma, uz iba dialnicne nalepky a hura za hranice
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Motor PSA 1.2 Puretech, patří mezi nejspolehlivější motory dneška. Dobře utěsněné písty předcházejí jakékoli spotřebě oleje. Má kované písty a kolem horního kroužku galerii z tvrdšího materiálu. Jsou motory s nájezdem přes 150 tisíc km. bez problémů. Nově upravené písty dostal i motor 1.6 THP. Jenom že mě přijde dávat do tohoto motoru olej určený spíšelengy60 píše:Při předepsaném servisu(naštěstí koncem října) dává značkový servis Total First 0W-30 C2 a v dubnu na letní sezónu mi dává ten samý servis MO 5W-40 NT naprosto bez problémů.
pro motosport s HTHS viskozitou 4,1 až přehnaný. Nebo zbytečný.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nic z toho, co jsi vyjmenoval, ti nezaručí ztrátu honování. To právě jen ten olej.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
I tvrdší materiál se začne přidírat pokud teplotou olej zřídne moc !! A se sníženou HTHS viskozitou zřídne moc dřív. Netvrdím že tam má být 10w60 s HTHS okolo 6-ti, ovšem 5w40 s HTHS 4 ?? Proč ne. Ale 3 může být i v běžných podmínkách málo.svara@ píše:Má kované písty a kolem horního kroužku galerii z tvrdšího materiálu. Jsou motory s nájezdem přes 150 tisíc km. bez problémů....
A 150 tkm bez problémů má být etalon kvality ??
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Svara to zřejmě myslel tak,že i po 150.000 zatím nejsou žádné zprávy o problémech se spotřebou olej,bo víc asi zatím nikdo nenajel.Nicméně si nejsem jist,zda se ty kované písty týkají atmo 1.2,mám ten dojem,že pouze přeplňovaných verzí.Jinak já samozřejmě těch 150 tkm nejspíš ani nenajedu a dřív auto vyměním,ale jednak samozřejmě nevím,co se může v budoucnu semlít,takže bych rád měl motor v dobré kondici a za druhé se motor chová a zvučí s olejem 5W-40 úplně jinak než z 0W-30 C2.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano, prevence se rozhodně vyplatí.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jo. Tak jsem to měl na mysli. Je to motor který si získává i na vzdory skromného obsahu 1.2lengy60 píše:Svara to zřejmě myslel tak,že i po 150.000 zatím nejsou žádné zprávy o problémech se spotřebou olej,bo víc asi zatím nikdo nenajel.
a tří válců stále větší popularitu. Příjemná dynamika zaručena. Říká se že potěší i sportovnější
fanoušky svým zvukovým projevem, který je výrazný a hutný. A co se spolehlivosti týče,
předvádí nečekané. I moje 1.4 má s B71 2290 zvukový projev výrazný a hutný
k tomu krásně bublavý. Někdy si jen tak hraji s plynem. Je krásně slyšet jak motor zabírá.
Olej neubývá od 2 000 tis. ot. se dere za plynem. Nový filtr vzduchu, vyměněný olej
a paráda.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jenže (pokud si pamatuji) tak si psal, že tam máš Mobil1 ESP Formula 5w30 - což je sice olej s normou B71 2290, ale - jako jeden z mála (a možná jediný) s 2290 a s normální HTHS viskozitou 3,58 mPa.s. Většina ostatních olejů 2290 5w30 má HTHS jen někde u tří....svara@ píše:....I moje 1.4 má s B71 2290 zvukový projev výrazný a hutný
k tomu krásně bublavý. Někdy si jen tak hraji s plynem. Je krásně slyšet jak motor zabírá....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Venku uz je dlouho horko a tem sportovnim fanouskum snizena HTHS nestiha umazat zavity.svara@ píše: Jo. Tak jsem to měl na mysli. Je to motor který si získává i na vzdory skromného obsahu 1.2
a tří válců stále větší popularitu. Příjemná dynamika zaručena. Říká se že potěší i sportovnější
fanoušky svým zvukovým projevem, který je výrazný a hutný. A co se spolehlivosti týče,
předvádí nečekané.
Třivalec potesi i sportovnejsi ridice zvukem? Ano v otackach pres 7000. Ale v Triumphu.
A 1,4i se dere od 2000ot...,
To je skutecne idealni tahat ho do akcelerece z techto otacek.
Jo,urcite neprotestuje. Vlastne to tak ma byt...,
Ze jsem tady lezl,byl to preklik.
Naposledy upravil(a) Pedro dne stř čer 06, 2018 14:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No těžce nestíhají vyrábět ,takže po fabrice v Číně postavili již třetí někde v Evropě. Mimoto stáhli 1.2 z C1 a P 108 a nově již pouze 1.0 Daihatsu se zvýšeným výkonem na 72 PS.svara@ píše:Jo. Tak jsem to měl na mysli. Je to motor který si získává i na vzdory skromného obsahu 1.2lengy60 píše:Svara to zřejmě myslel tak,že i po 150.000 zatím nejsou žádné zprávy o problémech se spotřebou olej,bo víc asi zatím nikdo nenajel.
a tří válců stále větší popularitu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
svara@ píše:Jo. Tak jsem to měl na mysli. Je to motor který si získává i na vzdory skromného obsahu 1.2lengy60 píše:Svara to zřejmě myslel tak,že i po 150.000 zatím nejsou žádné zprávy o problémech se spotřebou olej,bo víc asi zatím nikdo nenajel.
a tří válců stále větší popularitu. Příjemná dynamika zaručena. Říká se že potěší i sportovnější
fanoušky svým zvukovým projevem, který je výrazný a hutný. A co se spolehlivosti týče,
předvádí nečekané. I moje 1.4 má s B71 2290 zvukový projev výrazný a hutný
k tomu krásně bublavý. Někdy si jen tak hraji s plynem. Je krásně slyšet jak motor zabírá.
Olej neubývá od 2 000 tis. ot. se dere za plynem. Nový filtr vzduchu, vyměněný olej
a paráda.
to neviem, no ja som rad ze je motor tichy, pri tempomatovej jazde pneu prekricia motor.. (michelin energysaver)
zvuk vyfuku nema basy, len jakesi fucanie do potrubia tf-tf-tf ; neni to 147gta
od >2500 sa citelne prebera, pod 2000 nema zmysel .
je citit vychytavky na zlepsenie trenia, napriek kompresii 11:1 slabo brzi motorom
napriek tomu ze je <90k, da sa svizne jazdit, tempomat v serii je navykovy, bez toho by ziadne auto nechcel.
na sare s rovnakym stylom jazdy bych mal ~7l/100, to bola aj trochu lahsia..a cez leto sa prehrieval motor, tu proste rucka je "zaseknuta" na 90c
citim ze za 18 rokov frantici urobili nejake pokroky
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30