olej Toyota Prius Hybrid
Moderátor: Colommbo
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Dodatek: kdybych byl vůl, nekoumal to tady a neotravoval Pitrise a nic neřešil, tak pojedu do bývalé toyoty, kde mi tam dají 5w-30 s C3 (jako posledně) a žil bych s blahem, jak se o auto relativně (kvůli malému nájezdu starám) starám.
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Řekl bych, že až úzkostlivě řešíš peníze. Kdybych přemýšlel, jestli dám ženě k svátku filtr, tak si raději pořídím Felicii nebo Fabii, na kterou je vše "za babku". Ač úsporný a spolehlivý, tak přece jen složitý a na vrakovištích málo se vyskytující Prius je. Při tak velmi nízkém nájezdu už byste mohli být i jedni z prvních, kdo by začali mít problémy s akumulátory.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Ale mě se nic nepříčí Já tu 0w20 zmínil jako alternativu, bo v hybridu, kdy jede spalovací motor jen občas a "plné" mazání je potřeba okamžitě, má takto nízkoviskózní olej svůj význam. Ale ten Valvoline FE 5w30 bude určitě taky dobře použitelný. On rozdíl kinematických viskozit není velký a pro 5w30 hovoří vyšší TBN - alkalická rezerva. Zde to bude lepší jak 5w40....Zdena píše:....Jestli se to Pitrisovi úplně příčí....
Můžeš i Valvoline FE 5w30 a vyměň i airfiltr
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Zdena piše: "A já to kvůli tomu malému nájezdu natahoval, jednou o 4 měsíce, potom o 7."
A to už bych nedělal. Olej by měl max po roce být vyměnění jelikož degraduje a u tvé ženy možná ani nezažije pracovní teplotu.
Zdena píše:"první 4 roky do toho dávali 5w-40."
A proto bych neskákal do 0w20 ale právě do té 5w30. O jeden schod.
A pojďme počítat. Já si olej měnil s bratrancem svépomocí a vyšlo to na 880 peněz (Valvo FE 5w30 4l + olej.filtr Toyota + těsnicí kroužek pod výpušťák).
Tobě servis nabízí jak jsi psal za 1100 kč což je o 220 víc jak u svépomoci a to je velice férová cena.
A ještě něco. Ty očekáváš že Pitris za tebe rozhodne. Ne, rozhodnout se musíš sám a Pitris Ti může oleje doporučit co už udělal.
Hodně štěstí při výběru.
A to už bych nedělal. Olej by měl max po roce být vyměnění jelikož degraduje a u tvé ženy možná ani nezažije pracovní teplotu.
Zdena píše:"první 4 roky do toho dávali 5w-40."
A proto bych neskákal do 0w20 ale právě do té 5w30. O jeden schod.
A pojďme počítat. Já si olej měnil s bratrancem svépomocí a vyšlo to na 880 peněz (Valvo FE 5w30 4l + olej.filtr Toyota + těsnicí kroužek pod výpušťák).
Tobě servis nabízí jak jsi psal za 1100 kč což je o 220 víc jak u svépomoci a to je velice férová cena.
A ještě něco. Ty očekáváš že Pitris za tebe rozhodne. Ne, rozhodnout se musíš sám a Pitris Ti může oleje doporučit co už udělal.
Hodně štěstí při výběru.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Jezevcik Ti napsal: "Řekl bych, že až úzkostlivě řešíš peníze"
Mám stejný pocit jak Jezevcik, nic mi do toho není ale nevím jestli se vyplatí mít auto s tak malým ročním nájezdem.
Mám stejný pocit jak Jezevcik, nic mi do toho není ale nevím jestli se vyplatí mít auto s tak malým ročním nájezdem.
Naposledy upravil(a) abc dne úte bře 13, 2018 22:55, celkem upraveno 2 x.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Chtěl jsem také reagovat ale nemám slov.abc píše:"Řekl bych, že až úzkostlivě řešíš peníze" Ti napsal Jezevcik.
Mám stejný pocit, nic mi do toho není ale nevím jestli se vyplatí mít auto s tak malým ročním nájezdem.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: olej Toyota Prius Hybrid
porovnavat oleje z normalnych aut (dokonca ani ak maju a pouzivaju start/stop) s olejom do hybridu velmi nejde, v hybride pri takych kratkych trasach:
- olej sa nikdy nezohreje ani na pracovnu teplotu, takze sa z neho neodpari voda a zvysky benzinu, preto sa rychlejsie nici a treba ho menit casto, idealne raz za rok)
- casto pocas jazdy startuje studeny motor, preto 0wXX
- nerobi dlhe trasy cisto na spalovaci motor, kde by sa olej mohol prilis prehriat, preto kvoli nizsej spotrebe bez negativ XXw20 A1/A5
ja by som suhlasil s Pitrisom a dal 0w20 kazdy rok
- olej sa nikdy nezohreje ani na pracovnu teplotu, takze sa z neho neodpari voda a zvysky benzinu, preto sa rychlejsie nici a treba ho menit casto, idealne raz za rok)
- casto pocas jazdy startuje studeny motor, preto 0wXX
- nerobi dlhe trasy cisto na spalovaci motor, kde by sa olej mohol prilis prehriat, preto kvoli nizsej spotrebe bez negativ XXw20 A1/A5
ja by som suhlasil s Pitrisom a dal 0w20 kazdy rok
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Problém je v tom, že málokdo přemýšlí nad tím, v jakém Prius pracuje režimu a chce od něj provoz s ještě menšími, než minimálními náklady. V tomto konkrétním případu se sešly ty nejhorší provozní podmínky a neochota majitele připlatit si pár korun za to málo, co daný vůz vyžaduje.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Ale já nad tím právě přemýšlím, ale když:Jezevcik píše:Problém je v tom, že málokdo přemýšlí nad tím, v jakém Prius pracuje režimu a chce od něj provoz s ještě menšími, než minimálními náklady. V tomto konkrétním případu se sešly ty nejhorší provozní podmínky a neochota majitele připlatit si pár korun za to málo, co daný vůz vyžaduje.
u prvního majitele to najelo na 5w-40 85 tis km v autorizovaném servisu
potom 2 roky 0w-20 na vyžádání v autorizivaném servise (600,-/litr) z mojí strany
potom rok dle standardní servisní prohlídky, v autorizovaném servisu, co přišel o autorizaci 5w-30 C3. (bez doplatku).
Vyjádření Pitrise, že oleje 0w-20 a 5w-30 (A1/A5) jsou relativně dle technických informací stejné, přičemž oba připouští Toyota a ve vyhledávači Valvoline je FE 5w-30 na prvním místě + stáří vozu a najeté km.
Na foru Toyoty jezdí polovina na 0w-20 a druhá polovina na 5w-30 (další normy neřeší).
A pomalu jsem tady ukamenován.
(mmj. ten servis, co přišel o autorizaci Toyoty je teď autorizovaným servisem Honda).
Dnes jsem volal do nové Toyoty v Olomouci, co do těch aut dávají a bylo mi řečeno, že do benzínů a hybridů většinou 0w-20 za ceny standardních prohlídek.
Můj závěr (ještě ověřím, jestli nemáme ten problémový motor, co žere olej):
dám tam jedenkrát za rok 0w-20 od valvoline (kluci od vedle), jednou za dva roky to pojede do nového autorizovaného, kde dostane taky 0w-20 (bez příplatku) + brzdová kapalina... a razítko do servisní knížky.
Minimální náklady s otazníkem: vždy EVO benzín bez BIO, aby se někde nezačalo něco rozkládat, pak závada a diagnostika hybridního systému v Olomouci (nebyla zadarmo), převoz na podvalu do Zlína do autorizovaného (v Olomouci ještě nebyl) taky nebyla zadarmo. Ten stres jestli výměnu invertoru za 50 tis kč Toyota uzná - uznala. Nedávno odešla startovací baterka, samozřejmě mimo domov a v nejméně vhodnou situaci, když po testech v autorizovaném servisu byla v létě prý ok a měsíc před kolapsem jsem ji preventivně dobíjel.
Vyjde to vše na stejno. Jestli invertor za 50 nebo u mně u dieslu DPF za 40.
Jinak baterky jsou ok, tady ten typ má malou kapacitu, moc km na ně nenajedeš, je to takový pomahač. Rozjedeš to ve městě třeba na 50, vypne motor a jedeš na baterky. Já se s tím dostal (s 0w-20) i na 3l, žena ne
Takový ten kompromis. Ale takovou tu klasiku typu: nabrčím motor, otevřu vrata, vyjedu z garáže, zavřu vrata a jedu vypadá většinou v podání hybridu: otevřu vrata, vyjedu na elektřinu, zavřu vrata, jedu a teprve pak se sepne benzínový motor (někdy i při výjezdu a zastavení za vraty).
Re: olej Toyota Prius Hybrid
S dovolením....
To jsem nenapsal. Uvedl jsem, že:Zdena píše:Vyjádření Pitrise, že oleje 0w-20 a 5w-30 (A1/A5) jsou relativně dle technických informací stejné....
Pitris píše:....rozdíl kinematických viskozit není velký....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Myslíš tedy viskozitu, nebo jak to myslíš?
u 0w-20 při -35C méně jak 6200 mPa.s
u 5w-30 FE při -30C méně jak 6400 mPa.s
u 0w-20 při -35C méně jak 6200 mPa.s
u 5w-30 FE při -30C méně jak 6400 mPa.s
Re: olej Toyota Prius Hybrid
Pitris myslel kinematickou viskozitu (udava se pri 40°C a 100°C), souvisi s viskoznim indexem (kinematicka viskozita pri 40°C).
Ty pises o dynamicke CCS viskozote, ktera spolu cerpatelnosti charakterizuje nizkoteplotni vlastnosti.
Ty pises o dynamicke CCS viskozote, ktera spolu cerpatelnosti charakterizuje nizkoteplotni vlastnosti.
Re: olej Toyota Prius Hybrid
DĚKUJI
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF