Jako třeba motory s Atkinsonovým a Millerovým cyklem.Jerry3 píše: Výjimkou jsou záměrně podladěné motory, které dynamickou jízdu neumožňují, neboť ořezávají výkonovou špičku tím, že do motoru nepouštějí dostatek paliva k jejímu dosažení.
StartStopSystém
Moderátor: Colommbo
Re: StartStopSystém
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: StartStopSystém
No, na tohle jsem zrovna nenarážel. Ale na motory s elektronicky oříznutým vrškem.
Re: StartStopSystém
Včera jsem jel v zácpě: tři pruhy, délka min. 500 m, trvalo mi to přes 20 minut. Přede mnou nová RAV-ka. Napadlo mne počítat, kolikrát jí probliknou koncovky při startování. Na čísle 30 mě to přestalo bavit, ale pak skončilo i to opakované startování: buď to řidič konečně vypnul, nebo mu došla šťáva v akumulátoru.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: StartStopSystém
A to se prostě vyplatí...!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: StartStopSystém
Řekl bych, že B je správně
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: StartStopSystém
Opravdu to není tak růžové jak se to snaží prezentovat http://www.autoforum.cz/technika/start- ... en-omezit/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: StartStopSystém
Citace z článku:
„U normálního auta bez automatického zhasínání můžeme očekávat, že během své životnosti strpí až 50 000 zastávek. Ale s automatickým start-stopem se tento stav dramaticky zvýší, až na 500 000 zhasínacích a startovacích cyklů po dobu životnosti motoru,“...
Řekl bych, že přinejmenším ten první údaj je silně "podstřelený", neboť někde jinde jsem četl poněkud jiné cifry, kde to vycházelo na 50-násobek
„U normálního auta bez automatického zhasínání můžeme očekávat, že během své životnosti strpí až 50 000 zastávek. Ale s automatickým start-stopem se tento stav dramaticky zvýší, až na 500 000 zhasínacích a startovacích cyklů po dobu životnosti motoru,“...
Řekl bych, že přinejmenším ten první údaj je silně "podstřelený", neboť někde jinde jsem četl poněkud jiné cifry, kde to vycházelo na 50-násobek
Re: StartStopSystém
Mě ten údaj u normálního auta sedí. 50k cyklů po 5km = 250kkm.
Ale já motor na světlech nevypínám. Na druhou stranu 100km v kuse tvoří zlomek mých cest.
Chrochták se má ráno nastartovat a chcípnout večer po nacouvání do stodoly!
Ale já motor na světlech nevypínám. Na druhou stranu 100km v kuse tvoří zlomek mých cest.
Chrochták se má ráno nastartovat a chcípnout večer po nacouvání do stodoly!
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: StartStopSystém
No a u mne je tomu přesně naopak.rousini píše:Na druhou stranu 100km v kuse tvoří zlomek mých cest.
Re: StartStopSystém
A další zajímavý článek o SS systému, bateriích a především jakým způsobem jsou dnes dobíjeny autobaterie ve vozidle. Rozhodně stojí za přečtení (je od Vaculíka) http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... -internetu Už se podařilo doku*vit i dobíjecí soustavu
Re: StartStopSystém
V článku je několik nepřesností:
- Zcela chybí informace o tom, že největší problém z hlediska opakovaných startů představuje pro motor axiální uložení klikového hřídele a také skutečnost, že pro každé spuštění motoru je třeba sešlápnout spojkový pedál, tedy pokud se nejedná o agregát s HDM automatem, což ničí i spojkové ložisko a celý vypínací mechanismus spojky (dtto platí pro dvouspojkové automaty).
- V dnešní době mívá odpojení akumulátoru za následek nutnost odvozu auta na plaťáku do značkového servisu za účelem znovuoživení. Proto je jakákoliv rada ohledně "nošení aku domů kvůli dobití" naprosto kontaproduktivní.
- Jediným způsobem, jak bez ohrožení elektroniky moderního vozu dobít jeho akumulátor, je tzv. ve voze, tj. bez jeho odpojení. A na to je vždy potřeba elektronická inteligentní nabíječka. Ani toto není v článku dostatečně zdůrazněno.
- Inteligentní nabíjení je u řady vozů možno oblbnout zapojením dodatečné zátěže přes konektor "zapalovače": starý dobrý zapalovač cigaret do zásuvky dnes již povětšinou nedáte, ale přinejmenším jednu zásuvku má snad každé auto. Zátěž mnohdy nemusí přesáhnout 1 A a napětí v palubní síti svědčí o tom, že systém dobíjí i v situacích, kdy by bez této zátěže "spal". V některých autech dokonce stačí zapnout světla a opět to dobíjí. Naopak třeba vyhřívání skel či sedaček tento efekt kupodivu obvykle nemívá.
Nacházím tam ještě i další momenty, s nimiž se nemohu ztotožnit, ale ty jsou už dostatečně diskutabilní, tak se do nich raději nechci pouštět. Snad jen "drobnost": budoucnost patří akumulátorům technologie LiFePo4, ale to jen v případě, že auto nebude vybaveno např. složitým alarmem s GPS vyhledáváním a dalšími "klidovými odběry" navíc. Ovšem ta cena...
- Zcela chybí informace o tom, že největší problém z hlediska opakovaných startů představuje pro motor axiální uložení klikového hřídele a také skutečnost, že pro každé spuštění motoru je třeba sešlápnout spojkový pedál, tedy pokud se nejedná o agregát s HDM automatem, což ničí i spojkové ložisko a celý vypínací mechanismus spojky (dtto platí pro dvouspojkové automaty).
- V dnešní době mívá odpojení akumulátoru za následek nutnost odvozu auta na plaťáku do značkového servisu za účelem znovuoživení. Proto je jakákoliv rada ohledně "nošení aku domů kvůli dobití" naprosto kontaproduktivní.
- Jediným způsobem, jak bez ohrožení elektroniky moderního vozu dobít jeho akumulátor, je tzv. ve voze, tj. bez jeho odpojení. A na to je vždy potřeba elektronická inteligentní nabíječka. Ani toto není v článku dostatečně zdůrazněno.
- Inteligentní nabíjení je u řady vozů možno oblbnout zapojením dodatečné zátěže přes konektor "zapalovače": starý dobrý zapalovač cigaret do zásuvky dnes již povětšinou nedáte, ale přinejmenším jednu zásuvku má snad každé auto. Zátěž mnohdy nemusí přesáhnout 1 A a napětí v palubní síti svědčí o tom, že systém dobíjí i v situacích, kdy by bez této zátěže "spal". V některých autech dokonce stačí zapnout světla a opět to dobíjí. Naopak třeba vyhřívání skel či sedaček tento efekt kupodivu obvykle nemívá.
Nacházím tam ještě i další momenty, s nimiž se nemohu ztotožnit, ale ty jsou už dostatečně diskutabilní, tak se do nich raději nechci pouštět. Snad jen "drobnost": budoucnost patří akumulátorům technologie LiFePo4, ale to jen v případě, že auto nebude vybaveno např. složitým alarmem s GPS vyhledáváním a dalšími "klidovými odběry" navíc. Ovšem ta cena...
Re: StartStopSystém
Někdo pod článkem argumentuje, že i když akumulátor dobije do plna, mohl by management akumulátor za specifických podmínek záhy opět vybít. Má pak smysl aku se SS vůbec nabíjet (pokud není blízko ke kritické hranici, tedy téměř vybitý)? Přiznám se, že jsem z této fičůry fakt nakrknutý. Připojil jsem aku teď na měřák a mám tam 12.57 V, což je dle článku hranice pro dodatečné dobití. SS mi nefunguje od listopadu, PP hlásí SS nefunkční, střidavě k vůli studenému motoru, nebo k vůli nedostatečně nabitému aku (jezdím trasy do 10 km). Co myslíte?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: StartStopSystém
Myslím, že "pokrok nezastavíš".
Re: StartStopSystém
Buď rád že Start Stop nefunguje. A jestli baterka 12,57V když není po jízdě, tak aku i altík gut
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: StartStopSystém
Kupř. Varta (ač tedy byla předposlední...) ve svých materiálech uvádí (uváděla) napětí 12,6V jako plné nabití. Z nějakých 12,57V bych si nedělal těžkou hlavu a byl rád, že se S/S systém deaktivuje sám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90