Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od PavelRS »

Od doby.. takže jsi tak taky jezdil. :wink:

No, ale vysvětlit to těm uživatelům co tak jezdí.. a že jich je sakra hromada. A on ten nouzák není jen o zatuhlé regulaci.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1880
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od BigBang »

ano, asi tak první rok, co jsem měl papíry :D stačilo mi si přečíst „nekonečné téma“ o nouzáku na VW clubu...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
VAG
Příspěvky: 76
Registrován: pát pro 23, 2016 11:46

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od VAG »

Jerry3 píše:No a přesně toho/takovéhoto vnímání chtěl autor dosáhnout. :idea:

Co by na tom změnilo, kdybys ho osobně znal?

Jinak jsi velmi nechápavý a snadno manipulovatelný.
Jak napsal Pitris: Každým dalším příspěvkem potvrzuješ že si zralý tak akorát na návštěvu u Chocholouška Obrázek
PavelRS - kravina VGT turbo ? No pro někoho kravina, pro ty chytřejší - stačí jen jezdit jak napsal BIGBANG :wink:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od PavelRS »

A proč VGT Turbo asi přišlo? Koukni se na svůj otáčkoměr, možná pochopíš. :P
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

VAG nikdy nic nepochopí, on na to totiž nemá. Ostatně jako většina koncerňáků i on trpí kognitivním deficitem.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

Matěj píše:A nejsou ty "vady" TDi vidět proto, že jich jezdí prostě hodně?

5 Hond a 21 Toyot co u nás jezdí prostě nemůže už z toho množství mít stejně závad jako desetitisíce TDiček.

Lidi prostě chtějí a kupují "koncern v naftě". Na parkovišti v práci stojí desítky a desítky TDi a jen 2 Hondy..........
ANO PRAVE PRO TO..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

PavelRS píše:Ona to taková jasná převaha TDi nad benzinem není. A ani v rámci koncernu.

Když člověk projde parkoviště např. u Kauflandu, tak najde dost benzinových Octavií, Seatů atd. A i kdyby poměr byl 60 vs. 40% ve prospěch nafty, tak ty problémy jsou vidět, protože skutečně jsou.

Motory PD byly problém sami o sobě. A slavné TDI rotačky, byť spotřebou byly velmi dobré, také bezporuchové nejsou. Viz. variabilní geometrie turba. S tím se potýká každý, kdo jí má, každý to šudlá a pak se diví. A taky jsou vidět občas vyletěné ojnice a prasklé písty, že by pokusy udělat z toho sporťáka? :lol:

Nejlepší byl jeden známí co jí má. Turbo po repasu, vytočil to do 3000 ot. a nouzák. :lol:

Pak jsme se bavili u turbu všeobecně a zeptal se mně, zda se mi zasekává a padá mi auto do nouzového režimu. No, s úsměvem jsem mu řekl, že nepadá, protože takovou kravinu jako VG Turbo naštěstí nemám.

Kdyby lidi koukali i na charakteristiku motoru, využitelnost otáček a na to, že u benzinu je mnohem méně potencionálních problémů, tak v životě taková TDI mánie není. Bohužel, lidé jsou hloupí a koukají hlavně na spotřebu a vynalézavý Čech i Slovák si naftu dost často opatří jinde než na pumpě, že? :wink:

Dcera mé známé chtěla Alfu Romeo GT, a koupila si jí. 1.9 JTD 16V CR 110 kW, dovoz z Německa. Rozmlouvali jí to a věděli proč. Po velmi krátké době od koupě se navýšila pořizovací cena o 25%, když musela kupovat nové vstřikovače. A to ještě měla slevu v servisu, jinak by se to blížilo skoro 50%.

Já si za cenu těch vstřikovačů udělal komplet servis po nákupu ojetiny, k tomu navíc preventivní dobrovolný servis a mám klid. A ještě mi dost podstatná částka zbyla .

Než jsem změnil zaměstnání, tak jsem jezdil do různých firem se zbožím a před cca rokem jsem do jedné přijel a tam 15 nových Rapidů. Ptám se technika, který měl na starosti zboží, které jsem vozil, co koupili. Nadhodil jsem: "To jsou 1.6 TDi?" a on: "Ne, kde pak, 1.2 TSička. Na to naše ježdění nám to stačí, problémy už Škodovka vyřešila a když jsme si spočítali, kolik ušetříme na servisu, pojistce a hlavně když jsme řešili, co se může všechno na té naftě vys.at, tak jsme koupili benzinový. Ta spotřeba je tam skoro stejná a i kdyby byla vyšší, tak jsme stejně šli do benzinu. Za ty problémy nám litr spotřeby navíc nevadí."

Některé firmy už uvažují taky jinak. :wink:
No pekne jsi se rozkecal,hotova slohova prace..
Co bys nasel na motoru AGR krom maleho vykonu..? Tak a ted se predved ty teoretiku.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

PavelRS píše:Od doby.. takže jsi tak taky jezdil. :wink:

No, ale vysvětlit to těm uživatelům co tak jezdí.. a že jich je sakra hromada. A on ten nouzák není jen o zatuhlé regulaci.
A o cem dalsim? Necham se poucit.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

PavelRS píše:A proč VGT Turbo asi přišlo? Koukni se na svůj otáčkoměr, možná pochopíš. :P
No ja se koukal..na nic jsem neprisel,a to mam wastegate turbo.Jezdim 2000-4000 ot a vic nepotrebuji.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

Hlavne tady michate hrusky s jabkama.Od rotacek skok k PD motorum..klasice 1.8 20v skok k TSI..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od rousini »

No já bych některé puritánské projevy petrolheadů akceptoval od lidí. co si piplají v garáži něco skutečně puristického. To určitě není 20V 1,8, která začala fungovat až díky turbu.
Mlácení hubou o blbcích s naftou je úsměvné a až si říkám, co k tomu člověka vede. Přece, když jsem spokojený, tak většinou nemívám nutkání konentovat a poukazovat na věci mimo můj fokus...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Kdyby to bylo jen věcí vkusu, OK. Ovšem tohle je o otrávení ovzduší v evropských městských aglomeracích a nejen tam - viz údolí řeky Inn. Kromě toho zde jde rovněž o nerovnou spotřební daň.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od PavelRS »

AGR, byť je to asi to spolehlivější, taky není ztělesnění dokonalosti. Taky si počteš o padání do nouzového režimu, ztrátě tahu, škubání motoru, problémy s EGR ventilem atd. 8)

Ano, přesně tak Novone, 2000 až 4000 ot. Což pro mě uživatelsky není příjemné díky tomu úzkému spektru využitelných otáček, ještě k tomu to má delší zpřevodování (ale ve finále omezené stejně otáčkami) a jde to do nich pomaleji. Někomu nenáročnému to možná stačí...

Já jezdil tři roky v zaměstnání s podobně silným nafťákem (66kW/200 Nm) byť o menším obsahu, ale bylo to spíš utrpení. Rozjezdy ve městě na křižovatce šílené, protože do 2000 ot. to doslova nejelo. Pak to vystřelilo a po chvilce zase už netáhlo. K tomu neustálé řazení ve městě. Při předjíždění to při překročení 3500 zase nejelo, takže předjíždění si člověk musel sakra rozmýšlet a i při něm samořejmě řadit nahoru, což manévr zrovna nezkrátí. Podřazovat před předjížděním nešlo. Jezdil jsem s tím v rámci třech krajů a samozřejmě ve městech, najel jsem s tím cca 50 tisíc km.

S AGR jsem nejel, ale se silnější 1.9 TDi 81 kW ano a tam bylo chování pod turbem dost podobné, byť turbo naběhlo trošku níž než ve 2000 ot.

To už byla příjemnější jízda a stále je s Feldou 1.3 MPi. byť bez kopance, a taky malým výkonem, ale radši plynulost, než jízdu na houpačce. U 1.8T je náběh taky lineární bez kopance a hlavně s širokým spektrem využitelných otáček.

Kamarádův nový Peugeot 1.2 pure-tech 81kW/205Nm v není taky žádná hitparáda a má citelnou turbodíru, ale rozhodně je příjemnější. Hlavně při předjíždění mi stačil jeden kvalt a nemusel jsem řadit. Což u dieselu v práci bylo na denním pořádku.

Dobrá možná ti stačí 2000-4000 ot. V tom případě jsi hodně skromný člověk, ale pokud tohle někdo označuje za "dokonalost" (nemyslím tím tebe)...

rousini: To samé bych mohl říci v kontextu toho, že nafta bez turba je jen lemra "co jede, ale nejede" - viz 1.9 sdi, kterou jsem si taky vyzkoušel.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

PavelRS: Zadny motor neni dokonaly. 1.8 20V at s turbem nebo bez je jediny motor pouzity v platforme A4,ktery za neco stoji z hlediska mechaniky,tim to konci.U ostatnich,ac se snazis jak chces jde do haje mechanika.
Ale chuj s tym,napis jak jsi spokojeny az tam budes mit 300 tis.km,jo?
U sveho auta citim nabihat turbo pri 1750 ot.Pokud chci predjet nekoho tak mi staci mit motor ve 2000 ot a jen slapnout na plyn,netreba mi podrazovat,kroutak se "o to postara".Kdyz jedu mazdou,tak je mi sakra otravne to drzet furt v otackach,aby to jelo..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Kdykoli, tedy až na světlé výjimky, které rozhodně nebyly od koncernu, jsem jel s turbodieselem, trpěl jsem přesně v duchu Pavlova popisu. A když mi tehdy ještě nové Mondeo předvedlo něco podobného, okamžitě jsem to reklamoval jako vadu. Někomu to holt vyhovuje dokonce jako vlastnost a ještě je schopen to vyzdvihovat.
Odpovědět