Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
VAG:
Já, ač uživatel koncernového auta, ovšem benzinového a ještě spolehlivého motoru (1.8T 20V), se musím smát a směju se téměř denně.
Stačí se kouknout na stránku FB, skupina Octavia poradna/bazar, a sledovat zoufalé příspěvky lidí s koncernovými TDi motory. Pravidelně tam jsou zoufalé příspěvky uživatelů, že jim to "nejede," svítí kontrolka motoru, problém s DPF,s EGR, prasklými ojnicemi u PDček.
Dokonce se tam občas objeví i legenda 1.9 TDi s prasklými písty a vyletěnou ojnicí.
Ono to sice ani s benzinovými motory není tak slavné u VAG od určité doby, ale tyhle a podobné problémy tam řeší z naprosté většiny jen majitelé TDIček.
Já, ač uživatel koncernového auta, ovšem benzinového a ještě spolehlivého motoru (1.8T 20V), se musím smát a směju se téměř denně.
Stačí se kouknout na stránku FB, skupina Octavia poradna/bazar, a sledovat zoufalé příspěvky lidí s koncernovými TDi motory. Pravidelně tam jsou zoufalé příspěvky uživatelů, že jim to "nejede," svítí kontrolka motoru, problém s DPF,s EGR, prasklými ojnicemi u PDček.
Dokonce se tam občas objeví i legenda 1.9 TDi s prasklými písty a vyletěnou ojnicí.
Ono to sice ani s benzinovými motory není tak slavné u VAG od určité doby, ale tyhle a podobné problémy tam řeší z naprosté většiny jen majitelé TDIček.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ano ale musel jsem se japonců zastat. Zastat se musím i prvních TDI 66kW co jsme měli v Octávii I generace a 2,5TDI. To byl skok po TD, bohužel až pak se zjistilo kam. Ale naftu po roce kousek za 2000 už nee u nikoho.NOVON píše:tonny: Vsak tvého motoru se to jeste netyka.Ty tam mas jeste rozvodovy remen,ne?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Kdyby výrobci nafťáků nebyli nuceni k velmi komplikovaným proekologickým řešením, tak dieselová technologie zvesela žije dâl, protože poskytuje řadu výhod.
Nejlepší naftové motory se dělaly do konce devadesátých let a ty od Toyoty si s "tédéíčky", co se spolehlivosti a snadných mrazivých startů týká, vytíraly zadek. Že nebyly tak rozšířené, není vinou jich samotných, ale zaslepeností českých zákazníků - toť informace pro VAGa.
Nejlepší naftové motory se dělaly do konce devadesátých let a ty od Toyoty si s "tédéíčky", co se spolehlivosti a snadných mrazivých startů týká, vytíraly zadek. Že nebyly tak rozšířené, není vinou jich samotných, ale zaslepeností českých zákazníků - toť informace pro VAGa.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A mně se chce něco říct...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Jerry, povídej! Ať se to dozvíme ještě letos!
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A nejsou ty "vady" TDi vidět proto, že jich jezdí prostě hodně?
5 Hond a 21 Toyot co u nás jezdí prostě nemůže už z toho množství mít stejně závad jako desetitisíce TDiček.
Lidi prostě chtějí a kupují "koncern v naftě". Na parkovišti v práci stojí desítky a desítky TDi a jen 2 Hondy..........
5 Hond a 21 Toyot co u nás jezdí prostě nemůže už z toho množství mít stejně závad jako desetitisíce TDiček.
Lidi prostě chtějí a kupují "koncern v naftě". Na parkovišti v práci stojí desítky a desítky TDi a jen 2 Hondy..........
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Davová rozhodnutí bývají ta nejhorší.Matěj píše:
Lidi prostě chtějí a kupují "koncern v naftě". Na parkovišti v práci stojí desítky a desítky TDi a jen 2 Hondy..........
Jak praví klasik v jedné úžasné české komedii: "Když je mezi třemi jen jeden chytrý, nesmí dojít k hlasování!".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ne. Ty vady jsou vidět prostě proto, že JSOU.Matěj píše:A nejsou ty "vady" TDi vidět proto, že jich jezdí prostě hodně?....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Nějak vidím jen tvrdé zastávání koncernu VAG, ne třeba PSA v naftě. Všichni u moderních nafťáků to svádí na nekvalitní naftu u nás. Já chtěl kdysi kupovat Suzuki Grand Vitara 2.0 HDI, na fórech hledal který vychytaný ročník a nakonec mne odradili drahé problémové vstřikovače u ojetin. 1.9 DDiS jsem zavrhl ihned jak se uvedl na trh, moc složité. Čerstvou ojetinu si koupil známý, vymlouval jsem mu to, ať vezme raději Vitaru s 2,4 benzín. Nedal si říci, nasypal do toho a prodal.
Že by kluci od PSA byli jiní, slušnější?
Že by kluci od PSA byli jiní, slušnější?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Pánové, doporučuji přečíst si následující poznatek ze slovenska.
https://forum.autobazar.eu/motor-vw-1-9 ... 67907.html
Když to shrnu, tak olej a jeho výměna je důležitá součást pro bezchybné provozování i u (jak napsal kolega Pavel) zoufalých uživatelů těchto motorů,kteří na to ovšem jaksi zapomněli. Ve spojení s myšlenkou Matěje, že těch aut je mezi námi prostě hodně vychází, že TDi motory slouží těm, který se o ně náležitě starají.
Mimochodem. Pitrisi k tvému vymazání odkazu na CTDi 2.2 od Hondy. Když jsou tyto motory tak skvělé, proč jsou tedy v každém bazaru a nikdo je nechce?
https://forum.autobazar.eu/motor-vw-1-9 ... 67907.html
Když to shrnu, tak olej a jeho výměna je důležitá součást pro bezchybné provozování i u (jak napsal kolega Pavel) zoufalých uživatelů těchto motorů,kteří na to ovšem jaksi zapomněli. Ve spojení s myšlenkou Matěje, že těch aut je mezi námi prostě hodně vychází, že TDi motory slouží těm, který se o ně náležitě starají.
Mimochodem. Pitrisi k tvému vymazání odkazu na CTDi 2.2 od Hondy. Když jsou tyto motory tak skvělé, proč jsou tedy v každém bazaru a nikdo je nechce?
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ten článek v odkazu jsem s přemáháním dočetl do půlky (když o co jde, mi bylo jasné hned v prvním odstavci a další čtení na tom už nic nezměnilo) a musím konstatovat, že jeho autor je buď umný manipulátor anebo "chorý zastánca" koncernu (obojí se vzájemně nevylučuje).
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Osobně ho neznám, ale s tím, že (a hlavně u PDčka) je třeba dbát na VW normu a správně odhadnout interval výměny oleje, musím jednoznačně souhlasit. Kdo to neřeší vystupuje pak jako zoufalý uživatel v TDi poradně
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
No a přesně toho/takovéhoto vnímání chtěl autor dosáhnout.
Co by na tom změnilo, kdybys ho osobně znal?
Jinak jsi velmi nechápavý a snadno manipulovatelný.
Co by na tom změnilo, kdybys ho osobně znal?
Jinak jsi velmi nechápavý a snadno manipulovatelný.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ona to taková jasná převaha TDi nad benzinem není. A ani v rámci koncernu.
Když člověk projde parkoviště např. u Kauflandu, tak najde dost benzinových Octavií, Seatů atd. A i kdyby poměr byl 60 vs. 40% ve prospěch nafty, tak ty problémy jsou vidět, protože skutečně jsou.
Motory PD byly problém sami o sobě. A slavné TDI rotačky, byť spotřebou byly velmi dobré, také bezporuchové nejsou. Viz. variabilní geometrie turba. S tím se potýká každý, kdo jí má, každý to šudlá a pak se diví. A taky jsou vidět občas vyletěné ojnice a prasklé písty, že by pokusy udělat z toho sporťáka?
Nejlepší byl jeden známí co jí má. Turbo po repasu, vytočil to do 3000 ot. a nouzák.
Pak jsme se bavili u turbu všeobecně a zeptal se mně, zda se mi zasekává a padá mi auto do nouzového režimu. No, s úsměvem jsem mu řekl, že nepadá, protože takovou kravinu jako VG Turbo naštěstí nemám.
Kdyby lidi koukali i na charakteristiku motoru, využitelnost otáček a na to, že u benzinu je mnohem méně potencionálních problémů, tak v životě taková TDI mánie není. Bohužel, lidé jsou hloupí a koukají hlavně na spotřebu a vynalézavý Čech i Slovák si naftu dost často opatří jinde než na pumpě, že?
Dcera mé známé chtěla Alfu Romeo GT, a koupila si jí. 1.9 JTD 16V CR 110 kW, dovoz z Německa. Rozmlouvali jí to a věděli proč. Po velmi krátké době od koupě se navýšila pořizovací cena o 25%, když musela kupovat nové vstřikovače. A to ještě měla slevu v servisu, jinak by se to blížilo skoro 50%.
Já si za cenu těch vstřikovačů udělal komplet servis po nákupu ojetiny, k tomu navíc preventivní dobrovolný servis a mám klid. A ještě mi dost podstatná částka zbyla .
Než jsem změnil zaměstnání, tak jsem jezdil do různých firem se zbožím a před cca rokem jsem do jedné přijel a tam 15 nových Rapidů. Ptám se technika, který měl na starosti zboží, které jsem vozil, co koupili. Nadhodil jsem: "To jsou 1.6 TDi?" a on: "Ne, kde pak, 1.2 TSička. Na to naše ježdění nám to stačí, problémy už Škodovka vyřešila a když jsme si spočítali, kolik ušetříme na servisu, pojistce a hlavně když jsme řešili, co se může všechno na té naftě vys.at, tak jsme koupili benzinový. Ta spotřeba je tam skoro stejná a i kdyby byla vyšší, tak jsme stejně šli do benzinu. Za ty problémy nám litr spotřeby navíc nevadí."
Některé firmy už uvažují taky jinak.
Když člověk projde parkoviště např. u Kauflandu, tak najde dost benzinových Octavií, Seatů atd. A i kdyby poměr byl 60 vs. 40% ve prospěch nafty, tak ty problémy jsou vidět, protože skutečně jsou.
Motory PD byly problém sami o sobě. A slavné TDI rotačky, byť spotřebou byly velmi dobré, také bezporuchové nejsou. Viz. variabilní geometrie turba. S tím se potýká každý, kdo jí má, každý to šudlá a pak se diví. A taky jsou vidět občas vyletěné ojnice a prasklé písty, že by pokusy udělat z toho sporťáka?
Nejlepší byl jeden známí co jí má. Turbo po repasu, vytočil to do 3000 ot. a nouzák.
Pak jsme se bavili u turbu všeobecně a zeptal se mně, zda se mi zasekává a padá mi auto do nouzového režimu. No, s úsměvem jsem mu řekl, že nepadá, protože takovou kravinu jako VG Turbo naštěstí nemám.
Kdyby lidi koukali i na charakteristiku motoru, využitelnost otáček a na to, že u benzinu je mnohem méně potencionálních problémů, tak v životě taková TDI mánie není. Bohužel, lidé jsou hloupí a koukají hlavně na spotřebu a vynalézavý Čech i Slovák si naftu dost často opatří jinde než na pumpě, že?
Dcera mé známé chtěla Alfu Romeo GT, a koupila si jí. 1.9 JTD 16V CR 110 kW, dovoz z Německa. Rozmlouvali jí to a věděli proč. Po velmi krátké době od koupě se navýšila pořizovací cena o 25%, když musela kupovat nové vstřikovače. A to ještě měla slevu v servisu, jinak by se to blížilo skoro 50%.
Já si za cenu těch vstřikovačů udělal komplet servis po nákupu ojetiny, k tomu navíc preventivní dobrovolný servis a mám klid. A ještě mi dost podstatná částka zbyla .
Než jsem změnil zaměstnání, tak jsem jezdil do různých firem se zbožím a před cca rokem jsem do jedné přijel a tam 15 nových Rapidů. Ptám se technika, který měl na starosti zboží, které jsem vozil, co koupili. Nadhodil jsem: "To jsou 1.6 TDi?" a on: "Ne, kde pak, 1.2 TSička. Na to naše ježdění nám to stačí, problémy už Škodovka vyřešila a když jsme si spočítali, kolik ušetříme na servisu, pojistce a hlavně když jsme řešili, co se může všechno na té naftě vys.at, tak jsme koupili benzinový. Ta spotřeba je tam skoro stejná a i kdyby byla vyšší, tak jsme stejně šli do benzinu. Za ty problémy nám litr spotřeby navíc nevadí."
Některé firmy už uvažují taky jinak.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
S VGT na naftě při tom stačí jezdit normálně, nepodtáčet a občas to poslat ke 4 tis. otáček. Od doby kdy to takhle provozuju, nevím co je nouzák...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40