Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Moderátor: Colommbo
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Vačšinou sa zresetuju len chybové kody. škrtiacu klapku po vyčistení určite konfigurovat cez diagnostiku.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Tak tohodle si opravdu vážně cením. Je to takovej předčasnej dárek pod stromečekJerry3 píše:Durex se mi líbí, rychle se učí a hodně se toho už naučil!
Jinak co se Matize (a) - jak se to vůbec skloňuje? - a jeho škrtící klapky týká,tak nemám úplně přesnej přehled a ani po tom netoužím. Ale tou kompresí sem se ptal cíleně,protože vím,že ještě když sem byl na VOŠce (zaměření automobilová diagnostika a servis) tak sme měli i dílny a těhle malejch potvor tam jezdilo (bylo dovezeno)celkem dost. A většina měla stejnýho jmenovatele. A to zadření (přidření) jednoho z válců ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Neplatí 100% a záleží na autě případně postupu čištění ...Brembo píše:Vačšinou sa zresetuju len chybové kody. škrtiacu klapku po vyčistení určite konfigurovat cez diagnostiku.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Když vyčistíš silně zahnojenou klapku (u "novějších" aut), která už neměla plný rozsah, tak tu přeci nenastavíš bez diag, ne?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Spravně..Diagnostikou udělas zakladní nastaveni (pokud je klapka funkční) vždy.Jen odpojením a připojením baterie jen tak u 1% automobilu..resp. ani o žádném nevím.Libor píše:Když vyčistíš silně zahnojenou klapku (u "novějších" aut), která už neměla plný rozsah, tak tu přeci nenastavíš bez diag, ne?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Nesmysl. Pokud se nikdo nehrabal v nastavení šroubů kolem klapky, není pro to žádný důvod.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
O jakém provedení klapky mluvíš..tohle je sakra podstatné..Jerry3 píše:Nesmysl. Pokud se nikdo nehrabal v nastavení šroubů kolem klapky, není pro to žádný důvod.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Já fakt nevím, ale pokud se kolem klapy hnojí a hnojí, až totálně zahnojí, tak to už ŘJ nedá, ne? Vyčistím klapu a auto přinejmenším nedrží volnoběh. Musím pak přes diag provést nastavení, protože ŘJ si pamatuje poslední "špatné" nastavení, ne?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
O té s lankem a pomocným servomotorem, resp. s jiným pomocným systémem řízení volnoběhu.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Prostě jen zresetuješ ŘJ.Libor píše:Já fakt nevím, ale pokud se kolem klapy hnojí a hnojí, až totálně zahnojí, tak to už ŘJ nedá, ne? Vyčistím klapu a auto přinejmenším nedrží volnoběh. Musím pak přes diag provést nastavení, protože ŘJ si pamatuje poslední "špatné" nastavení, ne?
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
No, nevím, ptám se, vrtá mi to hlavou. Vycházím teď z poslední zkušenosti na Fabii 1.4 16V. Rozsvícený Check engine, napojená diag, chybová hláška škrtící klapy, provedeno nastavení (slyším chroustání pod kapotou - klapa se zřejmě nastavuje?). Vypínám diag, startuji, Check nesvití.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Obtokové-není duvod (a ani to nejde),pokud je servomotor "na osce" klapky,tak VŽDY.Tedy pokud nechces,aby to dělalo bordel.Jednotka si projede rozsah a uloží,nebot se bere v potaz i nějaké opotřebení o proti nové klapce.Jerry3 píše:O té s lankem a pomocným servomotorem, resp. s jiným pomocným systémem řízení volnoběhu.
1.smazání paměti závad
2.základní nastavení ECU (platí i po výměně jiných komponentu-čidel teploty,Lambda sond..)
3.základní nastavení škrtící klapky (pokud byla čištěná,měněná..)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
To zcela odporuje mým dosavadním zkušenostem. V zásadě jde pouze o to, aby ŘJ obdržela očekávanou informaci (přes snímač polohy) o poloze klapky ve zcela zavřeném stavu a aby ta byla fyzicky skutečně zcela zavřená. Totéž platí i pro mechanismy ovládající obtokový kanál, tedy s výjimkou násobných solenoidů zajišťujících kaskádovitě, tj. ve stupních, přísun "falešného" vzduchu "z boku". Jinak řečeno, pokud "zcela zavřeno" ve skutečnosti není "zcela zavřeno", ŘJ si s tím neví rady a přinejmenším volnoběh blbne.
Tady si dovolím malou poznámku: věci neznalí mechanici si obvykle myslí, že volnoběh musí být stabilní a snaží se pro to udělat maximum, a to až do té míry, že toho zhusta skutečně docílí. Akorát že vůbec netuší, že pro řadu aut tohle neplatí ani náhodou a že tím vlastně způsobili to, že ŘJ jede permanentně v nouzovém režimu, což obvykle žádná kontrolka na přístrojovce nehlásí, neb ta primárně hlídá systémy očisty výfukových plynů. Typický příklad? Všechny vozy Mitsubishi a řada dalších japonských aut, snad s výjimkou Hondy.
Tady si dovolím malou poznámku: věci neznalí mechanici si obvykle myslí, že volnoběh musí být stabilní a snaží se pro to udělat maximum, a to až do té míry, že toho zhusta skutečně docílí. Akorát že vůbec netuší, že pro řadu aut tohle neplatí ani náhodou a že tím vlastně způsobili to, že ŘJ jede permanentně v nouzovém režimu, což obvykle žádná kontrolka na přístrojovce nehlásí, neb ta primárně hlídá systémy očisty výfukových plynů. Typický příklad? Všechny vozy Mitsubishi a řada dalších japonských aut, snad s výjimkou Hondy.
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne úte pro 19, 2017 20:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
nestrastěhle malejch potvor tam jezdilo (bylo dovezeno)celkem dost. A většina měla stejnýho jmenovatele. A to zadření (přidření) jednoho z válců ...
ako sa to prejavovalo a co bola pricina?
staci kvalitny olej a pravidelne menit ? alebo je v tom nieco ine? kvoli comu sa to tak kazilo?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317