Olej CDI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej CDI
Pro Jezevčíka:
protože v MB servisech mají většinou 2 sudy s 228.51 a 229.51 (a neřeší jestli auto má filtr nebo ne). Některá 228.51 odpovídá viskozitně 5w-40 i když je na ní napsáno 10w-40. Tzn, že v tomto případě bych se nebál použít 5w-40. Už to ale nechci dál rozebírat. Moje žena má toyotu prius a místo internetových 0w-20, tak jeden servis dával 5w-40 a a druhý 5w-30.
Já jsem byl u prvního mercedesu taky strašně chytrý a na netu četl 229.5... a ozvaly se mi hydroštely.
u druhého byl celou dobu používán 228.51 a bylo mi doporučeno u toho zůstat, proto jsem to koumal, všude se ptal a závěr byl ten, že toto mercedes umožňuje a tradičně používá a je jen na servise, co zvolí.
Proto jsem hledal, co tam přesně bylo za typ oleje a podle technických listů olejů jsem tam dal něco podobného Rimulu r6 lm 10w-40, která má kinematické viskozity jako 5w-40 a jsem spokojen. Z toho bohužel plyne, že není 10w-40 jako 10w-40 ikdyž je uvedena na bevo listu.
protože v MB servisech mají většinou 2 sudy s 228.51 a 229.51 (a neřeší jestli auto má filtr nebo ne). Některá 228.51 odpovídá viskozitně 5w-40 i když je na ní napsáno 10w-40. Tzn, že v tomto případě bych se nebál použít 5w-40. Už to ale nechci dál rozebírat. Moje žena má toyotu prius a místo internetových 0w-20, tak jeden servis dával 5w-40 a a druhý 5w-30.
Já jsem byl u prvního mercedesu taky strašně chytrý a na netu četl 229.5... a ozvaly se mi hydroštely.
u druhého byl celou dobu používán 228.51 a bylo mi doporučeno u toho zůstat, proto jsem to koumal, všude se ptal a závěr byl ten, že toto mercedes umožňuje a tradičně používá a je jen na servise, co zvolí.
Proto jsem hledal, co tam přesně bylo za typ oleje a podle technických listů olejů jsem tam dal něco podobného Rimulu r6 lm 10w-40, která má kinematické viskozity jako 5w-40 a jsem spokojen. Z toho bohužel plyne, že není 10w-40 jako 10w-40 ikdyž je uvedena na bevo listu.
Re: Olej CDI
Nevím, jak se tady posílá soubor. Ale hodnoty mám vypsané.bjukemen píše:dobre teda tak posli teda tech. list tej 10w-40 ky co sa blizi visk. 5w-40ke rad sa na to kuknem..
Vieme ze kvanta ludi leje olej pre nakladaky do osobnych vozov, ale videli sme ja zmiznute honovanie skrz pouzivania oleja pre nakladaky
Re: Olej CDI
VLASTNOSTI Motul
Stupeň viskozity SAE J 300 10W-40
Hustota při 20°C (68°F) ASTM D1298 0,862
Viskozita při 40°C (104°F) ASTM D445 102,5 mm²/s
Viskozita při 100°C (212°F) ASTM D445 15,0 mm²/s
Index viskozity ASTM D2270 153
Bod tuhnutí ASTM D97 -36°C / -32,8°F
Bod vznícení ASTM D92 228°C / 442,4°F
TBN ASTM D2896 10,4 mg KOH/g
Stupeň viskozity SAE J 300 10W-40
Hustota při 20°C (68°F) ASTM D1298 0,862
Viskozita při 40°C (104°F) ASTM D445 102,5 mm²/s
Viskozita při 100°C (212°F) ASTM D445 15,0 mm²/s
Index viskozity ASTM D2270 153
Bod tuhnutí ASTM D97 -36°C / -32,8°F
Bod vznícení ASTM D92 228°C / 442,4°F
TBN ASTM D2896 10,4 mg KOH/g
Re: Olej CDI
Toto píše ze ser.Mercedes:::::.. Mercedes API neresi
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje
Spis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje
Spis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
Re: Olej CDI
Já api neřeším, to byla jen obhajoba. A proč asi ten interval 40 tis km?Hana píše:Toto píše ze ser.Mercedes:::::.. MErcedes API neresi
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje
SPis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
Standardně ale max 25tis km. (u náklaďáku 100tis km).
Já měním do 15tis km, jak je všude doporučeno.
Re: Olej CDI
Shell Rimula R6 LM 10w-40 kin.vis 40/100 = 82/13 (norma 228.51)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
Re: Olej CDI
A děkuji za to, že jste mi potvrdila tu "zrůdnost", kterou mi nechtěl nikdo věřit.Zdena píše:Hana píše:Toto píše ze ser.Mercedes:::::.. MErcedes API neresi
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje
SPis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
Já Vám 228.51 nevnucoval, souhlasil jsem s 229.3. Celou dobu mi šlo o to, že pokud tam bylo 10w-40, mohlo to být 228.51 a šlo tak použít 5w-40 s 229.3.
Dále to neřeším. Příště by bylo lepší napsat ještě rok výroby a najeté km.
Re: Olej CDI
ještě doplňuji:Zdena píše:Shell Rimula R6 LM 10w-40 kin.vis 40/100 = 82/13 (norma 228.51)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
Shell Hellix HX7 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.3)
Re: Olej CDI
Ta kin. viskozita pri 40°C je fakt taka ako pri olejoch 5w-40 ale uz pri 100°C tych 13 je kus menej..este by ma zaujimala hths
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej CDI
Ved ano 228 leju do LKW a 229 do PKW.Zdena píše:protože v MB servisech mají většinou 2 sudy s 228.51 a 229.51 (a neřeší jestli auto má filtr nebo ne).
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
Viskozita pri 100°C je stanovena pre 5W40 a 10W40 v rozmedzi od 12.5-16.3Zdena píše:ještě doplňuji:Zdena píše:Shell Rimula R6 LM 10w-40 kin.vis 40/100 = 82/13 (norma 228.51)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
Shell Hellix HX7 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.3)
5W sa da od 10W jemne rozlisit viskozitou pri 40°C ale smerodatná je cerpatelnost pri minusovych teplotach. U 5W pri -35°C a u 10W pri -30°C
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
Že se vám míchám debaty, ale dosud tu nezaznělo, že klíčový rozdíl mezi oleji pro dieselové motory v náklaďácích a v osobácích je v aditivaci. A to z hodnot viskozit uvedených v technických listech nevyčtete.
Re: Olej CDI
Ale zaznělo....
O stránku zpátkyPitris píše:A Rimula je ACEA E6/E7. Je to norma pro nákladní vozy. Stejně jako 228.51. Ty oleje jsou jinak aditivované - přizpůsobené jiným jízdním podmínkám....
Žádné zahlcení. Toť diskuze na diskuzním fóruHana píše:Omlouvám se za zahlcení....
Re: Olej CDI
Aha, tak to se omlouvám. Vlastně jsem chtěl původně napsat, že se to pozná z norem, jenže se tu pořád, tedy až na citovaný příspěvek, hovořilo o normách jen v souvislosti s viskozitami.
Ale na druhou stranu tu již zaznělo, že jestli chce někdo přijít o honování válců, nechť tedy používá olej určený pro náklaďáky.
Ale na druhou stranu tu již zaznělo, že jestli chce někdo přijít o honování válců, nechť tedy používá olej určený pro náklaďáky.
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Olej CDI
Je to přesně naopak, oleje pro nákladní auta mají přísadu proti „bore polishingu“, která zabraňuje vyleštění povrchu válců do zrcadlového lesku a tím ztrátě přilnavosti olejového filmu. Tento jev je způsoben nánosem sazí mezi pístními kroužky a dlouhodobým vysokým zatížením motoru při stálých otáčkách, tedy typickým provozem stacionárního motoru nebo motoru kamionu v dálničním provozu s plně naloženou soupravou. Naproti tomu oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.Jerry3 píše: Ale na druhou stranu tu již zaznělo, že jestli chce někdo přijít o honování válců, nechť tedy používá olej určený pro náklaďáky.
Franta