Vodným brúsnym papierom zrnitosti 1500 až 2000 dôkladne prebrúsime poškodené miesto a aj jeho širšie okolie. Zabráni sa tak zmene geometrie skla. Brúsi sa až do stavu zahladenia ryhy.
Sklo dôkladne opláchnuť a dokonale do sucha vyutierať.
Teraz je vhodné vymeniť maskovanie. Zabráni sa tak možnému uvoľneniu zbytkov brúsneho materiálu z pôvodného maskovania. Zamaskujte celé auto.
Do elektrickej ručnej leštičky (rotačnej brúsky) upnúť unášač leštiacim kotúčikom.
Mliečny oxid céria v malých množstvách nakvapkať na kotúč. Ten priložiť ku sklu, a až potom spustiť leštičku. Zabráni sa tak zbytočnému rozstreknutiu leštiaceho roztoku.
Pri leštení sa riaďte naznačenou líniou.
Leštiť až do úplného vyhladenia plochy.
Hlboké ryhy sa pravdepodobne nebudú dať prebrúsiť. Je to veľké množstvo materiálu.
Nečakajte, že sa zachová pôvodná rovnosť povrchu, brúsením sa len zrazia hrany ryhy. Preto je dôležité rovnomerne rozbrusovať aj širšie okolie.(mozno strata rovinnosti)
Pri brúsení a leštení nevytvárať veľký tlak na povrch skla. Mohlo by dôjsť k miestnemu prehriatiu a prasknutiu skla
asi pred pol rokom som si objednal oxid ceria cez ebay.com stal paru drobnych zohnal som si filcovy kotuc a drbal som sa s tym asi 4 hod. celne sklo a vysledok ?auto zasrate od toho ceria ako keby som jazdil po blate celne sklo vyzeralo ako predtym mozno nepatrny rozdiel nakoniec som vymenil sklo za nove B)
ci lestis s rotacnou lestickou alebo s DA(excentrickou) - problem DA je ten ze trooosku(a mozno o vela) horsie brusi co je v pripade skla dost problem.
Odpověď sis již vyhledal sám. Tak o co ti jde? O potvrzení, že se s tím nic nedá dělat? Ano, nedá.
Jediné, s čím se něco dělat dá, je vodní kámen na čelním skle od studniční vody, kterou někdo používal do ostřikovačů. Ale i to je dostatečně pracné, přičemž opět hrozí neodstranitelné poškrábání skla.
dostal som sa na nejaku stranku, kde riesia skrabance na sklach, tak zatial tak strucne:
1. HCl (FCl)
2. rozne lesitace pasty podobne ako na karoserie
3. diamantova pasta rozne zrnitosti
4. oxid cezia
5. francuzsky ruz
6. silikon
7. zivica s vlastnostami skla
toto bolo spomenute v roznych prispevkoch, takze taky vycuc, kazdopadne precital som zbezne par prispevkov iba, takze vysledky nepoznam, ale zial vyzeraju tie materialy byt financne narocne, popripade tazko zohnatelne
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
http://www.startujeme.sk/product/sonax- ... 50ml-1763/ Brúsna pasta na okná
Brúsna pasta slúži k vybrúseniu drobných škrabancov na napr.na čelných sklách vozidiel, je určená výlučne na sklo. Ideálne použitie s leštičkou.
Naposledy upravil(a) Misojogi dne stř lis 01, 2017 14:21, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Misojogi, nahádzal si sem také kvantum linkov, že z tých na ktoré som klikol ja, to vyzeralo ako rady na vyleštenie skla akvária poškriabaného od mačičiek
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
ide o to ze sklo ako take je mozne tiez lestit a brusit
to bola pointa a teda je mozne aj vylestit drobne skrabance
cize veta ze to nie je mozne - nie je zodpovedajuca skutocnosti
Co pouzit Bjukovo vlakno, Ostatni ap.
Zakladas zbytecna vlakna, ktera umrou na smetisti dejin, neb tomu sam dosti pomahas. Stejne, jako napr. gumy, co za auto ap., neustale dokola.
Je li muj text neprimereny, necht adminoj zmizik zakroci a zmizi ho.
Dovolím si podat ti vysvětlení (Pedro promine):
- taháš tu z nás rozumy, ale neřídíš se jimi;
- řešíš píč.viny, které řešení nemají;
- kladeš otázky, u nichž si snad musíš být sám vědom toho, že na ně neexistují rozumné (ve smyslu prakticky využitelné) odpovědi.
tiež som kedisy riešil tuto otázku. Nakoniec som to nechal tak,za tolko námahy s otáznym výsledkom to nestojí. Oxid ceria sa na Slovensku zakupit nedá. Neexistuje vhodný leštiaci kotuč. Bolo možné objednat celý set zo zahračia-výrobca v USA,set už neexistuje a doprava by vyšla na 4 násobok ceny setu. Je potrebný presný prítlak a otáčky+neprestajné chladenie vodou. Na Slovensku takuto službu nik nevykonáva,leštetia výhradne rovné nezaoblené sklá.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
dnes som skusil leštiacu pastu od Sonaxu na čelné sklá s ich kotučom Sonax. Možno som to bral príliš rýchlo,no žiadne škrabance to teda nerozleštilo. Len mikrošrabance po stieračoch,ale i s leštičkou to bola drina. Skusil som to starom skle,čo sa mi doma vála.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta