pravda, ma chybaPitris píše:Pavel se ptal na 5w50, Ty si dal odkaz na 5w40,
(a alfi v 5w40 ne na Galaxii)....
best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, MO
Moderátor: Colommbo
Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M
Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M
Gulf Competition 5W40 = TAN 0.05 mgKOH/g
Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M
To mě přijde děsně málo. Třeba ty Yacca z "minulé stránky" mají TAN mezi 2,5 až 3,2.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M
take jsem se divil, zda je to vubec moznePitris píše:To mě přijde děsně málo. Třeba ty Yacca z "minulé stránky" mají TAN mezi 2,5 až 3,2.
Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M
Při provozu oleje dochází k nárůstu kyselosti (TAN) a současně k poklesu alkality (TBN) oleje. Aby motorový olej správně fungoval a kromě dokonalého mazání také chránil motor před korozí, je důležité, aby hodnota TBN byla během provozu vždy vyšší než hodnota TAN. Jen tak motorový olej dokáže likvidovat neustálý přísun kyselých látek z provozu motoru.
Už trošku vařím z vody, ale zřejmě je to olej i pro závodní palivo, při jehož spalování by mělo vznikat více chemicky kyselých složek....
Už trošku vařím z vody, ale zřejmě je to olej i pro závodní palivo, při jehož spalování by mělo vznikat více chemicky kyselých složek....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3948
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M
Ono právě se při závodech dost často jede interval výměny vzhledem ke spálenému palivu,než na počet km. Takže olej mění třeba co 1000 km tzn za odjetý víkend ... proto se taky ryze závodní oleje nehodí pro normální provoz,jak už tady bylo zmíněno.
A chápu,že každý chce hledat nejlepší olej. Ale já bych to už tak nehrotil. Dokonce já dávám do své KTM 10W50 API SM! i když vím,co je to zač A do svého medvíděte leju Mogul Racing API SM ... (ale měním těch 8l každých 7-8 000 km ...)
Ale jak sem taky psal... Z toho nekonečného hledání sem už vyrostl a ušetřený čas věnuji dalším náplním resp pravidelné celkové údržbě. A podle mě je to víc,než hledat spasení v TAN a TBN Protože se vysype stejně něco jinýho
A chápu,že každý chce hledat nejlepší olej. Ale já bych to už tak nehrotil. Dokonce já dávám do své KTM 10W50 API SM! i když vím,co je to zač A do svého medvíděte leju Mogul Racing API SM ... (ale měním těch 8l každých 7-8 000 km ...)
Ale jak sem taky psal... Z toho nekonečného hledání sem už vyrostl a ušetřený čas věnuji dalším náplním resp pravidelné celkové údržbě. A podle mě je to víc,než hledat spasení v TAN a TBN Protože se vysype stejně něco jinýho
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis