Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Ne, nic z toho se nepočítá! Dnes se totiž počítají pouze schémátka a šablony: jakmile do nich něco nejde napasovat, nemá to řešení. Cesta k záhubě...
Re: Jaké auto?
Hladký diesel-teda no turbo je ,ked sa vydarí a užíva sa s rozumom ,takmer nesmrtelný. Trhač asfaltu ani kamion na extra tažké náklady z toho nebude. Síce náklad zvládne,ale bude ta predbiehat i plne naložený kamion. Tah to nikdy mat nebude,a je jedno pri akých otáčkach. Turbo diesel spojuje výhody nízkej spotreby a uspokojivej dynamiky alebo velmy dobrej dynamiky-opat záleží na chovaní sa užívatela k nemu a o udržbe,aký spolahlivý bude a aku bude mat životnost. Tah bude v nízkych otáčkach slušný,v stredných skvelý ale v hornej sfere na tom nebude najlepšie. Benzín-so spotrebou bude niekde uplne mimo,zato spojí výhody neoturbeného a turbo dieselu. Pri nižších otáčkach samozrejme voči turbodieselu nebude mat šancu,vo vyšších otáčkach ale dynamyku poskytne podstatne lepšiu. Životnost sa dá očákavat nižšia,ako u dieselov,no opat ked bol majitel rozumný,ani pri 300 tisíc to nebude brat pomer paliva a oleja 1:1. Takže misojogi volba je výhradne len na tebe,ale sklbit všetky výhody jednotlivých agregátov do jedného nejde.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaké auto?
Jerry3 píše:Ono totiž nelze oje.at fyziku a zároveň podmínky panující na trhu, poněvadž ony tři podmínky, jak je Jezevčík pěkně rozepsal, se vzájemně vylučují.
Jenže právě tohle nechce tazatel pochopit, resp. se s tím smířit.Brembo píše:...ale sklbit všetky výhody jednotlivých agregátov do jedného nejde.
Re: Jaké auto?
Kurde,já snad prodám Cactuse a půjdu se ten italskej zázrak koupit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Mohu tě ujistit, že kdyby se ten zázrak ještě dnes prodával, rádi by na něj stáli frontu ti, kdož s ním měli v minulosti co do činění. Zejména pak proto, že řada z nich zjistila, že ten jejich dosluhující exemplář již není čím adekvátně nahradit.
Re: Jaké auto?
OK beriemže Multipla 1,6 je povedené auto vhodné i k příležitostnému tahání přívěsu.
kde je problem keby som chcel diesel? za akych okolnosti je podla Vas lepsi diesel?
ja som neziadal vyhody vsetkych agregatov...ale sklbit všetky výhody jednotlivých agregátov do jedného nejde.
Jenže právě tohle nechce tazatel pochopit, resp. se s tím smířit.
ja som ziadal co najnizsiu spotrebu a silny tah motora
napriklad dynamika mi je s privesom nanic, neplanujem predbiehat ako pirat ciest a ani nejdem jazdit Velku Pardubicku, mne uplne staci ked hore kopcom pojdem 60-80km/hod aj s privesom a nespomalim na 20km/h
Pokial rozumiem tak diesel ma ovela dlhsiu zivotnost co beriem ako plusHladký diesel-teda no turbo je ,ked sa vydarí a užíva sa s rozumom ,takmer nesmrtelný.
co je to "uzivanie s rozumom ?" ake podmienky zabezpecia hladkemu dieselu dlhy zivot?
zaujimalo by ma co ma nizsiu spotrebu: s turbom alebo bez turba ?
jeden chlapik mi nedavno tvrdil ze ma Caddy VW diesel bez turba prave kvoli nizssej spotrebe v meste - dosahuje cca 4l/100km a na dialnici pri 130 ma vyssiu spotrebu az 6 litrov, ale na internete su udaje podla ktorych prave s turbom je nizsia spotreba a bez turba vyssia tak kde je pravda ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké auto?
zaujimave ze mi nikto doteraz nenavrhol japonske auto ktore by splnalo moje predstavy (diesel a uzitkova dodavka)půjdu se ten italskej zázrak koupit.
vari neexistuju? alebo japonske diesle su zle? alebo su prilis drahe?
a co takto Multipla II. ta uz nie je taka dobra?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké auto?
Hledání "pravdy" přes internet je k ničemu, pokud nemáš o věci alespoň elementární povědomost, abys dokázal přinejmenším oddělit zrno od plev. A svými dotazy jen znovu a opět dokazuješ, že onou nezbytnou elementární povědomostí nedisponuješ, pouze naivními představami a tužbami.
Re: Jaké auto?
To bys musel sáhnout do kapsičky sakra hlouběji. A stejně tak u japončíka.... Ale jestli si myslíš že koupíš spolehlivý, silný a zároveň úsporný vůz za pár centů tak se budeš muset probudit do reality. A uvědom si, že nafta NENÍ na krátké jízdy....Misojogi píše:....a co takto Multipla II. ta uz nie je taka dobra?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Diesely v malých autech jsou převážně evropská úchylka. Většina zajímavé japonské produkce na evropském trhu vůbec není.Misojogi píše:zaujimave ze mi nikto doteraz nenavrhol japonske auto ktore by splnalo moje predstavy (diesel a uzitkova dodavka) vari neexistuju? alebo japonske diesle su zle? alebo su prilis drahe?
A to co tady je, pak vypadá třeba takto:
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/mitsubishi/l200
Teď jen najít kus ve slušném stavu za slušnou cenu ...
Re: Jaké auto?
Dnes jsem byl v jedné kanceláři a tam bylo na stole malé modré autíčko Fiat Multipla. Optal jsem se u kávy spolumajitele firmy u které nakupuji, proč tam má i toto autíčko. Prý z nostalgie, že ho doma měli, než ho manželce zrušil opilý šofér čelním nárazem (nic se jí nestalo, předek zrušený). Na otázku jestli v naftě (nebudu popisovat co mi odpověděl), jsem se dozvěděl že v 1,6 benzín a že na to auto vzpomínají a škoda že se nevyrábí.Jerry3 píše:Mohu tě ujistit, že kdyby se ten zázrak ještě dnes prodával, rádi by na něj stáli frontu ti, kdož s ním měli v minulosti co do činění. Zejména pak proto, že řada z nich zjistila, že ten jejich dosluhující exemplář již není čím adekvátně nahradit.
Takže zasej jiný názor ale od člověka, který autům docela rozumí (koníček off-road). Mišo, kup si 1,9JTD nebo 1,9HDI, když budeš mít štěstí, budeš spokojný. JTD motory nejsou nejhorší, co jsem slyšel, nikdy jsem žádný neměl, jen kamoši v dodávkách.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Jaké auto?
Mám pocit že toto je při Mišově cenové relaci do 1000 € zcela nemožné....Shi píše:L200....Teď jen najít kus ve slušném stavu za slušnou cenu ...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
To byla odpověď na dotaz, jestli jsou nějací japonci s diesely. Limit 1000 EUR a takové protichůdné požadavky, to je fakt docela oříšek.
Re: Jaké auto?
ja som neziadal vyhody vsetkych agregatovMisojogi píše:OK beriemže Multipla 1,6 je povedené auto vhodné i k příležitostnému tahání přívěsu.
kde je problem keby som chcel diesel? za akych okolnosti je podla Vas lepsi diesel?
...ale sklbit všetky výhody jednotlivých agregátov do jedného nejde.
Jenže právě tohle nechce tazatel pochopit, resp. se s tím smířit.
ja som ziadal co najnizsiu spotrebu a silny tah motora
napriklad dynamika mi je s privesom nanic, neplanujem predbiehat ako pirat ciest a ani nejdem jazdit Velku Pardubicku, mne uplne staci ked hore kopcom pojdem 60-80km/hod aj s privesom a nespomalim na 20km/h
Misojogi s dynamykou suvisí i schopnost vyliezt kopec 80 km/hod s furikom za zadkom. Diesel netrápit za studena,nejazdit v meste,menit olej včas,neliat mixované sračky z od niekoho,kto predáva tzv naftu-on ju volá naftou, u turbo diesela po maratone nechat schladit turbo 2,3 minuty chodom na volnobeh vždy,a za studena nešliapat na krk. Pri spozorovaní nadmerného dymenia ihned riešit,neskoršia oprava je spravidla drahšia,ako hodnota auta-prepálenie piesta vadným vstrekovačom,zadretie motora spálením oleja vytekajuceho z ložiska turboduchadla.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaké auto?
Když on je hlavně problém s tím, že do dieselu tzv. nevidíš a v případě pořízení ojetiny s dieselovým motorem se nezřídka stává, že náklady na nutnou opravu přesahují její kupní cenu. Už proto platí obecné pravidlo starší diesel raději nekupovat!
No a ještě poznámka k výdrži těch původních atmosférických dieselů. Ta byla dána nikoli absencí turba (ve smyslu, že co tam není, to se nepo.ere), ale především tím, že mechanika motoru byla dimenzována na přeplňování, které tam ovšem nebylo, pročež byly všechny díly vlastně předimenzovány. Nízká spotřeba (absolutně, nikoli relativně, tj. ve vztahu k dynamice) nepřeplňovaných dieselů pak byla jakousi odměnou za ochotu jezdit s něčím, co povětšinou fakt vůbec nejelo. Ono totiž i zde platí pravidlo, že aby to jelo, je třeba mít k dispozici výkon, jehož "výroba" však něco stojí.
No a ještě poznámka k výdrži těch původních atmosférických dieselů. Ta byla dána nikoli absencí turba (ve smyslu, že co tam není, to se nepo.ere), ale především tím, že mechanika motoru byla dimenzována na přeplňování, které tam ovšem nebylo, pročež byly všechny díly vlastně předimenzovány. Nízká spotřeba (absolutně, nikoli relativně, tj. ve vztahu k dynamice) nepřeplňovaných dieselů pak byla jakousi odměnou za ochotu jezdit s něčím, co povětšinou fakt vůbec nejelo. Ono totiž i zde platí pravidlo, že aby to jelo, je třeba mít k dispozici výkon, jehož "výroba" však něco stojí.