Nejvíc jich tam je samozřejmě na začátku. Proto je dobré ten olej po 2-3 tkm vyměnit. Kolik toho pobere filtr ? Ví bůh. A pak ? Já jsem na olej "punťa" a vyměnil bych ještě tak za dalších 7-8 tkm. A pak po max. 10-ti tkm - bez ohledu na předpis výrobce motoru. Ale to každého jeho věc.bloke píše:Do ktorej výmeny je ešte normálne, že sa tam objavujú piliny?
První výměna oleje
Moderátor: Colommbo
Re: První výměna oleje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
U mě vždy jen při první výměně, pak už nic. Evidentně jde o jemné piliny, které nenasaje koš olejového čerpadla, některé kvůli své velikosti možná ani neprojdou jeho jemným sítem. Horší jsou ty jemné otěry, které za normálních okolností pobere filtr, bohužel však nikoli po studeném startu, kdy jde většina oleje do hlavního mazacího kanálu obtokem.
Re: První výměna oleje
Kdeze silne magnety jsou. Nepochytaly vse,ale dost toho bylo,co se chytlo.
Re: První výměna oleje
No když von se sviňa hliník☺ na magnet nelepí a litinových vložek už skoro nevidět....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Jasne,ja si jen povzdechl...
Re: První výměna oleje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Mal som piliny pomerne dlho po novote na olejovej ryske, tuším ešte pri treťom oleji, teda po tretej vyfakturovanej výmene. Hoci to bolo už pradávno.
Vždy keď sa táto téma zjaví, tak sa mi pripomenie chrobák, že mi asi proti mojim objednávacím zámerom a výdavkom, autorizačne spravili long-longlife z prvej náplne (resp. prinajlepšom dopoly vypustenej a doplnenej lacňákom). Možno preto sa mi javí mestská spotreba na môj vkus cca o liter vyššia, hoci ide o studené jazdy.
Vždy keď sa táto téma zjaví, tak sa mi pripomenie chrobák, že mi asi proti mojim objednávacím zámerom a výdavkom, autorizačne spravili long-longlife z prvej náplne (resp. prinajlepšom dopoly vypustenej a doplnenej lacňákom). Možno preto sa mi javí mestská spotreba na môj vkus cca o liter vyššia, hoci ide o studené jazdy.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: První výměna oleje
Určitě na radu Pitrise vyměním olej po dalších cca 5-7 tisíc km. Koupil jsem si na první výměnu novou černou nádobu s objemem 8 l určenou na vypouštění oleje, po vypuštění bylo dno poseté drobnými částečkami, ještě teď jsem se byl na tu nádobu podívat, je možný, že u tohoto motoru s řetězovým rozvodem jich bude při záběhu víc . U Toyoty se olej vypouští odšroubováním filtru, ale já jsem ho vypustil výpustním šroubem na vaně a zbytek odšroubováním filtru za pomocí 14 ti hranného klíče 64,5 mm, který jsem si k tomu taky koupil a všechno jsem pořádně otřel, aby v servisu nic nepoznali. Jsem taky zvědavý, jak to bude vypadat po druhé výměně. V servisu budu trvat na 5W30. Je zajímavé, že v knížce se píše i o možnosti použít olej mimo 0W20 taky 5W30 nebo 10W30 API SL, SM, SN nebo ILSAC a taky 15W40 API SL, SM nebo SN - platí pro motor 1ZR-FAE , což je benzínová atmosféra 1.6 97 kW, kterou mám. Taky se tam píše, že olej s vyšší viskozitou je vhodnější pro vyšší zatížení nebo při vyšších rychlostech. Nechápu, že servisy bazírují na 0W20.
VW Touran 1.4 TSI EA211 110kW, 2017, zima Mobil1 New Life, léto Ravenol VSI 5W40
Toyota Auris TS 1.6 Valvematic 97 kW, Trend+, 2017, Sunoco Synturo Gold 5W40
Ford Focus 1.6 i Zetec 74 kW, 2002, Sunoco Synturo Gold 5W40
Toyota Auris TS 1.6 Valvematic 97 kW, Trend+, 2017, Sunoco Synturo Gold 5W40
Ford Focus 1.6 i Zetec 74 kW, 2002, Sunoco Synturo Gold 5W40
Re: První výměna oleje
Ty mas napsano i 15w40 SL? ? ?
Tato viskozita se u moderniho motoru,zde u dost lidi,povazuje za prezitek,humus,sragory.
O automobilkach nemluve. Asi Toy zaruci,ze jako bylo,ze japonce namaze kde co.
I Jezevcik ma velky rozpeti viskozit,nejen.
Tato viskozita se u moderniho motoru,zde u dost lidi,povazuje za prezitek,humus,sragory.
O automobilkach nemluve. Asi Toy zaruci,ze jako bylo,ze japonce namaze kde co.
I Jezevcik ma velky rozpeti viskozit,nejen.
Re: První výměna oleje
Pedro. Ano tento olej je opravdu napsán v knížce v sekci volba motorového oleje a ještě platí i pro Valvematic s objemem 1,33, který se taky montuje do Aurisu a je tam napsáno, že tento olej lze také použít. Taky jsem na to koukal. Je vidět, že tyhle motory asi nebudou tak háklivý na olej. Toyota ještě do Aurisu začala používat i přeplňovanou 1.2 Turbo 85 kW a tam se uvádí 0W20 API SL,SM,SN, ILSAC nebo 5W30.
Naposledy upravil(a) honzas312 dne čtv dub 20, 2017 19:43, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 1.4 TSI EA211 110kW, 2017, zima Mobil1 New Life, léto Ravenol VSI 5W40
Toyota Auris TS 1.6 Valvematic 97 kW, Trend+, 2017, Sunoco Synturo Gold 5W40
Ford Focus 1.6 i Zetec 74 kW, 2002, Sunoco Synturo Gold 5W40
Toyota Auris TS 1.6 Valvematic 97 kW, Trend+, 2017, Sunoco Synturo Gold 5W40
Ford Focus 1.6 i Zetec 74 kW, 2002, Sunoco Synturo Gold 5W40
Re: První výměna oleje
Pedro, já tam mám i 20W-50. Ten 14 hran 64 mm jsem si koupil také. Páskovým klíčem na filtry nepovolitelné. U té "osmnáctky" je výhoda, že je příruba filtru v bezprostřední blízkosti vypouštěcího šroubu, takže nádoba na olej pojme obojí. Předpokládám, že ta "šestnáctka" to má úplně stejně. Měly by to být totožné motory. U 1,8 je akorát větší zdvih.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: První výměna oleje
ACEA A3 - no vida. Ofiko v servisce. Toyota blbá není; jen někteří co trvají na 0w20....honzas312 píše:....v knížce se píše i o možnosti použít olej mimo 0W20 taky 5W30 nebo 10W30 API SL, SM, SN nebo ILSAC a taky 15W40 API SL, SM nebo SN - platí pro motor 1ZR-FAE , což je benzínová atmosféra 1.6 97 kW....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Tak výměna provedena, sice v autorizáku, za těžké peníze, ale olej vyměnili na 100 % a filtr také (označil jsem si jej). Tak snad se mi auto odvděčí za tuto, nadstandardní péči. Díky za rady všem...
Re: První výměna oleje
A jak poznas, ze autorizak nalil tvuj olej a ne jiny?
Re: První výměna oleje
No tak už by bylo trochu moc ne, aby autorizák lil hromadně do aut špatný olej? A i kdyby mám záruku, takže když se něco stane je to na jejich triko.