A že v dnešních podmínkách elektrostatického nanášení to určitě má rozhodující vliv...jerome píše:...tlaky trysiek striekacich robotov a vyjadril sa ze v Zilinskej Kii ich maju o nieco slabsie
Ochrana auto laku
Moderátor: Colommbo
Re: Ochrana auto laku
Re: Ochrana auto laku
malé vrstvy plniče, pouze jedné vrstvy (rozuměj nanesené najednou, resp. v jedné operaci) barevného laku a maximálního zkrácení technologických lhůt bez jakéhokoli "mezibroušení", které se dělalo (ručně!) ještě v dobách výroby T603. A tak snad posledním sériovým autem, které mělo "nátěrový systém" ještě v pořádku, byla Mazda Xedos 9: údajně celkem 9 (byť je to jen shoda okolností) vrstevBigBang píše:... je to problém dnešních vodou ředitelných laků
P.S.: Aby nedošlo k mýlce - tohle všechno má jen málo co do činění s odolností proti korozi, neboť se bavíme pouze o výsledném finiši lakování, který rozhoduje o estetickém dojmu.
P.P.S.: Mně osobně silně vadí i rozdílný odstín metalizovaných laků na plastových dílech lakovaných samostatně. Kupodivu tohle většina lidí vůbec nevnímá. Onen rozdíl vzniká tím, že plasty obvykle nelze lakovat elektrostaticky, tudíž se lakují klasicky. To by nevadilo, kdyby se lakovaly zavěšené v poloze, v jaké pak budou zafixovány na vozidlo, nikoli naležato, aby bylo lakování snadnější a hlavně rychlejší.
Re: Ochrana auto laku
Ale jo, je to vidět, a to zejména na svislých plochách, kde se vrstva laku nestačí "slít", než ji "zasuší", aby náhodou nestekla.skodovkar píše:Při pohledu jenom z boku to nelze vidět,...
- BigBang
- Příspěvky: 1871
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ochrana auto laku
S tím rozdílným odstínem jsi mi připomněl případ, kdy si pán pořídil bílou, asi pelteťovou, X5 a všechny plasty měly jiný odstín než zbytek karoserie. Reklamoval, láknuli mu to znova - stejný výsledek, přijeli se na to podívat z DE, na nic nepřišli a že to je nomrální. Pak už nevím jak to pokračovalo
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Ochrana auto laku
Jeden by se nedivil kdyby jednou bylo i toto normální
Re: Ochrana auto laku
Staci rucne prelakovat ty plasty - bez demontaze z vozu! Jenze to musi udelat nekdo, kdo to umi.BigBang píše:..všechny plasty měly jiný odstín než zbytek karoserie. Reklamoval, láknuli mu to znova - stejný výsledek
P.S.: V samotnem odstinu laku problem neni, ale v tom, jak "se polozi na plochu".
Re: Ochrana auto laku
Lepsi je na to nesahat, bude to pak chtit prodat a uz neukeca ze to nebylo bouchnute zaraz na predek+zadek.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Ochrana auto laku
Velmi dobre prakticke clanky(navody)
Chyby pri lakovaní
http://farlaz.sk/autolaky/chyby-pri-lakovani
Oprava hrdze na karosérii
http://farlaz.sk/autolaky/postup-opravy ... -karoserii
Oprava odrenín a škrabancov
http://farlaz.sk/autolaky/postup-opravy ... ov-na-aute
Oprava zažĺtnutých svetlometov
http://farlaz.sk/autolaky/oprava-prednych-svetlometov
Lakovanie hliníkových diskov
http://farlaz.sk/autolaky/postup-opravy ... alu-diskov
----------------------------------
http://www.abprofitrade.eu/content/7-te ... -lakovanie
http://www.abprofitrade.eu/content/8-aplikacia-laku
http://www.abprofitrade.eu/content/11-t ... v-a-zvarov
http://www.abprofitrade.eu/content/12-o ... ov-na-laku
http://www.abprofitrade.eu/content/13-odlupovanie-laku
http://www.abprofitrade.eu/content/9-op ... -lakovania
Chyby pri lakovaní
http://farlaz.sk/autolaky/chyby-pri-lakovani
Oprava hrdze na karosérii
http://farlaz.sk/autolaky/postup-opravy ... -karoserii
Oprava odrenín a škrabancov
http://farlaz.sk/autolaky/postup-opravy ... ov-na-aute
Oprava zažĺtnutých svetlometov
http://farlaz.sk/autolaky/oprava-prednych-svetlometov
Lakovanie hliníkových diskov
http://farlaz.sk/autolaky/postup-opravy ... alu-diskov
----------------------------------
http://www.abprofitrade.eu/content/7-te ... -lakovanie
http://www.abprofitrade.eu/content/8-aplikacia-laku
http://www.abprofitrade.eu/content/11-t ... v-a-zvarov
http://www.abprofitrade.eu/content/12-o ... ov-na-laku
http://www.abprofitrade.eu/content/13-odlupovanie-laku
http://www.abprofitrade.eu/content/9-op ... -lakovania
Naposledy upravil(a) Misojogi dne čtv říj 26, 2017 23:24, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ochrana auto laku
Co sa mne osvedcilo?
ako odhrdzovac
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... rdzi-400ml
pripadne na hrubu hrdzu tento
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... ozie-100ml
na to zinok ako dalsia vrstva - farba na galvanizáciu za studena musi ist priamo na kov, preto sa dava na odhrdzovac
http://www.zingaslovensko.sk/
idealne by bolo dat na to este jednu vrstvu a to zelezitu sludu ktora tiez zabranuje korozi a v priemysle sa pouziva priamo na zinok ako dalsia vrstva, ale zatial som nenasiel a nevyskusal
dalsia vrstva je antikorozna zakladna farba
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... sprej-mipa
odporucam tuto pretoze na nu moze ist epoxidovy tmel na vyrovnanie nerovnosti
dalsia vrstva je antikorozny plnic
http://farlaz.sk/autolaky/automobil/zak ... c-na-zinok
pred nanesenim kazdej vrstvy treba prebrusit a odmastit technickym benzinom
ak sa pouzije epoxidovy tmel tak najprv hruby(ma sklenene vlakna) potom stredny a nakoniec jemny na vrch a na to plnic(pozri vyssie)
a na to nejaky dvojzlozkovy polyuretanovy lak
pozor to je dolezite pretoze jednozlozkovy nikdy nebude taky kvalitny a nevydrzi tolko ako dvojzlozkovy
----------------------
su aj ini vyrobcovia ale tieto pouzivam a osvedcili sa .... (zatial )
ako odhrdzovac
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... rdzi-400ml
pripadne na hrubu hrdzu tento
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... ozie-100ml
na to zinok ako dalsia vrstva - farba na galvanizáciu za studena musi ist priamo na kov, preto sa dava na odhrdzovac
http://www.zingaslovensko.sk/
idealne by bolo dat na to este jednu vrstvu a to zelezitu sludu ktora tiez zabranuje korozi a v priemysle sa pouziva priamo na zinok ako dalsia vrstva, ale zatial som nenasiel a nevyskusal
dalsia vrstva je antikorozna zakladna farba
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... sprej-mipa
odporucam tuto pretoze na nu moze ist epoxidovy tmel na vyrovnanie nerovnosti
dalsia vrstva je antikorozny plnic
http://farlaz.sk/autolaky/automobil/zak ... c-na-zinok
pred nanesenim kazdej vrstvy treba prebrusit a odmastit technickym benzinom
ak sa pouzije epoxidovy tmel tak najprv hruby(ma sklenene vlakna) potom stredny a nakoniec jemny na vrch a na to plnic(pozri vyssie)
a na to nejaky dvojzlozkovy polyuretanovy lak
pozor to je dolezite pretoze jednozlozkovy nikdy nebude taky kvalitny a nevydrzi tolko ako dvojzlozkovy
----------------------
su aj ini vyrobcovia ale tieto pouzivam a osvedcili sa .... (zatial )
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ochrana auto laku
Co sa osvedcilo Vam? ake mate skusenosti?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ochrana auto laku
Opakuji: osvědčilo se mi pořízení nového auta!
Re: Ochrana auto laku
ale aj nove auto moze mat problemy a treba na nom nieco spravit ....
niektore auta koroduju uz po dvoch rokoch, zatial co zlate 90 roky stale drzia bez korozie alebo len s minimom, tak vtedy sa oplati opravit a co najkvalitnejsie
niektore auta koroduju uz po dvoch rokoch, zatial co zlate 90 roky stale drzia bez korozie alebo len s minimom, tak vtedy sa oplati opravit a co najkvalitnejsie
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ochrana auto laku
Beze všeho, ovšem vosky typu Resistin Car a ML na to bohatě stačí, netřeba vymýšlet nic kosmického.Misojogi píše:ale aj nove auto moze mat problemy a treba na nom nieco spravit ....
Pak mají konstrukční anebo materiálové vady, které žádnou následnou ochranou laku nevyřešíš.Misojogi píše:niektore auta koroduju uz po dvoch rokoch,
Ale houby! To má smysl pouze v případě, že jde o perspektivního youngtimera, kterého po opravě uložíš do suché, dobře větrané garáže. Tedy že ho nebudeš parkovat na ulici a jezdit s ním. "Načatý" plech už totiž nic nezachrání.Misojogi píše:...tak vtedy sa oplati opravit a co najkvalitnejsie
Re: Ochrana auto laku
ked ide o hlbkovu koroziu,je ju možné dočasne ošetrit na max 3-5 rokov,potom prekvitne znova. Mechanicky očistit,použit odhrdzovač s inhibitorom korozie alebo bez,preventívne Brunox,potom základná najlepšie polyuretánová dvojložková-ked sa jedná o podvozok. Tieto sprejové náhrady spravidla stoja za hovno,a tak ich používam výhradne na malé plochy. Ked ide o plech,ktorý bude lakovaný,tak základnu farbu použite najlepšie epoxid alebo syntetiku-polyuretán sa horšie prebrusuje,ked je to potrebné,potom tmel a dokonale vybrusit,potom može íst plnič-nie je podmienkou,ale je to lepšie a prebrusit opatrne a potom už email a lak. Autolakýrnici spravidla odhrdzovač,inhibítor korozie a ani základ nepoužívaju,hned po prebrusení tmelia dobre hrubo-životnost do 2 rokov.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ochrana auto laku
Přesněji dvě zimy. To sedí!Brembo píše:...hrubo-životnost do 2 rokov.