Články, mýty, novinářské kachny
Moderátor: Colommbo
Články, mýty, novinářské kachny
Založím sekci článků, mýtů, novinářských kachen -
http://www.auto.cz/motorove-oleje-sae-a ... lej-101192
hned první, autor si nedal tu práci ani najít aktuální normy, plete si pojmy, ani si článek po sobě nepřečte - prý máme v oleji "sýru"....
Spíš více škodí ten článek....
http://www.auto.cz/motorove-oleje-sae-a ... lej-101192
hned první, autor si nedal tu práci ani najít aktuální normy, plete si pojmy, ani si článek po sobě nepřečte - prý máme v oleji "sýru"....
Spíš více škodí ten článek....
Naposledy upravil(a) bio dne pát pro 09, 2016 20:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Jedna velká koko*ina z onoho článku....
Oleje ACEA A1/B1 tak jsou určeny pro klasický krátký nebo spíše pevný servisní interval. Naopak A3/B3 jsou oleje určené pro prodloužené nebo také variabilní servisní intervaly.
A další "nepřesnost"....
Čím vyšší je pak číslo u písmenka (třeba A1, A2 nebo A3), tím má olej vyšší hodnotu viskosity HTHS.
A1/B1 má sice sníženou HTHS viskozitu - to je v pořádku, ALE tady je potřeba zmínit že tento olej je možné použít JEN TAM, KDE TO VÝROBCE MOTORU POVOLUJE
NELZE POUŽÍT OLEJ A1/B1 DO MOTORU KDE JE PŘEDEPSÁN A3/B3 (nebo A2/B2)
A2/B2 se už většinou nepoužívá, tyto oleje ale byly s normální HTHS viskozitou; ovšem byly nižší výkonnosti dle jiných norem.
A3/B3 (může být i A3/B3/B4) olej s normální HTHS viskozitou a vysoké výkonnosti - ovšem většinou jen pro pevný interval výměny. Pro ochranu motoru nejlepší a použitelný v drtivé většině motorů podle vhodně zvolené SAE *)
A chybí tam zmínka o A5/B5. Oleje vysoké výkonnosti a pro prodloužené intervaly výměn (pro motor horší varianta), ale použitelné JEN TAM, KDE TO VÝROBCE MOTORU POVOLUJE protože jako A1/B1 mají A5/B5 oleje většinou sníženou HTHS viskozitu Takže NE že čím vyšší číslo, tím má olej vyšší hodnotu viskozity HTHS.
*) Píše tam: SAE vypadá takto: XW-Y. Písmenko „X“ popisuje vlastnost oleje při nízkých teplotách, písmenko „Y“ při vysokých. Platí že čím je číslice „X“ nižší tím má olej lepší mazací schopnosti při nízkých teplotách. Nejlepší je tedy 0W. Druhý údaj (tedy „Y“) je přesně opačný. Čím je číslo vyšší, tím motor lépe maže za vysokých teplot. Nejřidší běžně se vyskytující oleje tak mají SAE 0W-20, naopak nejhustší 10W-60....
Budiž, ovšem je potřeba upřesnit, že 0w20 a 10w60 jsou NE běžně se vyskytující oleje, ale "pravá a levá čára" (ano, ještě se dá "za obrubník" na 0w16 a 10w70, ale to je už opravdu extrémní extrém), a na tyto oleje (resp. viskozity) MUSÍ být motor uzpůsoben a měly by k tomu být i odpovídající jízdní a klimatické podmínky. BĚŽNĚ se používají SAE třídy 5w30, 5w40, 10w40, (15w40) a našemu klimatickému pásmu odpovídají.... A pokud chce někdo vyšší ochranu motoru nebo provozuje auto ve specifičtějších podmínkách, může volit i 0w30, 0w40, 5w50, 10w50, 15w50....
A byť se zmiňuje i o nepřetahování intervalů výměn předepsaných výrobcem motoru, tak tam chybí že platí jak kilometrový tak i časový údaj (podle toho který nastane dřív), a že 90% motorů je provozováno v podmínkách, u kterých je vhodné ten kilometrový interval zkrátit - i až o třetinu (krátké jízdy, časté starty, jízdy v kolonách, letní dovolená u moře, časté tahání přívesů, již opotřebovanější motor)....
Oleje ACEA A1/B1 tak jsou určeny pro klasický krátký nebo spíše pevný servisní interval. Naopak A3/B3 jsou oleje určené pro prodloužené nebo také variabilní servisní intervaly.
A další "nepřesnost"....
Čím vyšší je pak číslo u písmenka (třeba A1, A2 nebo A3), tím má olej vyšší hodnotu viskosity HTHS.
A1/B1 má sice sníženou HTHS viskozitu - to je v pořádku, ALE tady je potřeba zmínit že tento olej je možné použít JEN TAM, KDE TO VÝROBCE MOTORU POVOLUJE
NELZE POUŽÍT OLEJ A1/B1 DO MOTORU KDE JE PŘEDEPSÁN A3/B3 (nebo A2/B2)
A2/B2 se už většinou nepoužívá, tyto oleje ale byly s normální HTHS viskozitou; ovšem byly nižší výkonnosti dle jiných norem.
A3/B3 (může být i A3/B3/B4) olej s normální HTHS viskozitou a vysoké výkonnosti - ovšem většinou jen pro pevný interval výměny. Pro ochranu motoru nejlepší a použitelný v drtivé většině motorů podle vhodně zvolené SAE *)
A chybí tam zmínka o A5/B5. Oleje vysoké výkonnosti a pro prodloužené intervaly výměn (pro motor horší varianta), ale použitelné JEN TAM, KDE TO VÝROBCE MOTORU POVOLUJE protože jako A1/B1 mají A5/B5 oleje většinou sníženou HTHS viskozitu Takže NE že čím vyšší číslo, tím má olej vyšší hodnotu viskozity HTHS.
*) Píše tam: SAE vypadá takto: XW-Y. Písmenko „X“ popisuje vlastnost oleje při nízkých teplotách, písmenko „Y“ při vysokých. Platí že čím je číslice „X“ nižší tím má olej lepší mazací schopnosti při nízkých teplotách. Nejlepší je tedy 0W. Druhý údaj (tedy „Y“) je přesně opačný. Čím je číslo vyšší, tím motor lépe maže za vysokých teplot. Nejřidší běžně se vyskytující oleje tak mají SAE 0W-20, naopak nejhustší 10W-60....
Budiž, ovšem je potřeba upřesnit, že 0w20 a 10w60 jsou NE běžně se vyskytující oleje, ale "pravá a levá čára" (ano, ještě se dá "za obrubník" na 0w16 a 10w70, ale to je už opravdu extrémní extrém), a na tyto oleje (resp. viskozity) MUSÍ být motor uzpůsoben a měly by k tomu být i odpovídající jízdní a klimatické podmínky. BĚŽNĚ se používají SAE třídy 5w30, 5w40, 10w40, (15w40) a našemu klimatickému pásmu odpovídají.... A pokud chce někdo vyšší ochranu motoru nebo provozuje auto ve specifičtějších podmínkách, může volit i 0w30, 0w40, 5w50, 10w50, 15w50....
A byť se zmiňuje i o nepřetahování intervalů výměn předepsaných výrobcem motoru, tak tam chybí že platí jak kilometrový tak i časový údaj (podle toho který nastane dřív), a že 90% motorů je provozováno v podmínkách, u kterých je vhodné ten kilometrový interval zkrátit - i až o třetinu (krátké jízdy, časté starty, jízdy v kolonách, letní dovolená u moře, časté tahání přívesů, již opotřebovanější motor)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Jestli se těch "zaručených" rad z toho článku chytí nedej Bože nějaký domácí kutil, co považuje AUTO.CZ za modlu, tak potěš koště
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Články, mýty, novinářské kachny
No, možná potěší koště ale zkur*í motor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Zjevnou cílovou skupinou jsou koncerňáci. Proto v momentě, kdy ten původní server převzal Axel Springer Verlag, bylo nutno okamžitě zaříznout diskusní fórum cafe.auto.cz: ubíralo se totiž příliš fundovaným směrem...Libor píše:...domácí kutil, co považuje AUTO.CZ za modlu, tak potěš koště
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Dovolím si napsat, že jsem v českém motoristickém periodiku nečetl už ani nepamatuji nic obšírnějšího (tím chci vyloučit "jednomyšlenkové noticky"), s čím bych se mohl úplně ztotožnit.
Re: Články, mýty, novinářské kachny
v API normách taky gůláš .................
Re: Články, mýty, novinářské kachny
A jak jste na to přišel, Vaše Jasnozřivosti?Jerry3 píše:Zjevnou cílovou skupinou jsou koncerňáci. Proto v momentě, kdy ten původní server převzal Axel Springer Verlag, bylo nutno okamžitě zaříznout diskusní fórum cafe.auto.cz: ubíralo se totiž příliš fundovaným směrem...Libor píše:...domácí kutil, co považuje AUTO.CZ za modlu, tak potěš koště
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Že by to Čumil nevydržel a zaregistroval se?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Jednoduše, byl jsem tehdy u toho (konce nejlepšího motoristického diskusního fóra v Čechách).Návštěvník22 píše:A jak jste na to přišel, Vaše Jasnozřivosti?Jerry3 píše:Zjevnou cílovou skupinou jsou koncerňáci. Proto v momentě, kdy ten původní server převzal Axel Springer Verlag, bylo nutno okamžitě zaříznout diskusní fórum cafe.auto.cz: ubíralo se totiž příliš fundovaným směrem...
Re: Články, mýty, novinářské kachny
opět další perly z pera TD " Olejový okruh motoru: Kudy všude motorem putuje? A co všechno maže?"
ani nechci dávat odkaz, aby neměli o sobě velké mínění jak jim ty články fungujou ............
doporučuji ctěnému čtenářstvu k prohlédnutí
ani nechci dávat odkaz, aby neměli o sobě velké mínění jak jim ty články fungujou ............
doporučuji ctěnému čtenářstvu k prohlédnutí
Re: Články, mýty, novinářské kachny
A další pitchovina a nejen že blbosti, ale vyloženě věc která může zadřít motor https://www.autoweb.cz/jak-vybrat-a-nep ... -internetu
Tohle je ta blbost: Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli
A toto je na zadření (některých) motorů: Označení ACEA A1/B1 popisuje standardní olej s běžnými intervaly výměny (písmeno „A“ znamená, že lze použít pro benzinové motory, „B“ pro dieselové). Značení ACEA A3/B3 se používá pro oleje vhodné pro vysokou zátěž a prodloužený interval výměny
Psal to tribotechnický ANALFABET
Tohle je ta blbost: Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli
A toto je na zadření (některých) motorů: Označení ACEA A1/B1 popisuje standardní olej s běžnými intervaly výměny (písmeno „A“ znamená, že lze použít pro benzinové motory, „B“ pro dieselové). Značení ACEA A3/B3 se používá pro oleje vhodné pro vysokou zátěž a prodloužený interval výměny
Psal to tribotechnický ANALFABET
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Fajné jak cyp To i laikovi (mě) bije do očí.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Články, mýty, novinářské kachny
tiez mi to tvrdili mnohi ale mne to krasne na Matizovi funguje - pouzivam 0W40 dlhodobo a som spokojnyTřeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Články, mýty, novinářské kachny
Ano, je to stejná ko*otina jako že 5w50 je blbost protože olej bude jako med Nebo že okolní teplota v podstatě nemá při výběru oleje vliv, protože provozní teplota oleje je ve finále pořád stejná Jo, to jsou perly Jenže pokud to je uvedeno v motoristických periodikách nebo to tvrdí prodejci těch olejů, tak je něco shnilého ve státě dánském a patřilo by jim (aspoň) zavřít krám a nakopat je do zadele....Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF