jak si zlepšit naftu sám
Moderátor: Colommbo
Re: jak si zlepšit naftu sám
niektoré aditíva proti zamrznutiu nafty obsahuju tiež aceton,napríklad od Aral.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: jak si zlepšit naftu sám
http://www.agat.sk/post/palivove-aditiv ... tnosti-12/
• Zlepšenie mazacích vlastností
Na mazanie pohyblivých dielov vysokotlakových palivových systémov vybavených rotačnými vstrekovacími čerpadlami alebo systémami Common rail slúži samotné palivo, teda nafta! V prípade zlyhania mazania dochádza k nadmernému adhéznemu opotrebeniu trecích a valivých plôch. V súčasnosti platná norma EN 590 ustanovuje požiadavku na mazivosť nafty ako Svetová charta palívpriemernú hodnotu oterovej plochy podľa štvorguličkového testu HFRR (High Frequency Reciprocating Rig) na maximálne 460 mikrometrov. Faktom však je, že výrobcovia vozidiel a motorov celého sveta združení okolo Svetovej charty palív (WWFC - Worlwide Fuel Charter), v ktorej vyjadrujú svoje doporučenia, návrhy, skúsenosti a stanoviská vo vzťahu ku kvalite palív s cieľom dospieť k ich celosvetovej štandardizácii, požadujú, aby priemerná hodnota oterovej plochy pri skúške mazivosti nebola väčšia ako 400 mikrometrov. Znižovanie obsahu síry respektíve jej zlúčenín z dôvodu ekologizácie nafty až na súčasnú úroveň max. 10 mg/kg, viedlo k radikálnemu zhoršeniu jej prirodzených mazacích schopností. Výrobcovia palív sú preto nútení do nafty pridávať drahé mazacie aditíva tak, aby spĺňali požiadavky v tomto smere už zastaralej normy EN 590. Jednotlivé rafinérie tak robia s rôzne veľkou rezervou. Prídavky metylesterov mastných kyselín, ktoré výrobcovia do nafty aplikujú zlepšujú síce mazivosť, no degradujú iné vlastnosti paliva, ktoré je potrebné "zachraňovať" ďalšími drahými prísadami, a preto nepredstavujú ideálne riešenie. Je pravdou, že tí najserióznejší producenti a predajcovia dodávajú palivá s vynikajúcou mazivosťou, kedy hodnota podľa HFRR klesá pod 200 mikrometrov. Ale kde zobrať istotu, že som to práve ja, kto mal tú česť takúto naftu aj natankovať?! Nároky súčasných vysokotlakových čerpadiel a vstrekovačov na mazanie už dávno prevyšujú požiadavku uvedenej normy. Ak sa k tomu naviac pridá aj chemická kontaminácia nafty benzínom či vodou s minimálnou mazacou schopnosťou, následkom sú predčasne opotrebované čerpadlá a poškodené vstrekovače. Využívanie palivových aditív v oblasti zlepšovania mazacej schopnosti nafty je preto dnes naozaj namieste.
• Zlepšenie mazacích vlastností
Na mazanie pohyblivých dielov vysokotlakových palivových systémov vybavených rotačnými vstrekovacími čerpadlami alebo systémami Common rail slúži samotné palivo, teda nafta! V prípade zlyhania mazania dochádza k nadmernému adhéznemu opotrebeniu trecích a valivých plôch. V súčasnosti platná norma EN 590 ustanovuje požiadavku na mazivosť nafty ako Svetová charta palívpriemernú hodnotu oterovej plochy podľa štvorguličkového testu HFRR (High Frequency Reciprocating Rig) na maximálne 460 mikrometrov. Faktom však je, že výrobcovia vozidiel a motorov celého sveta združení okolo Svetovej charty palív (WWFC - Worlwide Fuel Charter), v ktorej vyjadrujú svoje doporučenia, návrhy, skúsenosti a stanoviská vo vzťahu ku kvalite palív s cieľom dospieť k ich celosvetovej štandardizácii, požadujú, aby priemerná hodnota oterovej plochy pri skúške mazivosti nebola väčšia ako 400 mikrometrov. Znižovanie obsahu síry respektíve jej zlúčenín z dôvodu ekologizácie nafty až na súčasnú úroveň max. 10 mg/kg, viedlo k radikálnemu zhoršeniu jej prirodzených mazacích schopností. Výrobcovia palív sú preto nútení do nafty pridávať drahé mazacie aditíva tak, aby spĺňali požiadavky v tomto smere už zastaralej normy EN 590. Jednotlivé rafinérie tak robia s rôzne veľkou rezervou. Prídavky metylesterov mastných kyselín, ktoré výrobcovia do nafty aplikujú zlepšujú síce mazivosť, no degradujú iné vlastnosti paliva, ktoré je potrebné "zachraňovať" ďalšími drahými prísadami, a preto nepredstavujú ideálne riešenie. Je pravdou, že tí najserióznejší producenti a predajcovia dodávajú palivá s vynikajúcou mazivosťou, kedy hodnota podľa HFRR klesá pod 200 mikrometrov. Ale kde zobrať istotu, že som to práve ja, kto mal tú česť takúto naftu aj natankovať?! Nároky súčasných vysokotlakových čerpadiel a vstrekovačov na mazanie už dávno prevyšujú požiadavku uvedenej normy. Ak sa k tomu naviac pridá aj chemická kontaminácia nafty benzínom či vodou s minimálnou mazacou schopnosťou, následkom sú predčasne opotrebované čerpadlá a poškodené vstrekovače. Využívanie palivových aditív v oblasti zlepšovania mazacej schopnosti nafty je preto dnes naozaj namieste.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: jak si zlepšit naftu sám
Ja uz jen vifuju..Ted jsem mrsknul do nove okty celou plechovku na procisteni a pak uz dle doporuceneho davkovani.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9992
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak si zlepšit naftu sám
Počkej, to jako celou půllitrovou pikslu naráz do nádrže...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak si zlepšit naftu sám
až sa mi vráti auto zo servisu,vyskušam Metabond,MO sa už minul.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: jak si zlepšit naftu sám
colombo: Ano,celou pixlu do plne nadrze.Naftak to v poho spolkne.Nekteri cisti vstriky i tak,ze napoji pixlu primo pred cerpadlo a nechaji motor vypit cely obsah na volnobeh.Funguje to,overeno na korekcich vstrikovacu na diagnostice PRED a PO..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
učinnejšie čistí TEC 2000,VIF je len slabý odvar
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9992
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak si zlepšit naftu sám
Brembo: V případě jednorázového úklidu palivové soustavy souhlasím!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak si zlepšit naftu sám
No tak asi jo,nepřu se..Já to tam dal v rámci základního servisu po koupi vozu,i když si myslím,že v Itálii to snad jezdilo na kvalitní naftu.Brembo píše:učinnejšie čistí TEC 2000,VIF je len slabý odvar
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
Sice netuším, jakou mají v Itálii naftu, ale moje Mitsubishi s motorem GDI odmítalo na tamní benzín jezdit. Zato na ten od českého ONO ano, a to dokonce s nižší průměrnou spotřebou. Proto se vždy musím přinejmenším pousmát, když tu někdo haní benzín od ONO.
Re: jak si zlepšit naftu sám
jerry: No GDI by mohlo opravdu fungovat jako tester kvality benzinu,to mas fakt pravdu.
A zase jsi mi zkazil radost,ty previte
A zase jsi mi zkazil radost,ty previte
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
si piš!NOVON píše:jerry: No GDI by mohlo opravdu fungovat jako tester kvality benzinu,to
Já tu nejsem od toho, abych někomu kazil radost, ale od toho, abych vás všechny vracel do kruté reality dnešní doby. Ale jinak jsem rád, že jsi vlastním příkladem potvrdil, že nejlepší ojetiny jsou z Itálie, a - mutatis mutandis - nejhorší z Německa.NOVON píše:A zase jsi mi zkazil radost,
Krásné to staré přejaté slovo původem z francouzštiny, které správně česky znamená "výsernice".NOVON píše:ty previte
Re: jak si zlepšit naftu sám
jerry:No bral jsem to hlavne k vuli absenci koroze,ostatni si udelam sam.Jinak jako jo,jezdi to svizneji nez 66 tka kupovana v cesku
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
Díky za to, že potvrzujes mé zkušenosti. Hlavně že jdou na ojetine z Itálie povolit šroubové spoje - na rozdíl od té původem z Německa.
Re: jak si zlepšit naftu sám
jerry: Ano a dokonce i na vozech Opel
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw