Tankujem už asi 2 roky "DIESEL 60" (TaM Autohof - deklarujú 60 cetánov...)
V doterajšom motore - TDI PD som nepozoroval nejaké navýšenie klepania motora oproti bežnej nafte - "traktor" prehlučal všetko.
Asi 2 mesiace mám 1.6 TDI CR a tu sa mi zdá, že motor je na voľnobeh pri tomto palive o čosi hlučnejší... štartuje vynikajúco na "brnk", táto nafta má vraj aj zvýšenú mazivosť a čistiace účinky - tak prečo nedopriať niečo lepšie... len sa chcem uistiť, že viac cetánov môže spôsobovať mierne zvýšenie hluku motora a že tým motoru neubližujem...
vďaka za reakcie!
nafta - vyššie cetánové číslo
Moderátor: Colommbo
nafta - vyššie cetánové číslo
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
Nemelo by to byt prave naopak ? Motor by mel byt tissi...
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
--> mj: Mám-li být upřímný, něco podobného jsem pozoroval již vícekrát, ale vysvětlit to prostě nedovedu. Podle teorií nafta s nižším cetanovým číslem se vznítí po delší době po jejím vstříku do válce, je zde tedy rozprášeno již velké množství nafty, což způsobuje i hrubější chod motoru v důsledku masivního nárůstu tlaku v motoru. Naopak u vyššího cet. čísla je ta prodleva mezi vstřikem do válce a jeho zapálením krátká, ale to zase vede podle teorií k tomu, že nafta není ideálně promísena se vzduchem, to má za následek nedokonalé hoření a vznik většího množství sazí. Což také není samozřejmě ideální. Někde jsem také četl, že k tomu rychlému vznícení nafty ve válci navíc dochází velmi blízko vstřik. trysky, což má zase za následek napékání karbonových usazenin na tyto trysky.
Podle norem minimální cetanové číslo by mělo být 51, u těch prémiových naft to bývá více. Asi u Tebou popisovaného (a mnou pozorovaného) jevu s hlučností v závislosti na výši CČ bude také záležet na konstrukci motoru, jaké naftě je tento motor přizpůsoben a co já vím ještě.... Na každý pád, jak jsem napsal shora, i velmi vysoké cetanové číslo nafty není zrovna pro motor ideál. Já jsem třeba nedávno opakovaně zkoušel do 40 l nafty 80 ml VIFu (tedy 2:1000, což dávám běžně), ale ještě jsem přidal 20 ml WYNNS - aditivum do nafty, co mám z loňského roku. Jelo to lépe, myslím tím akceleraci, úspora cca 0,1 l nafty/100 km, ale motor byl hlučnější. Po dalších dvou vyjetých nádržích pouze s VIFem jsem to zopakoval, stejný výsledek.
Podle norem minimální cetanové číslo by mělo být 51, u těch prémiových naft to bývá více. Asi u Tebou popisovaného (a mnou pozorovaného) jevu s hlučností v závislosti na výši CČ bude také záležet na konstrukci motoru, jaké naftě je tento motor přizpůsoben a co já vím ještě.... Na každý pád, jak jsem napsal shora, i velmi vysoké cetanové číslo nafty není zrovna pro motor ideál. Já jsem třeba nedávno opakovaně zkoušel do 40 l nafty 80 ml VIFu (tedy 2:1000, což dávám běžně), ale ještě jsem přidal 20 ml WYNNS - aditivum do nafty, co mám z loňského roku. Jelo to lépe, myslím tím akceleraci, úspora cca 0,1 l nafty/100 km, ale motor byl hlučnější. Po dalších dvou vyjetých nádržích pouze s VIFem jsem to zopakoval, stejný výsledek.
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
...tak v tejto chvíli si kladiem otázku, či netankovať bežné palivo (51 cet) a nešpekulovať... mimochodom, po vyjazdení spomínanej "60 cet." nafty som tankoval 2x po sebe klasickú (raz Slovnaft, potom OMV) a naozaj mám pocit, že motor stíchol... či pôjde spotreba hore o 0,1 lit/100km je pre mňa druhoradé...Někde jsem také četl, že k tomu rychlému vznícení nafty ve válci navíc dochází velmi blízko vstřik. trysky, což má zase za následek napékání karbonových usazenin na tyto trysky.
vďaka za reakcie!
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
Ja mam pri pouzivani VIFu v odporucanom pomere opacnu skusenost. PD motor je kusok tissi, hlavne na volnobeh a v nizkych otackach.
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
Niekedy tankujem 60 cetánovu naftu,je drahšia,ale mám nižšiu spotrebu o 0,2 až 0,5 l/100 km. Niekedy vychádza finačne lepšie táto nafta,inokedy zase 55 cetánová-najlacnejšia nafta v okolí. Zvýšenie hlučnosti som nepostrehol,skor naopak,dynamika je oproti 51 cetánovej nafty lepšia. čo sa sadzí týka,tak s 60 cetán naftou sa mi predlži interval regenerácie DPF z 560-750 km na 1500 až 1800 km.
Naposledy upravil(a) Brembo dne úte kvě 30, 2017 17:55, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
Nemate nekdo prehled o cetanovych cislech jednotlivych naft
Agip,Shell,Benzina,EO,KM-Prona.....?
Agip,Shell,Benzina,EO,KM-Prona.....?
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
ked pojdes nabuduce tankovat pytaj si k nahliadnutiu technicky list nafty ktoru tam maju, mali by ti ho poskytnut
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
Agip=Slovnaft.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nafta - vyššie cetánové číslo
Brembo píše:Agip=Slovnaft.
ale ine aditiva
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw