Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Moderátor: Colommbo
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Pri hliníkových diskoch su 4 možnosti kupi nízka cenová kategoria-spravidla vyššia hmotnost,malá tuhost-ohnu sa pri podstatne menšom náraze,nutnost kontroli ohnutia každý rok,najnižšie škody pri odsudzení alebo poškodení,cena od 130€ kus. origináli od výrobcu-spravidla najlepšia volba bez nutnosti riešenia podložiek,2x a viac x vyššia tuhost voči lacným diskom-malá alebo žiadna možnost výberu dizajnu,hmotnost nižšia voči lacným. 3 možnost kupa kvalitných značkových diskov,najnižšia hmotnost,dobrá tuhost,dizajn oproti lacným o 5 tried vyššie,cena za kus od 450€. Cena je ale oproti originálnym rovnaká alebo vyššia. 4 možnost kupa ultra drahých pretekárskych diskov-extremne nízka hmotnost,žiadna možnost opravi,velmi zle sa vysporiadaju s jamami,cena za disk 1000€. O najnižšej cenovej kategorii sa bavit nemá cenu-každý kus je originál,2 rovnaké nenájdeš.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Pneumatiky: vyššia šírka-lepšia adhézia na suchom povrchu,vyššia spotreba,vačšia náchylnost na vyjazdené kolaje. Nižšie profilové číslo-športovejšia a presnejšia odozva,v zákrutách sa menej deformuju,horšia pohoda jazdy. Značkové pneu ako Dunlop,Pirelli a podobne-najlepšie jazdné vlastnosti a prilnavost,cena je oproti Barum,Matador atd o 30% a viac vyššia.Rozmeri vždy uvedené v technickom preukaze,žiadna iná možnost nie je,ked nie su uvedené všetky rozmeri-velmi často,policajtom sa skrátka písat nechce,návšteva značkového servisu so žiadostou o uvedenie všetkých povolených rozmerov-spravidla zadarmo alebo malí poplatok a návšteva Polície-za poplatok.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Nevím jak to funguje u vás na Slovensku,ale u nás už ti nějakou dobu do TP jiné rozměry pneu a disků než jsou uvedené nenapíše.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
u nas by to teoreticky malo ist ak zozenies potvrdenieNevím jak to funguje u vás na Slovensku,ale u nás už ti nějakou dobu do TP jiné rozměry pneu a disků než jsou uvedené nenapíše.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Myslím, že i "u nás" napíšou (dopíšou), ale potřebují ofic. dobrozdání českého zastoupení výrobce vozu, že ten který rozměr kol lze na ten který model použít...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
A ako je to s hmotnostnym indexom?
Ja mam 81 to je 462kg, 85 je 515kg a 89 je 580kg. Pomoze vyssi index?
Ja mam 81 to je 462kg, 85 je 515kg a 89 je 580kg. Pomoze vyssi index?
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
3 vteřiny na google:
http://www.pneumatiky.cz/info/nosnostni-index.html
http://www.pneumatiky.cz/info/nosnostni-index.html
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Na co pomůže ? K čemu má pomoci ?ezop píše:....pomoze vyssi index?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Víc pomůže správné nahuštění....
Když máš předepsaný rozměr, tak je u toho i index nosnosti. Je pravda, že v tom stejném rozměru jsou i pneu o jeden (možná někdy i dva) stupeň víc - někdy značeno XL, ale spíš to jde hůř obout než by to nějak znatelně zlepšilo jízdu. Kvalitnější pneu jsou spíš s vyšším rychlostním indexem. Ale znovu Ti napíšu že pokud Ti jde o zlepšení jízdních vlastností, tak (ne že by Barum a Matador byly úplně out) když dáš ve stejném rozměru třeba Dunlop nebo Pirelli, tak to poznáš.
Když máš předepsaný rozměr, tak je u toho i index nosnosti. Je pravda, že v tom stejném rozměru jsou i pneu o jeden (možná někdy i dva) stupeň víc - někdy značeno XL, ale spíš to jde hůř obout než by to nějak znatelně zlepšilo jízdu. Kvalitnější pneu jsou spíš s vyšším rychlostním indexem. Ale znovu Ti napíšu že pokud Ti jde o zlepšení jízdních vlastností, tak (ne že by Barum a Matador byly úplně out) když dáš ve stejném rozměru třeba Dunlop nebo Pirelli, tak to poznáš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Tak jízdní vlastnosti moc ne. Spíše jde o bezpečnost, nebo o to, co se stane při defektu. Pneumatiky s vyšším indexem nosnosti jsou robustnější, zesílené. Takže například, když dojde k totální destrukci pneumatiky ve vysoké rychlosti, tak normální pneumatika se roztrhá na cáry a během okamžiku je z ráfku pryč a vesele se jede po kovovém disku, což v takových dejme tomu 150 není žádná sranda. Trochu pomohou stabilizační asistenti, ale ne každé auto je má a osobně bych se na ně plně nespoléhal.
Zesílená pneumatika tohle neudělá. Většinou zůstane na disku a i když dojde k odtržení běhounu, bočnice zůstávají. Moje vlastní zkušenost.
A znám případy, kdy pneumatika zůstala celá a řidič poznal že jede na prázdné až u benzínky na kafi. Ale bylo to na zadku.
A další je, že jsou různě těžká, plně naložená auta. Takže podle toho mají ve velkém TP napsán nejenom schválený rozměr, ale i index zátěže. Doporučuji dodržovat, pojišťovny po tom v případě nehody jdou.
Pokud si na auto nazuješ pneu s nižším indexem, nejenom že si zahráváš s pojišťovnou, ale vystavuješ se zvýšenému riziku defektu.
V obráceném gardu je vše OK. Vyšší index nevadí, je to potom otázka peněz.
Zesílená pneumatika tohle neudělá. Většinou zůstane na disku a i když dojde k odtržení běhounu, bočnice zůstávají. Moje vlastní zkušenost.
A znám případy, kdy pneumatika zůstala celá a řidič poznal že jede na prázdné až u benzínky na kafi. Ale bylo to na zadku.
A další je, že jsou různě těžká, plně naložená auta. Takže podle toho mají ve velkém TP napsán nejenom schválený rozměr, ale i index zátěže. Doporučuji dodržovat, pojišťovny po tom v případě nehody jdou.
Pokud si na auto nazuješ pneu s nižším indexem, nejenom že si zahráváš s pojišťovnou, ale vystavuješ se zvýšenému riziku defektu.
V obráceném gardu je vše OK. Vyšší index nevadí, je to potom otázka peněz.
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Máš na mysli pneu RunFlat Na ty pozor bo když není systém detekce tlaku, nesmí se použít!
A pokud použije předepsané/doporučené pneu, tak s nižším indexem nosnosti nebudou.
A pokud použije předepsané/doporučené pneu, tak s nižším indexem nosnosti nebudou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Ne, mám na mysli klasické pneu.
Nevím, jestli jsem to správně pochopil. Máš na mysli, že pokud má auto ve velkém techničáku uveden rozměr pneu, tak se dá sehnat pouze s tímto předepsaným indexem, nebo vyšším?
Tak to není. Pneumatiky se dělají ve stejném rozměru v různých indexech. Ono by to ani jinak nešlo. Představ si, že třeba takový Ford Galaxy má předepsaný index 95 a výš, rozměr 195/60/15. Ten samý rozměr je třeba na Oktávce, nebo Passatu, jen index 91, například.
Kód: Vybrat vše
A pokud použije předepsané/doporučené pneu, tak s nižším indexem nosnosti nebudou
Tak to není. Pneumatiky se dělají ve stejném rozměru v různých indexech. Ono by to ani jinak nešlo. Představ si, že třeba takový Ford Galaxy má předepsaný index 95 a výš, rozměr 195/60/15. Ten samý rozměr je třeba na Oktávce, nebo Passatu, jen index 91, například.
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Měl jsem na mysli s nižším než by to auto zvládly "unést". Ano, jeden rozměr má více variant indexu nosnosti, ale i těch 91 (ten je běžný v 195-65/15) má dostatečnou rezervu, bo 4x 615. A na tom Yarisu 81 - což je 462kg - je taky v pohodě. Je tam víc jak metrák na kolo rezerva.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3
Troufám si tvrdit, že v TP každého vozidla (auta) je u povolených rozměrů pneumatik vždy současně uvedena i potřebná nosnost (cit. kupř. 205/65R15 94W) ...Návštěvník píše:...jsou různě těžká, plně naložená auta. Takže podle toho mají ve velkém TP napsán nejenom schválený rozměr, ale i index zátěže...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90