Jaký olej do transit 2.0 di 55 kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
transitak

Jaký olej do transit 2.0 di 55 kW

Příspěvek od transitak »

Zdravim, prosím o doporučení oleje do transita 2.0 DI 55 kW (model 2000 - 2006) najeto 240 tkm

Nájezd 10 - 15 tkm ročně, trasy 20 - 50 km, kopcovité trasy.

Výrobce doporučuje WSS-M2C913B sae 5w30

Vzhledem k Nízkému výkonu motoru a hmotnosti až 3.2 t je nutné motor víc točit.

jaký olej by jste doporučily?, konkrétně i značku. Stačí 5w30 nebo by bylo vhodnější 5w40?

Děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já osobně bych při těch najetých kilometrech a uvedených jízdních podmínkách použil 5w40 ACEA B3. Výběr olejů těchto specifikací je veliký - např.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=962
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=738
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=558
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1549
A měnil bych po roce - i s filtrem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Příspěvek od tomvm »

Souhlas s Pitrisem ;) když jezdíš kopcovitej terén, tak klidně rači xW-40
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ano ako napísali chlapci,ale až možem za seba v prvom rade odporučam osloviť firmu zaoberajucu sa chiptuningom šoferoval som toto vozidlo a už prazdne je to doslova tragedia,nie ešte naložene da sa mu celkom dobre pomocť po chipe to znatelne ožije,pozor na čerpadlo používať aditívum do nafty...


..a ten olej A3/B3 bude naj ma to dosť nabehane,značku si vyber aka sa ti pači ale daj vedieť len tak pre zaujímavosť...filter rouhodne značkovy nedavať žiadny Filtron
transitak

Příspěvek od transitak »

Moc děkuji za odpovědi

bjukemen:
olej dam asi
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
nebo
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1549
filtr originální.

Výkon je malý, ale vzhledem k malému nájezdu a tomu že jezdim 80% po rychlostních cestách kde když se rozjedu tak už nemusim moc brzdit a akcelerovat a kopce vyjedu na 4 ku tak o chiptuningu neuvažuju.

S Dieselama zkušenosti nemam (dodávku mam chvíly), tak by mě zajímalo jak mam tento motor točit?
maximální rychlost podle techničáku 134 km/h (převodováno na krátko)
maximální výkon v 3300 ot/min

Zajímalo by mě například v jakých otáčkách řadit když je naložený a jedu do kopce, abych ho moc nevytáčel ani nepodtáčel?

A od jakých minimálních otáček můžu jet na plný plyn aby to nevadilo motoru, setrvačníku..?
A i cestovní otáčky, například při 90 km/h a 5 stupni motor nemá sílu, musim jet 100 - 110 otáčky přibližně 2500 -2800 aby to bylo trochu pružnější.


Jaké mam používat aditivum na čerpadlo?

Děkuji za odpovědi.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

transitak píše:S Dieselama zkušenosti nemam (dodávku mam chvíly), tak by mě zajímalo jak mam tento motor točit?
Zajímalo by mě například v jakých otáčkách řadit když je naložený a jedu do kopce, abych ho moc nevytáčel ani nepodtáčel?
A od jakých minimálních otáček můžu jet na plný plyn aby to nevadilo motoru, setrvačníku..?
Nejdůležitější je si zjistit, při kterých otáčkách má motor nejvyšší kroutící moment - to jsou optimální otáčky. Buď tyto, nebo o "něco málo" výš. A řazení tomu přizpůsobit - řadit "nahoru" po překročení těchto otáček o tolik, o kolik "spadnou" při přeřazení na vyšší stupeň / to jsou otáčky blízké maximu krouťáku. Jinak diesel nemá výkonnovou špičku u maximálních otáček tak, jako většina "benzinů", naopak, v maximálních otáčkách ztrácí výkon a tah. Většina dieselů bez turba "zatahuje" od 16-ti 18-ti set - pod ně ne; a pokud je maxim. výkon u tohoto motoru při 3300 otáčkách za minutu, tak přes ně nemá cenu jít.
transitak píše:Jaké mam používat aditivum na čerpadlo?
třeba v létě http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1306
a v zimě http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1647 anebo celoročně
třeba http://www.millersoils.cz/253--diesel-power-ecomax.html nebo
http://www.olejspol.cz/zbozi/valvoline- ... ner-350-ml
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
transitak

Příspěvek od transitak »

Děkuji za odpověď

Tento motor by měl mít 180 Nm při 2250 ot/min. Motor turbo má, ale nemá intercooler.

Takže například:
Mezi 4. a 5. převodovým stupněm je poměr odhadem 1.4 při maximálním kroutícím momentu v 2250 ot/min, to by znamenalo teoreticky řadit ze 4. na 5. st. při 2620 ot/min a podřazovat z 5. na 4. při 1875 + otáčky o které auto zpomalí za dobu přeřazení

Jedu do kopce auto naložený, z 5. na 4. podřadim když se otáčky budou blížit 1900 ot/min ?
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..pitris ti to dobre vysvetlil,ono nechem ta uraziť ale tenmto motor mi pride taky nemastny-neslany ked budeš podradovať do kopca z 5 do 4 nenechaj padnuť otačky pod 2000 v žiadnom pripade najlepšie aby nepadli pod 2200 treba sa toho držať a motor udržiavať medzi 2000 a 3300 čo je dosť male rozpetie...


..olej použi trebars ten OMV oba su dobre čo si vybral..a aditivum asi VIF aj v teste dobre dopadlo...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Neznám konkrétně tento typ motoru, a z označení 2.0 DI a výkonu (jen) 75-ti kobyl jsem měl pocit, že je to atmosférák. Ono ale to turbo zas až tak moc na věci nemění. Pokud je max. krouťák při 2250-ti otáčkách, a potřebuješ výkon, tak asi tak, jak napsal bjukemen - nenech to padnout pod 2000, optimálně tak kolem 2200 - 2700, a nechoď přes těch 3300 (je to opravdu zbytečné - holt je nutné při tom krouťáku a výkonu častěji řadit).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
transitak

Příspěvek od transitak »

Moc děkuji za odpovědi.

Z 4. na 5. řadim při 3300 a otáčky spadnou po přeřazení na 2200, točit nad 3000 se mi zdá hodně, ale je to nutné aby měl motor sílu po přeřazení

když jedu do kopce tak podřazuju z 5. na 4. když otáčky klesnou na cca 2200 na 4. to dělá cca 3300, podřadim pomaleji a klidně uberu trochu plyn aby otáčky klesly tak pod 3000 abych to zbytečně netočil několik minut tak hodně.

Při normální jízdě p rovině jsou otáčky mezi 2300 a 2800

Jenom jsem se ptal abych ho zbytečně nepřetáčel nebo nepodtáčel protože s dieselovými motory nemám zkušenosti.


Otáčkoměr nemá označené žádné pole, dokonce ani maximální otáčky, pouze číslice od 1 do 6 tis.

K označení motoru:
Motory 2.0 májí označení

DuraTorq-Di - přímé vstřikování

55 kW 3300 ot/min
63 kW 3800 ot/min
74 kW 4000 ot/min
(rodíl pravděpodobně pouze v turbu a sání)

a TDCi
92 kW 3800 ot/min
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Já myslel, toto "zelené pole" některé Transity ho měly/mají.

Tyto motory mají maximální trvalé otáčky někde okolo 4000 rpm. Ale většinou točit naftový motor nad 3000 ~ 3200 rpm nemá moc smysl.


Obrázek
LadikRS
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: Jaký olej do transit 2.0 di 55 kW

Příspěvek od LadikRS »

Zase vás tu zdravím,

u našeho Transita 2.0 DI (TDDI) 74kW se blíží výměna oleje. Auto vozí kapelu, roční nájezd je kolem 8t km. Jezdí to defacto trvale naložené a převážně delší trasy. Nájezd je údajně 160t km, ale silně pochybuju, auto dříve jezdilo v Německu pravděpodobně pro nějakou cestovku :D

Vložil jsem to sem, protože si myslím, že to má společných dost věcí s 55kW. Snažil jsem se najít nějaké info k motoru na internetu, ale moc jsem toho nenašel. Co byste doporučili za olej? Bohužel výše uvedené odkazy od Pitrise nefungují.

Děkuju
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do transit 2.0 di 55 kW

Příspěvek od Pitris »

Ty odkazy (bohužel) nefungují.... Při Tvých jízdách bych volil klidně olej 10w40 ACEA B3(B4). A když vyměníš po roce, bude gut....(Jo a dík že sis dal "práci" s vhodným vláknem - třeba u VWdotazů se to moc nenosí) 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
LadikRS
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: Jaký olej do transit 2.0 di 55 kW

Příspěvek od LadikRS »

Je mi jasné, že už nefungují, už je to 5 let :D Takže třeba http://www.oleje.cz/p/valvoline-durable ... 5-l--17568 nebo http://www.oleje.cz/p/valvoline-maxlife ... 5-l--18782

Tak moc dobře znám, jaké to je, když je někdo líný hledat a pak existuje xx témat s totožným dotazem... :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do transit 2.0 di 55 kW

Příspěvek od Pitris »

Co se týče autoolejů, tak Valvoline - a DuraBlend i MaxLife - jsou :wink:
MaxLife je vhodnější při prolínání přes těsnění....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět