Oleje.cz

 

Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového kotle?

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového kotle?

Příspěvekod pkc » sob úno 20, 2016 2:13

Provozní teplota ložiska bude odhadem 100 až 120stC.
Jde o malé kombinované závěsné kotle 24kW Buderus, 10 let v provozu.
Ložiska spalinových ventilátorů začala být hlučná, tak bych nerad zanedbal prevenci.
Zatím jsem zkusil bílý minerální olej pro šicí stroje FORtexOIL, ale nejsem si jistý jeho vhodností.
Servisní technik by to mazal WD40, ale tomu už bych nevěřil vůbec.
Děkuji za radu!
pkc
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob úno 20, 2016 1:58

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Jezevcik » sob úno 20, 2016 8:17

Co třeba toto?

http://www.oleje.cz/p/mobil-unirex-n2-400-g--20302

WD-40 je dobré tak na štípačky, protože to rozpustí a odplaví nečistoty a i to se musí opakovat dost často, jelikož je dost těkavé.
Zkrátka je to hloupost. Řekněte mu, ať Vám to tam přijde nastříkat za provozu kotle, ale pro jistotu mu nechte klíče pod rohožkou a procházejte se po okolí.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
 
Příspěvky: 3325
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod e-panolin.cz » sob úno 20, 2016 8:33

Toto bych raději vyřešil výměnou ložiska, v druhé řadě možná doplněním mazacího tuku, ale i toto bude dočasné řešení, které výměnu pouze oddálí. Olej a WD budou určitě ta špatná řešení.
Opel Insignia Tourer 2.0 CDTi
MTB - Panolin Bike cleaner, Bike chainlube cleaner, Bike chainlube
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
 
Příspěvky: 643
Registrován: ned bře 14, 2010 20:53
Bydliště: !!!

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Pedro » sob úno 20, 2016 9:23

Mazelina do vodních cerpadel starších motoru je pitchovina?
S ni mazu cokoliv, kde je horko.
SH 300 Valv. All cl.10w40. Citygrip
YARIS 3dv Valv. All cl.10w40. Quartaris 5
SEDICI 4x4 Valv. All cl. C3 5w40. Eskimo 3
SV 650 Valv. Dur. 10w40. Angel GT
ALMERA 3dv (stodola) Penrite10w50.

IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6821
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Návštěvník » sob úno 20, 2016 17:32

Pedro píše:Mazelina do vodních cerpadel starších motoru je pitchovina?
S ni mazu cokoliv, kde je horko.

Pokud je myšlen tuk (plastické mazivo) A4, tak pro vyšší provozní teploty je to nejméně vhodná varianta, má bod skápnutí pouze 95°C, má však vysokou odolnost proti působení horké vody a nízkou penetraci - výborný pro nalepení jehel při montáži jehlových ložisek. Pro dotazovaný účel je vhodný např. MOGUL LA2, pokud jsou ovšem ve ventilátoru kuličková ložiska. Mohou v něm být ale i samomazná ložiska ze spékaného bronzu, ta jsou ve výrobě impregnována nízkotuhnoucím olejem (OLN-J22), jako vhodnou dostupnou náhražku pro domazání možno použít KONKOR 101 ve spreji. V daném případě by vzhledem k požadované spolehlivosti bylo nejlepší minimálně vyměnit celá ložiska, ne-li celý ventilátor.
Návštěvník
 

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Pedro » ned úno 21, 2016 10:08

Me se A4 osvědčila všude kde je horko, asi mam lepsi, protože s ni mazem i ložiska spalinaku a falesny turbo u velkeho kotle u kámoše v horach. Hafo let se kotelnictvim zivil, v dilne a baráku si vse zmakl sam.
Ale samozřejmě netvrdím, že neexistují lepší, vhodnější produkty.
Konkor 101 pouzivam uz
minimalne, bo se mi zdá, že po určité době vázne a v soucastkach, ktere jsou v sobě posuvné, pak zvyšuje treni.
Leta jsem ho pouzival všude, vc.brzd, na trmeny a pohyblivé dily, ovsem bud se zmenilo slozeni nebo neco jinyho. Uz zas musim nekde pouzivat WD
nebo produkty Veidec.
Ale kotlar nejsem, jen na to nekdy cumim. Na světě je fura věcí, co me nezajímají. :-)
SH 300 Valv. All cl.10w40. Citygrip
YARIS 3dv Valv. All cl.10w40. Quartaris 5
SEDICI 4x4 Valv. All cl. C3 5w40. Eskimo 3
SV 650 Valv. Dur. 10w40. Angel GT
ALMERA 3dv (stodola) Penrite10w50.

IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6821
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Pedro » ned úno 21, 2016 22:37

Omlouvám se. Popletl jsem si to.
Mluvil jsem s tim kamosem kotlarem a nemaze to nicim. Az loziska zdechnou, meni se cely ventilátor. Vydrzi ale dlouho.
I u zákazníků to tak delal. Trochu zalezi na typu, ale nevyplati se loziska menit.
Sorry, spletl jsem si to.
SH 300 Valv. All cl.10w40. Citygrip
YARIS 3dv Valv. All cl.10w40. Quartaris 5
SEDICI 4x4 Valv. All cl. C3 5w40. Eskimo 3
SV 650 Valv. Dur. 10w40. Angel GT
ALMERA 3dv (stodola) Penrite10w50.

IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6821
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Návštěvník » pon úno 22, 2016 10:50

Návštěvník píše:
V daném případě by vzhledem k požadované spolehlivosti bylo nejlepší minimálně vyměnit celá ložiska, ne-li celý ventilátor.
Pedro píše:
Az loziska zdechnou, meni se cely ventilátor. Vydrzi ale dlouho.
I u zákazníků to tak delal. Trochu zalezi na typu, ale nevyplati se loziska menit.
.

Když to říkám, tak je to jako když to povídám...
Návštěvník
 

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Itall » pon úno 22, 2016 11:44

Začít s prevencí po 10-ti letech je docela zajímavé. Technik kotlů by asi řekl, že po 10-ti letech se ventilátor normálně mění, dneska normální. Ještěže doma máme odtah do komína a systém samotížný bez čerpadla. Bez starostí s hejblátky.
Itall
 

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko

Příspěvekod Itall » pon úno 22, 2016 12:00

Jináč je to analogie s hlučnými ložisky u auta. Ložisko se vymění nebo dnes už častěji se mění celý díl (náboj kola, kladka, ventilátor atd.) nebo je možno zkoušet, jak dlouho to ještě vydrží a třeba i zkoušet mazat. Někdy to vydrží dost dlouho, někdy ne.
Itall
 


Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků