Oleje.cz

 

výměna oleje T4

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

výměna oleje T4

Příspěvekod p1 » pon led 26, 2009 20:19

Potřebuji vyměnit olej v hydraulice malotraktoru TZ-4K-14. V návodu je psaný trvanlivý T4, dnes již asi není. Co tam nalít.
p1
 

Příspěvekod bio » pon led 26, 2009 20:56

HM 46 nebo raději HV 46
bio
 
Příspěvky: 671
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvekod mipesa » čtv bře 19, 2009 11:20

Tam musí přijít olej typu Paramo PP-7 popř. PP-13.
mipesa
 
Příspěvky: 753
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvekod bio » čtv bře 19, 2009 17:06

tak to určitě ne do hydrauliky ale do převodovky . Při SAE 90 by to čerpadlo dlouho nečerpalo.
bio
 
Příspěvky: 671
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvekod mipesa » čtv bře 19, 2009 18:00

Veškeré pracovní příslušenství je na tomto stroji a jemu podobným poháněno z převodové skříně.Stroj má dvě převodovky s diferenciály(přední menší, zadní větší) pracovní součástí jsou hnací příslušenství např.rotačky, náhony rozmetadel, sklopné vidlice pluhů, kardanka mezi převodovkami atd, většina těchto příslušenství je ovládána mechanicky a vše se odvijí ze skříní převodovek.Převodovka a diferenciál, logicky, potřebují převod.oleje, zapínaní hydrospojek, náhonu hřídelí také, čerpadlo pro ovládání nosných háků(vidlic) ho v pohodě přečerpají, tam není žádná potřeba v rychlosti čerpání.Toto je konstrukce z osmdesátých let a do těchto strojů, co si pamatuji, se snad s ještě PP-90 a 80 nic jiného nelilo a maká to v pohodě dodnes.Dokonce i majlery traktorových vleků byly plněny z traktorů převod.oleji.Oleje hydraulické řady HM, HV atd mají určení ve složitější hydraulice a pojezdech.Sice s tím osobní zkušenost nemám, ale použití hydraulických olejů v tomto případě by znamenalo min.přidření některých komponentů náhonu hřídelů a diferáků zrovna tak a to nemluvím o převodovce.Slovnaft např.vyrábí oleje, které mají vlastnosti hydrauliky a převod.olejů, ale ty se spíše hodí už do novější zemědělské techniky.
mipesa
 
Příspěvky: 753
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvekod bio » čtv bře 19, 2009 21:54

A co řízení ?
bio
 
Příspěvky: 671
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvekod mipesa » pát bře 20, 2009 6:59

Zrovnatak, plnění resp.odběr převod.oleje z portálu převodovky čerpadlem přes orstu nebo jiný tlakový násobič řízení do válce řízení.Některé tyto malotraktory jsou lomené v řízení tzn.že se natáčí polovina stroje a ne nápravnice.
mipesa
 
Příspěvky: 753
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: výměna oleje T4

Příspěvekod JirkaŠ » stř lis 25, 2015 12:29

Zdravím. Jaký olej dáváte do motoru?
JirkaŠ
 

Re: výměna oleje T4

Příspěvekod Návštěvník » čtv lis 26, 2015 10:44

Výrobce předepisuje M6AD (SAE 30) v létě a M4AD (SAE 20W/20) v zimě. Je možno použít celoročně jakýkoli motorový olej 15W/40, např. Mogul Super Stabil. Mazání je ztrátové, olej po průchodu klikovou skříní vylétne výfukem, žádný drahý olej nemá smysl.
Návštěvník
 

Re: výměna oleje T4

Příspěvekod Pitris » čtv lis 26, 2015 10:55

A určitě bych nedával olej s API vyšším jak SF/CC....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22382
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno


Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron