Ahoj, ja som to zacal riesit po tom co som si povedal ze nechcem FAME v nadrzi, preto som pisal do OMV a zacal patrat, a kedze vacsinu prispevkov som nasiel aj tu, tak som to pridal aj sem, revizia dokumentu bola 08/2013 jak je tam napisane, tzn je mozne ze vtedy sa menila dodavatelska specifikacia. Posledne co som aj menil palivovy (tento tyzden), a vylial som z neho naftu, maxx bol ciry s nadychom do modrozelena (ozaj jemnym). Bez nejakeho naznaku zltosti. Tankoval som na botanickej v karlovke (1,409/l).sosko píše:Vdaka snake, tak toto je dost podstatna informacia a sa cudujem, ze davno tu famu uz niekto nevyvratil.
Pri porovnani dokumentacie CZ/SK nie je v podstate ziadny rozdiel a to najpodstatnejsie je, ze obe nafty maju spolocne:
1. v lete cetanove cislo min 60
2. v zime filtrovatelnosti pri -35C
3. mazivost 400
4. k produktu nie je pridávaný metylester mastnej kyseliny (FAME). Do výrobku sa pridáva syntetické biopalivo (HVO) s obsahom 6,6 - 7,0 % obj. Produkt obsahuje balíček výkonných aditív v prémiovej dávke.
--co aspon v niecom koresponduje s dvoma testami (skoda ze) zimnych naft z r.2013/2014, kde namerali filtrovatelnost -37/-34 , cetanove cislo 53.4/53.1 a obsah FAME menej ako 1% v oboch testoch. Skoda, ze v sk testoch nikdy nemeraju mazivost.
Bohuzial, SK dokumentacia je z roku 2010 a CZ z roku 2014. Nakolko je to stale este aktualne je otazne. Kazdopadne, Maxxmotion by mala aj na prvy pohlad vyzerat inak ako bezna nafta, cize by malo byt hned jasne, o co ide. Zo zvedavosti asi v najblizsej dobe vyskusam niekde v BA nacapovat do nadrze.
Pekny den