MOL
Moderátor: Colommbo
Re: MOL
ano, správná odpověď. No a my někteří svým sdělením, např. o benzinu u MOL (nebo u jiných)
třeba poskytnene jinému člověku informaci, zkušenost, postřeh...třeba to někomu k něčemu pomůže, třeba ne... ale hlavně: nemáme zapotřebí každou myšlenkou vnášet do diskusí dusno... Tečka.
třeba poskytnene jinému člověku informaci, zkušenost, postřeh...třeba to někomu k něčemu pomůže, třeba ne... ale hlavně: nemáme zapotřebí každou myšlenkou vnášet do diskusí dusno... Tečka.
Re: MOL
Vzhledem k tomu, že rafinérie Slovnaftu v Bratislavě patří mezi TOP 5 nejmodernějších v Evropě a situace v této oblasti je neuspokojivá, kdy velmi pravděpodobně dojde k postupnému zavírání jednotlivých neefektivních a ztrátových provozů, se dá předpokládat, že drtivou většinu si sem MOL bude ze Slovenska produktovodem Čepra zasílat.Návštěvník píše:Lze důvodně předpokládat, že naprostá většina benzínů na čerpacích stanicích různých sítí na celém území ČR, snad s výjimkou příhraničí, pochází ze stejných zdrojů, tedy se mohou lišit maximálně dodatečnou aditivací a koncovou cenou. Pokud je někde problém, vyloučím-li záměrnou manipulaci ze strany čerpadláře, pak obvykle vzniká až na cestě a při uskladnění u koncového prodejce, tj. nízkou technologickou disciplínou. Jinými slovy řečeno nějak nechápu, proč se tu vlastně řeší "kvalita" benzínu ve vznikající české síti MOLu.
Nemá důvod krmit Českou rafinérskou a jejich archaické Kralupy a Litvínov. Zároveň mám pocit, že ve Slovnaftu si umí vyrobit i N98+, což u nás technologicky nejde a proto se N98+ a NM s CČ 60+ dováží ze zahraničí. "Doufám, že se nemýlím."
Ohledně aditivace je to poměrně taky jednoduché. Na našem trhu je to zejm. VIF a BASF. MOL si údajně nechává míchat vlastní koktejl, ale bez datového listu těžko soudit, kdo jim aditiva dodává a v jakém množství se to aditivuje.
Nicméně pokud to není aditivované v rámci dodávky z cisterny a automatizovaně, tak nemám iluze o tom, že se to do tanků ani nepřidává. Jednou jsem takovej rozhovor slyšel na jedné ČS, kde řidič říkal, jak tam aditiva ani nenalil a střelil je někam bokem.
Takže myšlenku, ale ...
Re: MOL
Tak tohle už smysl má, resp. nějakou přínosnou informaci to nese, díky!
Já k tomu jen dodám, že řada evropských rafinérií je zavírána kvůli nízké poptávce po benzínu, o jehož import dnes už USA nestojí. A bez nutné produkce (jinak to při zpracování ropy nejde) na trhu uplatnitelného benzínu bohužel výroba ostatních frakcí postrádá ekonomický smysl. V zásadě za to může letecká přeprava a silniční doprava stojící na naftě. Jinými slovy, dostáváme na frak bičem, který jsme si sami upletli...
Já k tomu jen dodám, že řada evropských rafinérií je zavírána kvůli nízké poptávce po benzínu, o jehož import dnes už USA nestojí. A bez nutné produkce (jinak to při zpracování ropy nejde) na trhu uplatnitelného benzínu bohužel výroba ostatních frakcí postrádá ekonomický smysl. V zásadě za to může letecká přeprava a silniční doprava stojící na naftě. Jinými slovy, dostáváme na frak bičem, který jsme si sami upletli...
Re: MOL
Bohužel, ale tak to na světě je. Stačí se podívat, jak to vypadá s podílem držení majetku "bohatých" a pak toho zbytku co se nechává vykořisťovat a živí státní aparáty, ale to je diskuse už úplně na jiné téma.Návštěvník píše:To vždycky někdo vymyslí nějakou hovadinu, na které úzká skupina ekonomicky krátkodobě vydělá, aby na ni posléze úplně všichni sakra prodělali. Převedeno do zdejší debaty, osobáky mají jezdit zásadně na benzín!
Já jsem za velkou louží koukal jako blázen. Jediný co tam jezdí na naftu -> lodě, vlaky, autobusy a tahače. Všechno ostatní na benzín. Jenže tady s EU v zádech to už nikdy nepůjde. Děláme si překážky, snižujeme emise CO2 atd. a v Číně, Indii, Brazílii aj. si z toho hlavu nedělaj a vesele jedou jako by se nic nedělo. Překážky? Proč? A pokud ano, tak s rozumem a né, že se tady zakopeme v zeleném idealismu.
Re: MOL
... konečně je to o něčem... takže: je možný, že když čeprácký produtovod je napojen na Vlčí hrdlo a vede ( dle mapky na jejich www. ) na různá střediska a sklady po ČR, že dojde "ke smíchání" i s benzinem neMOL - tedy Unipetrolským? nebo myslíte, že si to bude MOL nějak "hlídat" a šlo by to vlastně hlídat?
- Durex
- Příspěvky: 3948
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOL
osobně si myslím,že k nějakému smíchání dojde,ale v zhledem k celkovému přepravovanému objemu půjde o zanedbatelné množství.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: MOL
Zkusím si velmi jednoduše představit, že jsem Slovnaft. Dodávám do ČR PHM, platím čepru za přepravené množství a pak chci, aby v tancích ve skladech byla pouze moje paliva, ze kterých se přes výdejní lávku čepujou do cisteren. Nicméně nevím jestli je to takhle jednoduše aplikovatelný, ale nelíbilo by se mi sem dodávat paliva a vědět, že moje technologie, která mne stála mnoho finančních prostředků a vyrobí lepší produkt se smíchala s něčím, co splňuje ČSN. Možná jsem jen trochu naivníL_U_K píše:... konečně je to o něčem... takže: je možný, že když čeprácký produtovod je napojen na Vlčí hrdlo a vede ( dle mapky na jejich www. ) na různá střediska a sklady po ČR, že dojde "ke smíchání" i s benzinem neMOL - tedy Unipetrolským? nebo myslíte, že si to bude MOL nějak "hlídat" a šlo by to vlastně hlídat?
Smíchání v produktovodu určitě nastane, ale každopádně v tom množství jak píše "Durex" je to zanedbatelný. Težko posoudit jestli se jedná o tlakovou, podtlakovou, gravitační soustavu, ale asi je to kombinace všeho.
Nafta je ok, ale na natural i Optimal mi auto chrčí i když EuroOil aditivují VIFem a cena už taky není co bývala.L_U_K píše:...anebo ještě i opačně: že by i benzin v síti Euro Oil byl "zčásti namíchanej" i ze slovnaftskýho?
MOL-EVO diesel
...uz sa tu o tejto premiovej nafte diskutovalo, chcel by som len dodat,ze pod odskusani renomovanej maxx alebo v-power a naslednom porovnani, mal prave EVO najkultivovanejsi chod ciz uz v zimnej,alebo letnej verzii - motor audi 3,0 d. Nechcem forcirovat MOL alebo slovnaft, no naozaj citelne.
Naposledy upravil(a) Pitris dne pát kvě 29, 2015 12:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Dal jsem to sem, ať nedublujeme vlákna. Admin
Důvod: Dal jsem to sem, ať nedublujeme vlákna. Admin
Re: MOL
kornel píše:do 2.0TSI (cca190kw) tankujem od nova do teraz (105tkm) len Slovnaft Evo benzin 99+, neviem realne zhodnotit,ci to ide lepsie ako na N95,ci to je kultivovanejsie, ci to ovplyvnuje spotrebu.. no na toto palivo ten motor bezi krasne, ako v zime tak aj horucavach..
No trochu zvlastne je, ze niekedy mam pocit, ze ten motor na to iste palivo ide ako utrhnuty z retaze, akoby tam pribudlo aspon 30kw, a naopak niekedy mam pocit akoby som k ziskaniu rovnakej dynamiky resp. tomu pocitu, musel pritlacat plyn viac (samozrejme dynamiku to ma aj vtedy slusnu )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MOL
žeby ten Evo diesel Slovnaftu okrem najnižšej teploty filtrovatelnosti v niečom konkurenciu predbehol povedat nemožem. Taktiež podiel bio zložiek je nad 5%,takže zlepšená mazivost je pravdepodobne vdaka bio zložkám,ktoré zase sposobuju vačšie zanášanie vstrekovačov. To už radšej natankujem obyčajnu naftu a pridám lepší olej pre dvojtakty. Budem na tom rovnako,ked nie lepšie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta