Tohle celé je naprostý nesmysl od A až do ZBrembo píše:škodovka mala malý okruh len pre motor. Kým sa termostat neotvoril,do výmenníka žiadna voda neprudila ... škodovka nemala na malý okruh napojené kurenie,kurenie bolo napojené na svoj ohruh,ktorý bol ala opat napojený na vývod z termostatu.
Teplota
Moderátor: Colommbo
Re: Teplota
Re: Teplota
Ale ne. Normálně před termostatem jde voda do topení....
http://vysivky.skodateam.cz/Domek_termo ... g_EL9Z.jpg trubka vlevo (před termostatem) vede teplou vodu do topení (vpravo je odvzdušňovací, tlustá zhora (za termostatem) jde do chladiče)
http://www.skodateam.cz/KOUPIM_novou_vo ... _0whoT.jpg tenká zprava - studená voda z topení, tlustá zleva - studená od chladiče.
http://www.rapidity.cz/motor/chlsous.jpg schema chladicího okruhu.
http://vysivky.skodateam.cz/Domek_termo ... g_EL9Z.jpg trubka vlevo (před termostatem) vede teplou vodu do topení (vpravo je odvzdušňovací, tlustá zhora (za termostatem) jde do chladiče)
http://www.skodateam.cz/KOUPIM_novou_vo ... _0whoT.jpg tenká zprava - studená voda z topení, tlustá zleva - studená od chladiče.
http://www.rapidity.cz/motor/chlsous.jpg schema chladicího okruhu.
Re: Teplota
Byl jsem rád že tyto typy vařily=často těsnění pod palicí kaput. Dělal jsem v letech 86-94 skoro jednu týdně. Samozřejmě melouchem. Z počátku 500 kčs za 2 hodiny práce. Později 700.
Někdy i někam na silnici a to bylo ještě lepší,na prašule...
Moje š 105,pak někdy 120,ničim netrpěly,bo jsem si dal čidlo na 80 st a v poho. Rovněž povyměňovat po koupiv pásky,vše zkontrolovat,zfunkčnit kohout topení,prooctovat systém a v zimě sauna. Š 136 co jsem měl koncem 90tých let,nepoptřebovala nic z toho. Taky bylo psáno v servisce,že při poruše chladícího-topícího systemu nelze použít,vyjma případu dojetí,nic z š 105-130. Ani spojovací material. Proč,je jasné...
Podotýkám že jsem s ní pak jezdil amat závody a systém byl skoro v sériové podobě.
Když měl zákazník těsný systém,š105-130,dával jsem jim termostat s dřívějšim otevřením. Dost to na kolony pomáhalo,ovšem v hačavě bylo dobré,část chladiče zakrýt.
Topení F 125p,vymáklý,dobrá regulace oproti Vaz-u.
Tome,21011 žraly proto,bo měly krátké zadky. Nejkratší měl 2101,02 pak 011 a 03,06. Ovšem setkal jsem se se 44 zuby i na 03. Raketové starty ale spotřeba na dálku,peklo. Jinak motor 03,ač byl jen 1450.né 1500,byl asi nej. A dal se dotáčet těsně nad 7000 ot,bez jakýchkoliv protestů se sériovou vačkou. Jen bylo nutno hlídat vůle. 06ka měla lepší krouťák a delší první tři kvalty. Tam se vyplatilo dát 5 kvalt. Z nějaký zbušený 04,05,07.
Někdy i někam na silnici a to bylo ještě lepší,na prašule...
Moje š 105,pak někdy 120,ničim netrpěly,bo jsem si dal čidlo na 80 st a v poho. Rovněž povyměňovat po koupiv pásky,vše zkontrolovat,zfunkčnit kohout topení,prooctovat systém a v zimě sauna. Š 136 co jsem měl koncem 90tých let,nepoptřebovala nic z toho. Taky bylo psáno v servisce,že při poruše chladícího-topícího systemu nelze použít,vyjma případu dojetí,nic z š 105-130. Ani spojovací material. Proč,je jasné...
Podotýkám že jsem s ní pak jezdil amat závody a systém byl skoro v sériové podobě.
Když měl zákazník těsný systém,š105-130,dával jsem jim termostat s dřívějšim otevřením. Dost to na kolony pomáhalo,ovšem v hačavě bylo dobré,část chladiče zakrýt.
Topení F 125p,vymáklý,dobrá regulace oproti Vaz-u.
Tome,21011 žraly proto,bo měly krátké zadky. Nejkratší měl 2101,02 pak 011 a 03,06. Ovšem setkal jsem se se 44 zuby i na 03. Raketové starty ale spotřeba na dálku,peklo. Jinak motor 03,ač byl jen 1450.né 1500,byl asi nej. A dal se dotáčet těsně nad 7000 ot,bez jakýchkoliv protestů se sériovou vačkou. Jen bylo nutno hlídat vůle. 06ka měla lepší krouťák a delší první tři kvalty. Tam se vyplatilo dát 5 kvalt. Z nějaký zbušený 04,05,07.
Re: Teplota
Díky za podporu! Mně se nic hledat nechce. A se stodvacámi jsem dost najezdil a ještě více se v nich "nahrabal", než abych měl potřebu se k tomu vracet a po tolika desetiletích znovu argumentovat, proč to někomu nefungovalo, jak mělo, když klidně mohlo - viz příspěvek Pedra.Known píše:...
Re: Teplota
Jen dodatek. Z těchto škodulí se na léto vyplatilo sundat hadici před pumpou,nechat při volnoběhu vylítat fridex a doplnit destilkou resp. dešťovkou,což nynější modernisti nepochopí,neustojí. Tehdejší fridex byl docela drsoň a tak nějak se mi zdálo že ho.no "chladí".
Re: Teplota
Je to logické: zatímco voda je skvělý vodič tepla, etylenglykol je spíše izolant.
Re: Teplota
V době voskových termostatnů původem z Polska platívalo, že co kus, to originál. Stačilo vložit pár kusů do kastrólu, zalít vodou, ponořit teploměr, postavit hrnec na plotnu a začít zahřívat. Pak se krásně ukázalo, při jaké teplotě který otevíral. Ovšem z hlediska chlazení bylo o dost důležitější, jak moc otevíral, z hlediska topení pro změnu jak rychle dokázal zavírat při snižování teploty. Takhle jsem z půl tuctu kusů vybral dva: jeden vhodný na zimu, druhý pro změnu na léto. A nemusel jsem řešit nějaké zakrývání chladiče.Pedro píše:...š105-130,dával jsem jim termostat s dřívějšim otevřením. Dost to na kolony pomáhalo,ovšem v hačavě bylo dobré,část chladiče zakrýt...
Re: Teplota
Viděl jsem 2106 s pětikvaltem z Mirafa. Prý to pasovalo.Pedro píše:....06ka měla lepší krouťák a delší první tři kvalty. Tam se vyplatilo dát 5 kvalt. Z nějaký zbušený 04,05,07.
Měl jsem 1500 S a 1300. Ta třináctka žrala víc. V techničáku bylo 11,8 l/100 km při 90 km rychlosti. Ve městě v zimě jsem pod deset neměl šanci. Při popojížďkách i 12.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Teplota
Ano,Jardo,kastrol,teplomer...,vykoupal jsem jich hafo
I tenkrat platilo,ze co je psano neni vzdy dano.
Tome,miraf tam pry opravdu sel a i 124. Tu jsem i videl. Myslim ze jen byl problem s hardy,musela se upravit. Stejne tak pasovaly krize do kardanu ze zigula do me tehdejsi S 1301s. Za totace,kdy jsem ji mel,znatelny cenovy rozdil...
I tenkrat platilo,ze co je psano neni vzdy dano.
Tome,miraf tam pry opravdu sel a i 124. Tu jsem i videl. Myslim ze jen byl problem s hardy,musela se upravit. Stejne tak pasovaly krize do kardanu ze zigula do me tehdejsi S 1301s. Za totace,kdy jsem ji mel,znatelny cenovy rozdil...
Re: Teplota
Vzpomínky na starý dobrý časy a když už, tak na Škodovky dobře šly i dvoustupňový karbece z F125p
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Teplota
To bylo první,co jsem po koupi nového vozu udělal,nahradil jsem klasické motexpásky těmi šroubovacími. Jen jsem je tehdy v krámě,na rozdíl od náhradních dílů,běžně koupil. Kolega dělal to samé,jen musel navíc vypustit nádrž a protáhnout závit a znovu šroub zašroubovat,aby mu netekla.Návštěvník píše:Jinak se mi na škodovkách nejlépe osvědčily šroubovací spony posbírané na autovrakovišti ze starých volv: měly nejlepší antikorozní ochranu, k tomu se daly silně utáhnout a nepovolovaly se.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Teplota
Já jezdil na vojně s VAZ 2003 (Žiguli)
jestli si dobře pamatuji,tak měl karburátor s mechanicky ovládanou druhou klapkou.Nástupce(1600) pak měl už podtlak a stálo to za h...o.
jestli si dobře pamatuji,tak měl karburátor s mechanicky ovládanou druhou klapkou.Nástupce(1600) pak měl už podtlak a stálo to za h...o.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Teplota
Mel hrdy nazev OZON. Menil jsem je za EDRS a pretryskovat
Re: Teplota
Ano, to také je ten "správný" cípant. Používá se k opravám potrubí (vodaři dávají jedině cípanty ), v tom případě je objímka ozavřená, aby nikde neteklo, obejme trubku kolem dokola a díru utěsní. Nebo případ na obrázku, kdy je cípant uzpůsoben k napojení odbočky potrubí. V trubce se vyvrtá díra, cípant ji obemkne, má také díru se závitem a napojí se odbočka. Těsní to jen na gumu, jak dlouho, nevím...Jezevcik píše:Já znám pod pojmem cípant toto:
http://www.profispojky.cz/produkty/aga/
K objemu chladiva v motoru - musel jsem vypustit tříválec Toyota 1,0 při výměně pumpy a vytekly jen asi 2 L kapaliny, možná trochu víc, o málo.