Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Děkuju, vezmu Yacco VX1000 FAP 5W-40. Yacco z důvodu originality a záruky made in native country.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Řekl bych že to Ford přímo doporučuje, ne jen povoluje. A mám za to, že většina majitelů Fordů na ty oleje jezdí, s intervaly 20 tis. a nemají problémy.Byť Ford povoluje použití olejů se sníženou HTHS viskozitou (A1/B1/A5/B5), tak pro motor je lepší HTHS viskozita normální; jd
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Vysvětlení je poměrně jednoduché (stejně jako v případě mnoha řidičů používajících nízkoviskózní LL oleje s výměnnými intervaly 30tis.km) - nikdo nikomu nebrání řídit se tím, co povoluje či doporučuje příručka výrobce vozu (motoru.) Pokud však někdo požádá o radu na tomto fóru, dostane se mu jí s plnou parádou a poměrně často prostě odlišně od psaných manuálů. Kterým doporučením se ten dotyčný pak bude řídit, záleží zase už jen na něm.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
No a ti ostatní hledají radu co dělat, když si používáním těchto olejů měněných po 20 tis. km problémy již přivodili.cumil píše:... mám za to, že většina majitelů Fordů na ty oleje jezdí, s intervaly 20 tis. a nemají problémy.
Re: Olej s Ford normou
Urban legend...No a ti ostatní hledají radu co dělat, když si používáním těchto olejů měněných po 20 tis. km problémy již přivodili.
Re: Olej s Ford normou
Ano, nějakým způsobem je potřeba to "záruční inženýrství" realizovat. A tohle je (jen) jeden z nich.
Re: Olej s Ford normou
Ale doporučuje není totéž co předepisuje. Předepsaná je například VW505.01 u TDI-PD z důvodu jiných aditiv. Olej se sníženou HTHS viskozitou je pouze doporučený - kvůli nižším emisím. Jiné opodstatnění nemá.cumil píše:Řekl bych že to Ford přímo doporučuje, ne jen povoluje.
Re: Olej s Ford normou
Špecifikácie Ford WSS-M2C913-C je určená pre vozidlá vyrábané od januára 2009. Dôvodom vývoja oleja typu 913C sú zvýšené nároky na úsporu pohonných hmôt a ekologicky šetrnejšie prevádzku motorových vozidiel značky Ford.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Ano, zde nejde o mazání a ochranu motoru, ale o pofidérní úsporu paliva, navíc výhradně ve velmi specifických podmínkách normovaného režimu. A všem, kdož tomu nevěří, vřele doporučuji nalít tam "normální" olej, poslechnout si motor, projet se s ním a dokonce porovnat spotřebu paliva (při normální jízdě) před a po. Nebudete se stačit divit!
Re: Olej s Ford normou
Bohužel už přímo předepisuje.Návštěvník píše:Ale doporučuje není totéž co předepisuje. ...
Re: Olej s Ford normou
Ako da sa jazdit aj s tymto Ford olejom ale nejake kratsie trasy v 10-kach km s vymenami 15.000/rok ale na dialnicne jazdy by som ho asi osobne nepouzil
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
No tak on to Ford přímo předepisuje, ne doporučuje, když to musíte mít puristicky. Je předepsána např. norma ACEA A1/B1, nouzově A3/B3. Jen na okraj, pro ty, kteří nenalijí do motoru nic slabšího než SAE x60, tady http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... o-5W-20-1Lje inspirace.Návštěvník píše:Ale doporučuje není totéž co předepisuje. Předepsaná je například VW505.01 u TDI-PD z důvodu jiných aditiv. Olej se sníženou HTHS viskozitou je pouze doporučený - kvůli nižším emisím. Jiné opodstatnění nemá.cumil píše:Řekl bych že to Ford přímo doporučuje, ne jen povoluje.
Re: Olej s Ford normou
Ale jde i o to, že olej v motoru pracuje mimo jiné i jako hydraulická kapalina. A musí mít proto nějaké vlastnosti. To že tam prdnu nějakou hustou kolomaz oproti doporučení a ono to trochu ztichne a myslím si, jak je to kůůl, neznamená, že jsem udělal opravdu dobře.Návštěvník píše:Ano, zde nejde o mazání a ochranu motoru,
- Durex
- Příspěvky: 3948
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
Tak předně je rozdíl už jen v 5w30 A1/B1 a 5W30 A3/B3 a to můžou mít stejnou viskozitu ... A když na to jdeš takto vědecky,tak se podívej,jakou viskozitu má olej 5w30 za studena a jako 5w40 za tepla ... A jaké vlastnosti máš na mysli? Dobrou ochranu proti otěru,tepelnou stabilitu,nízkou odpařnost,vysokou hodnotu TBN a pod? Tak jednoznačně ve všech parametrech bude 5w40 popřípadě 10w40 vždy lepší než 5w30 A1/B1 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej s Ford normou
Stačí číst tyhle stránky a vím, že viskozita "za studena" nikoho nezajímá. Důležitá je za provozní teploty a ta je vždy u srovnatelných olejů se stejným SAE stejná. Nechytat za slovo, přečíst si Černého články.jdeš takto vědecky,t