Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Já ctím názor, kola dělají auto! ... a proto (takřka) jakýkoliv liťák promění auto v ještě hezčí auto!
Brzdové kotouče musí být prostě vidět ikdyž tam jsou kotouče 232 x 9mm
Brzdové kotouče musí být prostě vidět ikdyž tam jsou kotouče 232 x 9mm
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1848
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Jaké pneu?
Colommbo - Ano, na autě jsou 17tky a mám vybrány také 17tky, s tím, že středící kroužky budou pravděpodobně potřeba ale to není problém.
Lengy - Jo jo, ty jsou taky dost dobrý ale přece jen ty Platiny mají něco do sebe
Lengy - Jo jo, ty jsou taky dost dobrý ale přece jen ty Platiny mají něco do sebe
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Preference "jako to vypadá" na úkor "jak to jezdí" je základním omylem spousty (nejen mladých) řidičů... Kdysi jsem se na dovolené na Šumavě potkal s mladým klukem z Prahy, který tam byl jedničkovou Oktávií 1.6MPI (asi) v tmavozelené metle, měl ji moc hezky udělanou, ale... Měl na ní obuté nějaké šlupky na hodně velkých kolech (18"?), jimiž vzadu prosvítaly červeně nastříkané brzdové bubny. Přiznal otevřeně, že se s tím vpodstatě nedá jezdit, ale když ono to tak krááásně vypadá...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Tak konkrétně na OI dávat 18ky...to dá jen magor. Ideální jsou 16ky (205/55/16) a s nima vypadá OI celkem obstojně a jízdní vlastnosti oproti klasikám 195/65/15 jsou lepší (ikdyž komfort je trošku horší)
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1848
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Jaké pneu?
Tak to už je hodně přehnaný... Já chci aby to vypadalo, ale zároveň chci zachovat ten jízdní komfort Lexe (a že už je pořádnej po výměně tlumičů a silentbloků na nápravě), proto chci zachovat rozměr (17") a ET (z 50 na 48 - v TP není uveden zális vůbec). Jinak co jsem se díval na reference Platinů, tak po většinu času OK ...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Jaké pneu?
Tie disky majú dosť masívne ramená (je ich len 5, tak musia byť pevné), takže predpokladám, že budú o niečo ťažšie.
Časom sa môžu objaviť škrabance (odletujúce kamineky...) a lesklý chróm s dvojfarebným lakovaním sa ťažšie udržiava. Lesklé disky tiež nemusia "sadnúť" každému autu, hlavne ak nemá iné chrómované prvky.
Ja osobne by som upradnostnil "klasiku". Športový vzhľad "odľahčených" diskov:
http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/kon ... a9f&page=5
PS - o diskoch sa tu už diskutovalo viacej, napr. tu:
http://www.oleje.cz/forum/post96617.htm ... sky#p96617
Naposledy upravil(a) emge dne pon bře 09, 2015 22:47, celkem upraveno 1 x.
Re: Jaké pneu?
Miniatúrne brzdové kotúče pod veľkými diskami, to je riadny trapasMáchal píše:Brzdové kotouče musí být prostě vidět ikdyž tam jsou kotouče 232 x 9mm
Ale "tuzing" je u niekoho obľúbený (nemyslím samozrejme Teba).
S týmto celkom súhlasím:
Máchal píše:Já ctím názor, kola dělají auto!
Re: Jaké pneu?
Ja sa tiež už pripravujem na leto, minulý týždeň mi došli nové letné pneumatiky.
Je to novika, takže zatiaľ žiadne testy a referencie. Po zlej predchádzajúcej voľbe (Pirelli P4) som sa vrátil znovu k Uniroyalom.
Uniroyal RainExpert 3, vyrobené v ČR. Podľa EU štítku majú brzdnú dráhu na mokrej vozovke B a spotrebu E, tak dúfam, že nesklamú. Zastávam názor, že čím "vyššia spotreba" (menej eko), tým lepšie.
http://www.uniroyal-online.cz/www/uniro ... ert-3.html
Je to novika, takže zatiaľ žiadne testy a referencie. Po zlej predchádzajúcej voľbe (Pirelli P4) som sa vrátil znovu k Uniroyalom.
Uniroyal RainExpert 3, vyrobené v ČR. Podľa EU štítku majú brzdnú dráhu na mokrej vozovke B a spotrebu E, tak dúfam, že nesklamú. Zastávam názor, že čím "vyššia spotreba" (menej eko), tým lepšie.
http://www.uniroyal-online.cz/www/uniro ... ert-3.html
Re: Jaké pneu?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
K diskům - ze zkušenosti můžu napsat, že optimální jsou max. sedmipaprskové - když víc, je problém je čistit; a jestli je něco ještě škaredější než výraznou barvou natřené brzdové bubny "svítící" pod liťáky, tak jsou to brzdovým prachem špinavé ty lité disky....
K pneu - jak napsal emge: čím je guma míň eko, tím je více "lepivější" - líp drží....
K pneu - jak napsal emge: čím je guma míň eko, tím je více "lepivější" - líp drží....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Dost při výběru se opomíjí náchylnost zachycování bordelu na disky. Každý rozměr disku je vyráběn na určité předpokládané zatížení a touto váhou násobené síly, působené na disk. Někdy se stává, že se udělá nějaký hezký tvar paprsků a pro zpevnění se musí použit zpevňovací nálitek ze zadu paprsků, aby ráfku zůstala pevnost a nepraskl při vjetí do první nerovnosti. Setkal jsem se u dosti takových výtvorů, že tam zůstávalo bahno a veškerý bordel z cesty, obvzláště v zimě. Ještě to dobře dopadlo, když se usazeniny odstředivou silou roznesly stejnoměrně po všech záhybech obvodu kola. Horší variantou je to nestejnoměrné, které se pak projevuje jako totálně nevyvážená guma. Jiná cesta nevede a pneumatiku je nutné sundat z auta a ráfek se záhyby ze strany kotouče vyčistit. Tato drbačka i několikrát do měsíce na..re. Neznalý problému lítá každých čtrnáct dnů do pneuservisu, a nebere si servitky na nekvalitní pneumatiky, které v tomto případě za to nemohou, nebo vše padá na hlavu blba u vyvažovačky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
Nejhezčí kola jsou černé,pěkně nalakované plechové disky..Mám na to uchylku
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké pneu?
dobrá guma dnes môže byť aj eko .. valivý odpor s tvrdosťou zmesy mali svoju premieru dávno - prvé energy saver od michelinu .. dnes sú tieto eko gumy uplne inde napriklad dunlop bluresponsen príkladom
Re: Jaké pneu?
Dobrá možná, ale ne výborná. Fyziku rohlíkem neopiješ Ano, Pirelli Cinturato nebo Dunlop BlueResponse jsou dobré, Michelin Energy Saver vydrží víc kilometrů, ale ŽÁDNÁ ze "zelených" pneumatik (když bude potřeba) nezabrzdí tak dobře jak třeba "stará poctivá" Dunlop SportMaxx....Návštěvník píše:dobrá guma dnes môže byť aj eko ..
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Valivý odpor vzniká deformáciou kolesa (telesa kruhového prierezu), alebo podložky, pri jeho valivom pohybe. Čím sa koleso viacej deformuje (je mäkšie), tým vyšší je valivý odpor, a naopak. To je základný fyzikálny princíp valivého odporu.Návštěvník píše:valivý odpor s tvrdosťou zmesy mali svoju premieru dávno...
http://cs.autolexicon.net/articles/odpor-valivy/
http://sk.wikipedia.org/wiki/Trenie#Valiv.C3.BD_odpor
Že výrobca meraním zistí relatívne krátku brzdnú dráhu aj pri pneumatike z tvrdšej zmesi (s nízkym valivým odporom), to nekomentujem, neviem to zmerať. Treba však oddeliť realitu od marketingu.
Osobne však uprednostňujem mäkšiu zmes, ktorá logicky musí mať aj vyšší valivý odpor. Verím jej viacej hlavne v rozličných podmienkach (mokrá vozovka, nižšie teploty...)