pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od pepoh »

vzdy je v motore nejaka skulinka co schova trochu oleja, nevytece vsecko.
jediny sposob je rozobrat motor a dosucha utriet handrou ( :mrgreen: )
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Misojogi »

Ja to zkousel asi 2x a vyprsklo to sotva par kapek, tak uz to nedelam.
tak ja mam este asi pol deci
Uplne idealny by bol preplachovaci olej
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od yosemitak »

pepoh píše:vzdy je v motore nejaka skulinka co schova trochu oleja, nevytece vsecko.
jediny sposob je rozobrat motor a dosucha utriet handrou ( :mrgreen: )
Tak tak. Stejne tak extremne dlouhe vykapavani, nechal jsem vytect vsechen olej (cca minutu), pak vanu odsunul a dal tam kelimek a nechal to cely den, neb jsem nikam nepotreboval jet a auto mi v garazi nezavazelo - no, vyteklo z toho navic necele deci od okamziku, kdy by byl normalne cas to znovu zaspuntovat a nalit novy olej. Takze opet uz si tim praci zbytecne nekomplikuju. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1764
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od kornel »

zvyknem po cca 20min vykapávania oleja ešte vytlačiť zvyšky pomocou tlakového vzduchu cez otvor na merku.. vytlačím takto ešte 1 - 1,5 dcl oleja.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:Uplne idealny by bol preplachovaci olej
Ale běžným motorovým olejem - NE proplachovacím, bo ani ten nevypustíš všechen. A já bych teda proplachovacím olejem motorový kontaminovaný mít nechtěl :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od shalibaba »

Misojogi: při Tvé olejové náplni 2,7 litru bych jako proplachovací použil normální olej co tam daváš běžně, anebo bych měnil častěji.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od skodovkar »

Misojogi píše:Uplne idealny by bol preplachovaci olej
To se vrátila doba plstěných vložek, obtokových filtrů a olejů bez detergentů? :roll: Doba, kdy se proplach dělal i naftou? :lol: Měň olej co 5tKm a budeš ho mít vypucovaný, že kastle z toho zrezne závistí.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od tonny »

skodovkar píše:Měň olej co 5tKm a budeš ho mít vypucovaný, že kastle z toho zrezne závistí.
:D :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

pri Ombreho metode mi rozhodne par kvapiek nevyprsklo ale dva deci oleja minimalne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Já ji aplikoval 3x. Vždy u nové "ojetiny". Něco navíc ven šlo. Jinak ale při mnou praktikovaných intervalech výměn (zima 5 tkm a léto do 10-ti tkm) mi to přijde zbytečné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

Je mozne ze je to zbytocne, kazdopadne je to minuta prace navyse
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....a pak klidně jezdi LL. Tady ti doktoři jsou schopni ti doporučit naprosto zbytečně měnit olej po pár tisících....
Tak. A kdo poslechne, bude toho doktora pro motor brzo potřebovat....
Je tam i o těch výměnách oleje v motoru https://www.autoweb.cz/caste-chyby-maji ... -internetu

PS: Sorry za "dabl"příspěvek, ale řekl bych že by se hodil ještě i do dalších vláken :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dann
Příspěvky: 94
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Dann »

Zdravím, chlapci mohl by někdo poradit jaký olej-typ použít do dvou dodávek? Jedná se o VW Crafter 2.0tdi 100kw common rail rok 2012 a Man TGE 2.0tdi 103kw taky common rail rok 2018. Obě dodávky doposud jezdily jen městský provoz na 5W30 507.00 Acea C3 a chtěl bych je sjednotit na 5W40 Shell Helix Ultra s Acea A3/B4 505.00. Obě dodávky mají DPF odstraněný kvůli městskému provozu a věčným problémům s DPF, kvůli špatným provozním podmínkám a nemožnosti regenerace DPF. Jde mi o to, jestli ty odlišné normy těm motorům nějak neublíží, když jsou ,,továrně´´ doporučené jen 5W30 507.00. Chápu, že 507.00 je víceméně longlife, ale jde mi spíše o kvalitní mazání, když ty auta motají celý den motohodiny než kilometry (jezdí balíkovku). Děkuji
Naposledy upravil(a) Dann dne sob dub 27, 2024 6:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Norma 507 tam byla kvůli DPF. Když není tak CR stačí 505. A ten Shell bude dobrá volba za dobrý peníze, a(le) dal by se dobře i třeba Q8. https://www.motora.cz/oleje/q8/5w-40-pl ... 340242.htm
A když interval výměn počítáš na motohodiny tak bych najel při městském provozu/častém stání na volnoběh tak 200 - 220 motohodin⏳ což bývá okamžik kdy toho mnohý olej začíná mít pomalu dost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1870
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od BigBang »

Vzhledem k městskému provozu a předpokladu, že ten olej se extra neprohřeje, bych zůstal u 5W-30 nebo možná šel i do 0W-30. Takže pokud nemáš tu 5W-40 do dalších XY aut ve 200l sudech, tak mi ten přechod nedává smysl 🤔
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět